Blåklokke Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes det er så koselig med småfuglene i haven. Så jeg prøver å passe på dem om vinteren med litt fuglemat. Jeg har pleid å kjøpe nøtteposer, meiseballer og solsikkefrø. Men så fant jeg en oppskrift på hvordan man kan gjøre det selv. Det var rett og slett å varme opp kokosfett (jeg kjøpte tre pakker med Delfia-fett, de kostet ti kroner stykket) og blande i hvetekorn, nøtter og solsikkefrø. Men dette ble ikke særlig rimeligere enn ferdig fuglemat fra kolonialen. Har noen andre oppskrifter på fuglemat en kan lage selv ?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg synes det er så koselig med småfuglene i haven. Så jeg prøver å passe på dem om vinteren med litt fuglemat. Jeg har pleid å kjøpe nøtteposer, meiseballer og solsikkefrø. Men så fant jeg en oppskrift på hvordan man kan gjøre det selv. Det var rett og slett å varme opp kokosfett (jeg kjøpte tre pakker med Delfia-fett, de kostet ti kroner stykket) og blande i hvetekorn, nøtter og solsikkefrø. Men dette ble ikke særlig rimeligere enn ferdig fuglemat fra kolonialen. Har noen andre oppskrifter på fuglemat en kan lage selv ? flytter denne opp. Jeg skal nemlig lage opplegg for noen små speiderbarn og tenkte å lage fuglmat... gjerne noe som ikke er altfor dyrt og/eller komplisert. Håper på tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå