Gå til innhold

"Grimm og gru" og "Tre nøtter til Askepott"

Gyda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Tre nøtter til Askepott" får man iallefall tak i på Platekompaniet, finnes sikkert i andre butikker som selger film og ikke minst på netter. Har sett den mange steder.

"Grimm og gru" er jeg ikke sikker på, utifra litt googling så virker det som den ikke er gitt ut på dvd eller rettere sagt kun en russisk versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tre nøtter til Askepott" får man iallefall tak i på Platekompaniet, finnes sikkert i andre butikker som selger film og ikke minst på netter. Har sett den mange steder.

Er det da en udubba versjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da en udubba versjon?

Det er jeg faktisk ikke sikker på, har den ikke selv. Men er jo en "NRK produsert" dvd så det er mulig den er dubba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk ikke sikker på, har den ikke selv. Men er jo en "NRK produsert" dvd så det er mulig den er dubba.

Den versjonen som går på NRK er med engelsk tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Når det gjelder Grimm og Gru så har jeg ikke funnet den for salg noe sted... Men i år fikk jeg tatt den opp via Canal Digital boksen, så nå skal jeg bare brenne den over på en dvd! Juhuuuuuu!!!!!!

Vet ikke hva det er men den er magisk for meg :hoppe:

(og merkelig nok for barna mine også... En 32 år gammel dubbet russisk musikal er liksom ikke det man tror de skal gidde å se. Men nå har de sett den 3 ganger på et døgn... Særlig den sangen geitemammaen synger for barna sine går rett i hjertet. Jeg har sunget den til dem som nattasang siden de var små...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Grimm og Gru så har jeg ikke funnet den for salg noe sted... Men i år fikk jeg tatt den opp via Canal Digital boksen, så nå skal jeg bare brenne den over på en dvd! Juhuuuuuu!!!!!!

Vet ikke hva det er men den er magisk for meg :hoppe:

(og merkelig nok for barna mine også... En 32 år gammel dubbet russisk musikal er liksom ikke det man tror de skal gidde å se. Men nå har de sett den 3 ganger på et døgn... Særlig den sangen geitemammaen synger for barna sine går rett i hjertet. Jeg har sunget den til dem som nattasang siden de var små...)

Den er ikke dubbet, men spilt inn på engelsk. Faktisk finnes det to forskjellige versjoner, en der de snakker russisk og en der de snakker engelsk. Men de to versjonene er klippet helt forskjellig, og er rett og slett forskjellige innspillinger. De har ganske enkelt spilt inn filmen to ganger på forskjellige språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, ja man kan jo forresten se at de snakker engelsk i versjonen som sendes på tv, men lyd og bilde stemmer liksom ikke heelt...

Men dubbing blir feil ord å bruke ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det er slik at de østeuropeiske skuespillerne snakket engelsk som best de kunne under opptakene (eller mimet, el.l.), så fikk de engelsktalende skuespillere til å legge over et bedre lydspor, som da skulle passe med leppebevegelsene til de skuespillerne vi ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble laget TRE versjoner - en russisk, en engelsk og en rumensk. I hvert fall den engelske er meg bekjent dubbet. Det er altså lagt på et engelsk lydspor, men skuespillerne snakket engelsk under filmingen for å få leppesynkroniseringen riktig.

Den er å få på DVD - på russisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Men er det noen som vet om den kommer til å gå i påsken? "Med grimm og gru" altså. Syns jeg så noe om det, da jeg har googlet litt rundt her! Har så sinnsykt lyst til å se den, så den da jeg var kjempe liten og har ikke sett den siden. Bare gått å sunget på "mom is home" sangen, den er så fin, går rett til hjerterota mi!

Så, er det noen som vet noe? Er det muligheter for at jeg får sett den snart?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det noen som vet om den kommer til å gå i påsken? "Med grimm og gru" altså. Syns jeg så noe om det, da jeg har googlet litt rundt her! Har så sinnsykt lyst til å se den, så den da jeg var kjempe liten og har ikke sett den siden. Bare gått å sunget på "mom is home" sangen, den er så fin, går rett til hjerterota mi!

Så, er det noen som vet noe? Er det muligheter for at jeg får sett den snart?:)

Den gikk på TV i jula, på NRK3 lillejulaften (da var jeg på et sted uten NRK3) og på NRK1 på nyttårsaften (da glemte jeg det! :gråte: ), tvilsomt at de sender den i reprise igjen til påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre nøtter til askepott kan du kjøpe på video nova,iallefall når det er jul eller på platekompaniet eller bestille på platekompaniet.no,tror også de hadde den på Obs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk på TV i jula, på NRK3 lillejulaften (da var jeg på et sted uten NRK3) og på NRK1 på nyttårsaften (da glemte jeg det! :gråte: ), tvilsomt at de sender den i reprise igjen til påske?

Søren også, da gikk jeg glipp av det!:( Jeg får bare håpe at de sender til neste år da, og da, så skal jeg være klar foran tven jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...