Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dilemma for jentene her.

En mann du er glad i, som er glad i deg også, blir tatt i utroskap (sex). Han argumenterer med at det ikke betydde noe annet enn sex, og du har ingen grunn til å ikke tro på ham. Forholdet deres ellers fungerer svært bra - både emosjonelt, seksuelt og rent praktisk.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man gjør ikke slikt mot en man virkelig elsker. Og tilliten er krenket på værst tenkelige måte.

Jeg hadde aldri greid å stole på han igjen, og hadde bedt han dra til h******.

Skrevet
Man gjør ikke slikt mot en man virkelig elsker.

Selvsagt kan slikt skje. Det har skjedd før, og kommer til å skje igjen.

Skrevet

Nei, man er ikke utro mot en man elsker. Hvis du mener det går ann så har vi forskjell definisjon av begrepet kjærlighet.

Og vel, det hjelper jo så lite hvis man har ødelagt det med å være utro....

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg gjør da. Kommer an på omstendighetene.

Skrevet
Nei, man er ikke utro mot en man elsker. Hvis du mener det går ann så har vi forskjell definisjon av begrepet kjærlighet.

Og vel, det hjelper jo så lite hvis man har ødelagt det med å være utro....

En kan faktisk gjøre store feil selv om man elsker. Mye kan spille inn. For meg blir det naivt og kategorisk å påstå at man ikke gjør sånt mot en man elsker.

Skrevet

En gang, kanskje! Hvis han er den som sporenstreks forteller meg at dette har skjedd. Oppriktig angrer, ja kanskje.

Flere ganger bak ryggen over tid, NEI.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Nja, det er ikke så lett å si. Det den ene personen bedyrer er "bare sex" kan i den andre personens hode bli til noe helt annet, så sånn generelt tror jeg det er sjelden at slike flings ikke har noen som helst negative konsekvenser for forholdet.

Skrevet

Jeg prøvde å tilgi og reparere det som ble ødelagt. Det er over et halvt år siden nå. Vi er fortsatt samboere, men forholdet er ikke så bra som det var. Det er umulig å reparere det helt. Jeg er usikker på hvor jeg har han, synes det er vanskelig å ha tillit til han og stole på han igjen. Alt er uforutsigbart, tryggheten mangler og kjærligheten har falmet. Sex er heller ikke så bra som det var. Egentlig tror jeg at forholdet snart er over. Vi hadde planlagt å gifte oss i utlandet. Det kommer nok aldri til å skje.

Skrevet

Nå har jeg aldri vært i en slik situasjoner, og håper jeg slipper det, men slik jeg ser på det nå: Jeg hadde avsluttet forholdet sporenstreks. Jeg kjenner meg selv såpass godt at det ville vært et alvorlig tillitsbrudd, og det takler jeg ikke - hverken der og da eller over tid, uansett hvor fantastisk den aktuelle mannen måtte ha vært.

Gjest *nurket*
Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri klart å leve med dette. Ville aldri klart å glemme... Aldri klart å la være å forestille meg han med denne andre personen... Ville blitt kvalm av tanken på å ha sex med han når han har vært så nært et annet menneske mens vi var sammen. Selv om han sier at det ikke betydde noe... Hvis det ikke betydde noe... hvorfor i helvete gjorde han det da....

Endret av *nurket*
Skrevet

hvis man elsker noen, er man ikke utro, sånn er det bare. ikke bare av følelsesmessige grunner (men selvsagt det fpr det første) men også av respekt for den du er sammen med, både for den du er sammen med som person, fordi du elsker denne personen og la oss ikke glemme sykdommer man kan få med seg som du kan smitte partneren med.

Skrevet

Jeg håper jeg hadde klart å tilgi det. Det tror jeg også jeg hadde.

For meg er ikke fysisk utroskap det verste som kan skje, i hvertfall ikke så lenge det er snakk om en gang (et forhold på si, over lengre tid er noe helt annet).

Haddde han derimot truffet noen som gjorde han usikker på hva han følte for meg og forholdet vårt, hadde jeg bedt han gå. Det hadde ikke jeg klart å leve med.

Skrevet
Dilemma for jentene her.

En mann du er glad i, som er glad i deg også, blir tatt i utroskap (sex). Han argumenterer med at det ikke betydde noe annet enn sex, og du har ingen grunn til å ikke tro på ham. Forholdet deres ellers fungerer svært bra - både emosjonelt, seksuelt og rent praktisk.

Jeg tror ærlig talt det ikke ville ha vært noe stort dilemma. Jeg hadde selvfølgelig blitt sint og lei meg, men hvis forholdet ellers hadde vært slik du skisserer så skulle jeg nok fint ha klart å gå videre.

Etter hvert som jeg har blitt eldre og har vært et par runder rundt kvartalet, har jeg innsett at man kan gjøre mye dumt i forhold til partneren selv om man elsker noen og sex i seg selv er tross alt ikke spesielt.

Skrevet

Eg hadde kasta han på dør så fort som overhodet mulig!!! Utroskap er det verste eg veit.

Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet glemt det, så forholdet ville i realiteten tatt slutt uansett hva jeg måtte ønske. Og det er vel egentlig helt greit.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig merkelig at så mange ville dumpet vedkommende, til tross for at forholdet var svært bra ellers. Tenk på hvor mange forhold der ute som holder stand til tross for relativt kjølig følelsesliv, ja nesten på ren rutine - likevel ville dere ofret noe som fort kunne tatt åresvis å finne igjen, ene og alene på bakgrunn av èn enkelt rent fysisk handling.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg personlig tror at det er mange som sier de ville dumpet ham, men som faktisk aldri ville gått så langt IRL. La meg bare si at jeg har (bitter) erfaring fra tidligere på akkurat dette feltet.

Skrevet
Jeg synes det er utrolig merkelig at så mange ville dumpet vedkommende, til tross for at forholdet var svært bra ellers. Tenk på hvor mange forhold der ute som holder stand til tross for relativt kjølig følelsesliv, ja nesten på ren rutine - likevel ville dere ofret noe som fort kunne tatt åresvis å finne igjen, ene og alene på bakgrunn av èn enkelt rent fysisk handling.

Det var nettopp fordi jeg trodde forholdet var svært bra at det gjorde ekstra vondt. Han hadde ikke gitt noen signaler som gjorde meg forberedt på at han kunne være sammen med en annen. Hvordan kan jeg vite om det vil skje igjen når jeg ikke så noen varselslamper sist? Hvorfor var han sammen med henne hvis han elsket meg? Selv om forholdet var svært bra før det skjedde betyr ikke det at det blir like bra igjen. Selv om man av hele sitt hjerte ønsker å tilgi og ønsker å ha det like bra igjen. Når man er utro ofrer man selv noe som kan ta årevis å finne igjen. Hvis man noen gang finner det igjen.

Skrevet

Jeg personlig tror at det er mange som sier de ville dumpet ham, men som faktisk aldri ville gått så langt IRL.

Enig.

Jeg tror min avgjørelse ville blitt basert på om måten jeg fant det ut på. Om vedkommende fortalte det selv tror jeg saken ville vært forskjellig fra om jeg fant det ut ved en tilfeldighet.

Trur eg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...