Gå til innhold

Dommen

Tusseline

Anbefalte innlegg

kl. 14.00 i ettermiddag faller dommen i orderud- saken.

Dette blir spennende, gitt.

kys_2.gif

Nikita1212[ Dette Innlegg er endret av: Nikita den 2002-04-05 10:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lars Grønnerud: 18 år

Kristin Kirkemoe: 16 år

Veronica Orderud: 21 år

Per Orderud: 21 år.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang er det bevist at det ikke lønner seg å drepe eller å være grådig!

Kan ikke si at jeg synes så veldig synd på andre enn de stakkars kuene og familien til de dømte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnerød mener at han er dømt for noe han ikke har gjort!

Han anket dommen på stedet....

Først hadde han 2,5 år, så fikk han 18 år..... Hva blir neste da....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tre av de dømte har sikkert fått en fortjent straff, men med grønnerød tror jeg dommen er langt fra rettferdig. Han har bare gjort det han alltid har har gjort, vært kriminell. Men noe drap har hanm ikke gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnerud så lenge? Fy søren.. først 2.5 å så 18.. jaja.... det gjelder vel og holde seg på rett side av loven... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg kan utale meg om den endelige dommen(har jo ikke vært tilstede i rettsalen), så syntes jeg den virker rettferdig i forhold til Per,Veroica og Kristin.

Lars Grønnerud er jeg imidlertidig usikker på. Jeg syntes kanskje at 18 år var vel strengt, sett i forhold til Kristin sine 16 år.

Men jeg sier det igjen, jeg er veeldig usikker. icon_rolleyes.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-05 17:44, mali wrote:

tre av de dømte har sikkert fått en fortjent straff, men med grønnerød tror jeg dommen er langt fra rettferdig. Han har bare gjort det han alltid har har gjort, vært kriminell. Men noe drap har hanm ikke gjort!

Det er heller ikke det han er dømt for, men MEDVIRKNING til drap. Jeg vil si det at å først skaffe våpen, låne bort privat våpen og angivelig være med på drapsplanlegging, definitivt burde få en rettslig reaksjon.

Dessuten sa de på radioen at dommen til Grønnerød også var for 2 forhold som ikke hadde noe med Orderudsaken å gjøre. Betyr det at han har fått mer straff enn de 18 årene? Eller inneholder de 18 årene også straffeutmålingen fra disse to andre forholdene? I så fall har han kanskje fått like mye straff som Kristin.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dommen hørtes fornuftig ut. Synes ikke Grønnerud fikk for mye i forhold til de andre, jeg! Han var jo mye mer involvert i planleggingen enn Kristin. Det var jo han som lærte de opp i å bruke skytevåpenet, komme med forslag til å knuse glasset så det skule se ut som innbrudd o m.m. Kristin fikk mindre fordi hun ikke var med direkte i planleggingen, men var med på å frakte våpenet til paret, og alt hun gjorde da hun overhørte planleggingen var å si at man ikke kan drepe noen for en gårdsstrid... Jeg synes dommerene hadde kommet frem til en rettferdig dom jeg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje det var litt rart at Kristin fikk bare 16 år, men så ble hun jo ikke dømt for å ha vært med på attentatet heller, da...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...