Gjest javac Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 (endret) Tenkte jeg skulle klinke til med litt småprat også. Litt fordi jeg ønsker å ønsker å vite bare pittelitt mer om hvem jeg diskuterer med her inne. Hvilke små ting betyr mest for deg? I hvilke situasjoner tenker du "dette livet er jaggu ikke så aller verst likevel.."? Her er i hvert fall noen av de små tingene jeg setter pris på: Sitte på et svaberg i solnedgangen med pilsen i den ene hånden og fiskestanga i den andre. Sitte på elg- eller rådyrpost i en høstfarget skog og høre bikkja i los og kvister knekke der bak buskene et sted. Sitte og prate sprøyt rundt bålet med kruttsterk kaffe brygget med vann fra bekken og med bacon fresende i panna. Dra ut med båten en varm sommerkveld og kaste dreggen ved en holme hvor man raster med blåskjell og hvitvin sammen med sommerens store flørt - samt alt annet som måtte følge Kaste sluker etter sjøørreten på våren og lystre etter krabbe på sensommeren. Slappe fullstendig av, lukke øynene og ligge vektløs i vannet kun til lyden av regulatoren i munnen. Steke kamskjell og koke krabbe etterpå. Dra godstolen inntil peisen en kald vinterkveld med en god cognac, en feit sigar, valnøtter og en god bok. Selskap er selvsagt hyggelig, men ikke påkrevet. Klatre opp til toppen av et fjell og deretter nyte utsikten på en klar dag. Filosofering over verdens store og små underfundigheter følger selvsagt med. Julemiddag med familien. Endret 13. desember 2007 av javac
Gjest s.n Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Venner rundt et bord med brettspill God mat - er gjerne med og lager Ferie og fint vær
Filur Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 -Helt alene langt ute i skogen midt på vinteren (helst med tørrfrost), på tur med hunden. -Lyse etter krabbe midt på natten med søsken og svogere/svigerinde. -Leke med tantebarna mine. -Høre eller se noe ekstremt morsomt, og ikke klare å slutte å le for alt i verden etterpå. -God sex! -Krølle seg sammen på sofaen med en kjempegod bok, og en hel pose smågodt. -Høre fantastisk musikk. -Fråtse i god mat og drikke med besteveninnen min. -En kanonbra kveld på byen. -Å være kreativ og bli veldig fornøyd med resultatet. Kommer sikkert på mer siden. Jeg lever for slike øyeblikk, og verdsetter de mer enn jeg har ord for. Det er de gode, små opplevelsene som fører til en lykkelig tilværesle.
Anglofil Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 (endret) - Borte bra, men hjemme best. Det er faktisk sant. I mine øyne ihvertfall. Jeg elsker å reise. Oppleve nye kulturer, mennesker og byer. Men ingenting er som å komme hjem når batteriene er flate etter å ha lagt seg mellom ett og halv fire hver natt og stått opp igjen rundt klokka syv. Da er det deilig å kunne finne fram et deilig kaldt glass med drikke som man slipper å betale for og gi mamma en god klem fordi man faktisk har savnet henne. - En deilig varme dusj etter å ha vært ute lenge når det er kaldt. - En herlig og myk seng. Ingenting er som å legge hodet nedpå nyvaskende putevar og kjenne den deilige duften av tøymykner. - Norsk mat. Ja, da snakker jeg om pizza. Eller annen mat som ikke er den maten man har spist i 14 dager når man har vært på ferie. - Kortregningen. Eller mangelen på den. Det å faktisk oppdage at man har brukt mindre penger enn man trodde er faktisk svært behagelig. - Sløve på sofaen. Veldig deilig når man har feber, er tatt i pappen og i grunn ikke orker så mye når man ligger med feber og synes litt synd på seg selv. - Snakke med bestevenninnene sine igjen etter å ha vært på ferie. Kunne fortelle om alt det spennende og gi lange referater om han ene som var i grunn ganske kjekk og fikk meg til å føle meg som en dronning. Da føler man seg både viktig og ganske kul, uten å bli for skrytete. - En kopp kakao foran peisen med en god bok. - Leke med katten. - Sitte og se alle ni sesongene av X-files en lørdag med en stor godteripose og brus. Slippe å tenke på noe annet enn det som skjer på skjermen. - Sitte på verandaen i syden og spille kort med pappa, mens vi drikker hver vår kalde brus på boks og knasker i oss saltstenger. Mvh Yvonne Endret 27. desember 2007 av yvonne
Gjest Fjellsippa Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 De små ting som man ofte skaper selv, og er som følger: - Duften av nystekt brød som brer seg i huset. I forkant den gode følelsen når man knar en brøddeig. Å spise den varme skalken med brun geitost sammen med varm sjokolade med krem. - Å bake en kake som blir perfekt. Både det å bake den, og duften når den steker, samt nytelsen ved å spise den. Vil utvide kakebegrepet til også å gjelde desserter som for eksempel creme brulet. - Å lage all slags mat. Både lukten mens det steker eller koker, samt det å skjære opp råvarene og komponere den perfekte rett. Deretter nytelsen ved å spise den sammen med god drikke. Enten alene eller sammen med venner som storkoser seg. - En fjelltur på høsten når løvet har fått alle rødbrune nyanser som er mulig. Den klare luften som man da puster inn. - Måneskinn en kald vinterdag når også nordlyset flammer på himmelen. - Mitt eget hjem når jeg har fått det sånn som jeg vil ha det med mine farger og mine møbler. Min stil ganske enkelt. - Varme på peisen. Masse telys og kubbelys som brenner. Storm og uvær ute. Et glass god rødvin og noe godt å spise. - Surfe på internett, og gjøre det kuppet på en eller annen nettbutikk. - Duften av en god parfyme. - God musikk, - Duften av blomster. - Synet av egen veranda og hage når man har plantet blomter i krukker og verandakasser. Det er sikkert mye mer, men dette var det jeg kom på i farten. Det meste av nytelser er faktisk gratis og handler om syn eller dufter som gjør at man føler velvære. Det være seg enten mat eller naturopplevelser. Så enkelt er det.
Tabris Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 *sitte i en forelesningssal med en kopp kaffe og vite at det ikke er noen andre steder jeg heller ville vært akkurat nå. *ligge i armene til min samboer og kjenne hvor godt vi har det, hvordan vi forstår hverandre og hvor mye vi elsker hverandre. *stå ute mellom trærne og kjenne høstvinden blåse gjennom trekroner og hår. Det er den tiden av året hvor jeg er mest lykkelig og kjenner meg mest levende. *gå tur i skogen med hunden min, når vi har en forståelse og en trivsel oss i mellom som ikke kan erstattes. *sitte i sofaen og med stearinlys, røkelse og gregoriansk munchechant og kjenne den indre roen og freden senke seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå