Gå til innhold

Nachpiel

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg er forlover i sommer, og siden brudgommens forlover er fra utlandet er jeg bedt om å arrangere nachpiel. Har bare vært i 1 bryllup, så dette har jeg liten erfaring med.

Hvem betaler for drikken og transporten?

Hvor mye drikke bør beregnes? Kommer 60 til middag og kaffe, emn det er nok ikke alle disse som holder ut så lenge.

(Skulle egentlig ønske jeg slapp, men...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

har ikke peiling på nachspiel, men ville bare spørre om brudgommen ikke har en god kompis som kan stå for det? Hvis du er forlover har du jo nok å gjøre og er sikkert sliten til det blir tid for nachspiel? Jeg ville ihvertfall forhørt meg om noen andre kunne tatt den oppgaven :)

Gjest Poirot
Skrevet

Bridgom er også fra et annet land, og har ikke så mange venner....

Men enig med deg... :roll:

Skrevet

Nachspiel....???

Skal dere ikke hjem og sove....??

Brudeparet da...?

Har aldri hørt om nachspiel i et bryllup, jeg... :o

Gjest Poirot
Skrevet

I mine trakter er det ganske vanlig. En del lokaler stenger i 1-2 tiden, og når man har middag kanskje til 23 blir festen svært kort når også dans og kaffe skal inn i skjema. Mange kommer ofte langveisfra (det gjelder vel alle bryllup!).

Brudeparet er ikke med, de drar.

Uansett så har bruden bedt meg om å arrangere det, og da kan jeg ikke si nei.

Skrevet

Nei jeg synes jo heller ikke at du kan si nei når bruden har bedt deg.

Jeg har bare aldri hørt om nachspiel når det gjelder bryllup,

men det er sikkert gøy!!!

Skrevet

Vi er så heldige at vi får låne en egen loftsstue på hotellet hvor det står jukebox, biljardbord m.m som vi kan ha nachspiel i. Da har vi også avtalt at de setter opp noen kasser med øl og så kan de som ønsker forsyne seg av dette og det som evnt. blir igjen leverer vi tilbake. Siden nesten samtlige skal overnatte på hotellet vi skal holde bryllup er dette en super løsning.

For å svare på spørsmålet ditt så ville vel jeg ha antatt at brudeparet betaler for nachspiel, spesilet om det er de som ønsker at det skal arrangeres et. Når det gjelder beregning av drikke så vet jeg at det mange steder er mulig å levere tilbake kasser med øl/vin som ikke blir benyttet under et bryllup - kjenner mange som har gjort det som har beregnet for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...