Gå til innhold

votter på kalde dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke votter er gode når det er -15 ute?

De er til min datter på 3 år.. og hun må kunne bruke henda selv om hun har på votter, ellers tar hun de av og blir blå på hendene!! det har hun nemlig gjort før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Polarn o Pyret har gode votter.

Men hva med hansker da? Hvis hun skal bruke hendene, så er det greiest med hansker!

Skrevet

støtter ideen med hansker. Jobber selv i barnehage, og det er svært sjelden at votter blir værendes på hendene, de river dem fort av. Det er vanskelig å finne en vott som passer perfekt for hendene. Man kan jo selv prøve å gå med votter som er for store og se hvor enkelt det er å leke med de.

Finnes nok gode vantette hansker. Spør på sportsbutikk. Vet om noen som har kjøpt noen på Platou :)

Skrevet

finnes det også varme hansker i så små størrelser?? har bare sett fingervanter jeg.. men jeg får ta en titt på sportsbutikkene da..

Skrevet

Brukte hjemmestrikkede votter av ull på mine.

Etter litt tid bruk så blir de som tovede. Varme selv om de ble litt våte. Hadde flere som de byttet på. Lettere for ungene å bruke hendene i forhold til polvotter.

Skrevet

Hansker er for kaldt i 15 minus.

Gutten min har et par lange votter fra Helly Hansen - disse er de eneste jeg har fått tak i her som har vært varme nok i så kaldt vær. Det er "ull-for" inni dem - ikke sånn tynt fleece-for. Helly Hansen votter med fleece inni er iskalde (har et par sånne selv).

Ellers er ullvotter et godt forslag. Jeg foretrekker å bruke regnvotter utapå slik at det ikke kladder. Strikk gjerne av alpakkaull som er utrolig god og varm.

Skrevet

Vi har et par dunvotter til vår 3-åring som jeg tror er gode og varme. De har "skinn" på innsiden som bør gjøre dem ganske greie å bruke også (har ikke sett dem brukt i praktisk lek). I tillegg er det glidelås et stykke nedover som gjør dem lette å ta på. De har et navn, men jeg husker overhodet ikke hva det er. :sjenert: Noen som vet om et vottenavn som kan ligne på "Smefa"?

Hilsen Lille meg

Gjest Ballerina
Skrevet

I fjor strikket jeg og tovet votter til min lille nevø. Dem brukte ham da det var på det kaldeste (mange minusgrader). De er veldig lette å leke med, og han holdt seg varm på hendene hele tiden :) Men er veldig enig med den som skrev om alpakka-ull!! :jepp:

Skrevet
Noen som vet om et vottenavn som kan ligne på "Smefa"?

Hilsen Lille meg

Kom på navnet selv og det lignet ikke på mitt først forslag. :sjenert: De er fra Hestra.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg anbefaler votter fra Hestra på det varmeste. De har ull-for inni og holder små fingre gode og varme. Har en datter på 3 1/2 år som fort har blitt kald på fingrene. Men disse vottene holder mål. Sitter godt på hånda gjør de også.

Skrevet

hvor selges hestra votter?

Skrevet

Reima-votter er kjempegode:) Vanntette, og sitter godt på hånden/armen.

Skrevet
hvor selges hestra votter?

Jeg fant en hjemmesidesom også viser hvilek butikker som selger dem - ofte sportsbutikker.

Jenta vår har de lyserosa (hennes er røde) til venstre i midtre rekke når du går inn på Collection og Junior.

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...