Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er sammen med ei dame og vil har det veldig bra sammen, problemet er at kopissa mine ikke liker a, og at det begynner å bli slitsomt.

Storyen er at hun er mitt livs kjærlighet. Vi var sammen for noen år siden, men da behandla hu meg som en dritt. (Men da var a i begynnelsen av 20 årene, og veldig bimbo. Jeg er 6 år eldre og hun var bare ikke klar for å værra seriøs.) Hun gjorde masse stygge ting mot meg mens vi var sammen, og jeg var så på tryne forelska at jeg bare tok i mot, og var fornøyd så lenge hun ikke gikk fra meg. Da hun tilslutt dumpa meg på en kiip måte, gikk jeg helt i kjelleren. Bare drakk og pulte rund og har ikke hatt ett ordentlig forhold siden. For ca 1 år siden traff vi hverandre tilfeldigvis igjen, og det har utatert seg derfra, og vi ble kjærester. Saken er at hu er ei helt anna nå, voksen, reflektert og vi er mye mer likeverdige i forholdet. Hun er selv veldig lei seg for hvordan hun har oppført seg (er ikke den eneste gutten hu bahandle som dritt for å si det sånn), og hun er ikke stolt av det. Men hun var som sagt veldig ung.

Vi har det bra sammen, og jeg vet jeg vil være sammen med henne resten av livet. Vi skal flytte sammen til sommeren, og den tiden vi har vært sammen nå har bare vært bra. Klart vi har hatt en uenighet eller to, men vi har løst det på en "god måte".

Kompisene mine husker hvordan hun var, og hvor uttafor jeg ble og hater hele dama. JEg prøver å vise at a ha forandra seg, men de nekter å innse det og oppfører seg helt idiotisk når vi er sammen alle sammen. Er flaut å se på. Har prøvd å prate med de, og de sier at de støtter meg, uansett hva jeg velger, men de gjør f** ikke det.

Er ikke noe koselig, og nå orker ikke dama mi å værre med på mer sosiale greier med kompisa mine. Skjønner a, men samtidig så blir de da bare enda mer iverige på å fortelle meg hvor kiip a er...

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Huff dette minner meg litt om meg som ung..Var attraktiv og visste at jeg kunne få den jeg ville, så det ble endel knuste guttehjerter rundt omkring, men jeg var ikke direkte ekkel mot dem i forholdet, men dumpa dem og videre til neste igjen..osv..Heldigvis så vokste jeg og ble mer anstendig og ordentlig!

Dette burde de kompisene dine skjønne at alle er ikke unge og dumme hele livet. Man får erfaringer og lærer opp igjennom årene, samtidig så skjønner jeg deres skeptisk. Men de burde absolutt gi henne en sjanse til å bevise det motsatte av hva de tror om henne!

Kan du ikke sette deg ned og snakke med dem sammen med dama di?

Kanskje det er enklere og mer troverdig om hun er med?

Skrevet

De vil jo ditt eget beste, det bare kommer ut på helt feil vis. Du kan jo prøve å ta en seriøs prat med de og si at du setter pris på at de "passer på", men at du ikke aksepterer at de behandler kjæresten din slik. Som venner bør de oppføre seg ordentlig, både ovenfor henne og ovenfor deg. Hva de syns innerst inne kan jo forbli nettopp inne.

Gjest Gjestegutt
Skrevet

Hei.

Det høres ut som om du har gode kompiser som bryr seg om deg, det er en bra ting :)

Når tilliten til en person brytes så er det den som bryter tilliten som har ansvar for å bygge den opp igjen. I dette tilfellet har kjæresten din brutt den tilliten kompisene dine en gang hadde til henne.

Det høres kanskje merkelig ut, men slikt setter spor, og inntill det motsatte er bevisst så vil kompisene dine se på kjæresten din som den jenta hun var for 6 år siden. Det er lett å si at man skal gi noen en ny sjangse, det er verre å faktisk følge det opp i praksis.

Når ting får tid på seg så ordner de seg som regel, problemet ditt er at du ikke bør utelukke hverken kjæresten din eller kompisene. Eneste måten å få det gjort på er at du fortsetter å kommunisere til vennene dine om hvordan dette er frustrerende for deg.

Det nytter ikke å bygge rom på en dag. Litt etter litt så vil dette gå seg til, men det krever god kommunikasjon fra deg.

Skrevet

Det er bare et spørsmål om tid før hun sårer deg igjen. Slike h*rer forandrer seg aldri, og kan aldri stoles på. Kameratene dine gjør helt rett i å mislike henne.

Skrevet
Man får erfaringer og lærer opp igjennom årene, samtidig så skjønner jeg deres skeptisk. Men de burde absolutt gi henne en sjanse til å bevise det motsatte av hva de tror om henne!

Kan du ikke sette deg ned og snakke med dem sammen med dama di?

Kanskje det er enklere og mer troverdig om hun er med?

Synes dette var et godt råd. Mer troverdig hvis hun også er med på samtalene.

Gjest Gjestegutt
Skrevet
Synes dette var et godt råd. Mer troverdig hvis hun også er med på samtalene.

Jeg er faktisk helt uenig i at hun bør være med på en eventuell samtale med kompisene.

Uansett hvor voksen man er så er dette ett sårt tema, for alle parter. Det beste er å gi det tid, hun må faktisk i denne situasjonen vise at hun er tilliten verdig.

Etterhvert så vil forholdet mellom henne og kompisene bli mer avslappet og samtaler om hvordan ting har vært/er vil komme helt naturlig av seg selv.

Å tvinge alle sammen i en kunstig setting for å prate om dette er ikke ett sjakktrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...