Gå til innhold

Hvor fort vokser hår

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Hvor fort vokser håret ?:..s

det på hodet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, det er også individuelt. Mitt hår vokser mye raskere enn vennene mine sitt.

• Liker 1
Skrevet

det er veldig innviduelt. men gjennomsniltlig 1 cm i måneden.

Gjest hårtap/hårvekst
Skrevet

Daglig vokser håret på hodet ca. 0,35 mm. MEN:

Vi mister ca. 100 hår om dagen, og flere ved bruk av shampoo

(referanse)

dvs; håret vokser ikke så fort nei.....

tror jeg har lest noe om at håret har en vekstperiode og en hvileperiode også, slik at en "skifter" ut håret hvert 7.ende år...

Skrevet

Jeg mener jeg leste et sted om at det vokser mellom 5 mm - 1 cm i mnd, men som sagt er det inviduelt. Det er riktig som gjest sier at vi mister ca 100 hårstrå per dag, men det vokser også ut nye hver dag. Og håret skiftes også ut ca. vært 6 år og man kan da oppleve en stort hårtap, men ofte er håret tykkere og mer glansfult til slutt etter utbytteperioden :)

Skrevet

Det er ikke individuelt hvor mye det vokser. På friske mennesker vokser det sjelden mye mer eller mindre enn 1 cm i måneden. Det kan skille litt, men da bare 1-2 millimeter.

Det som derimot er mer individuelt er hvor mye denne centimeteren utgjør på lengden av håret. Altså, selv om det vokser en cm fra hodebunnen i måneden, er det ikke sikkert at det blir en cm lengre på lengden:

Det tar f.eks lengre tid for en med krøller å få hår til livet enn en med glatt hår.

Noen hårtyper slites også veldig fort og knekker hele tiden i tuppen slik at håret ikke blir lengre. De med tykt hå føler ofte at håret vokser veldig fort, men det har nok mer å gjøre med at det blir fort "mye hår" kort tid etter klipp, ikke nødvendigvis at det blir fort langt.

Men håret vokser 1 cm i måneden, eller som en gjest sier: 0,35 mm om dagen. Det daglige hårtapet på 100 hårstrå er ikke relevant for hvor mye håret vokser. :hår:

Skrevet

Det der med hår, er jo ganske rart da igrunn.

For noen har kraftig hårvekst, hvor håret er tykt og at det vokser fort.

Jeg føler nå at det er sånn hos meg i hvert fall.

Og andre går det lengre tid med.

• 1 år senere...
Skrevet

Håret vokser ikke fortere etter klipp.

Og håret vokser: ikke fort nok!

Voks håret, voks!

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Den eneste grunnen til at man klipper tuppene er jo for å fjerne det slittte håret. Jo lenger man går med slitt hår blir hårstråene slittere lenger opp, og da må man klippe mer. Jeg har hørt at om man maserer hodebunnen når man har shampoo i det så sirkulerer man blodet og da vokser det litt fortere. Også om man klipper tuppene hver 6-8 uke.

Om man ser slitt hår, så burde man klippe det bort med engang. Så slipper man et frisørbesøk på lenge :-)

• 1 år senere...
Gjest Therese
Skrevet

jeg er avhengig av rettetang, og retter håret hver dag. Finnes det noe man kan bruke i håret for å få det litt rette istedet for å bruke rettetanga? En shampoo eller noe? jeg må få håret langt fort! :( håper noen kan svare.

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg med identifisering gjennom fullt navn.

ninuska_, moderator

Skrevet

jeg er avhengig av rettetang, og retter håret hver dag. Finnes det noe man kan bruke i håret for å få det litt rette istedet for å bruke rettetanga? En shampoo eller noe? jeg må få håret langt fort! :( håper noen kan svare.

Jeg vet at det finnes en shampoo som heter Asian Straight, eller noe sånt! Så ja, det finnes en shampoo som får håret rett:) Eller.. Bør vel kanskje tas med en klype salt, men er jo verdt å prøve?;)

• 11 måneder senere...
Skrevet

b vitaminer arcon tilsan som man får kjøpe på sunkost det hjelper veldig mye og volomhår tabletter det kan kjøpes oxo på sunkost bruke det i 6 månder så se håre ditt :) det vokser fryktilg fort :) og bruk oliver oli blaner med eggeblomme og ha det på håre 2 timer vask etter så se hvor mye det hjelper ??

Skrevet

for 3 år siden barberte jeg meg, ca 2 ganger i året klipper jeg 15cm og alikevel er nå håret mitt(fall/løse krøller) ned til midjen. vennina min klipte seg til skuldrene for 1,5 år siden og hennes hår ikke voskt ned til armhulen engang.... :sjenert:

Skrevet

jeg er frisørlerling, å vil anbefale å bruke kur 2-3 ganger i uken om man har slitt hår å om man har fint hår burde man fortsatt bruke en kur vertfall en gang i uken. anbefaler shampooen, balsamen, kuren å oljen fra moroccanoil på det sterkeste.. å det fins ingen snarvei til langt hår så da kan man jo bruke clip on. enesten som man kan gjøre er å ta b vitanminer for hud hår og negler, men det vokser ikke mye fortere selv om man gjør det. å ja håret vokser i gjennomsnitt 0,35 mm dagen noe som vil si 1,5 cm på 30 dager altså ca en måned :)

Skrevet

Det er ikke individuelt hvor mye det vokser. På friske mennesker vokser det sjelden mye mer eller mindre enn 1 cm i måneden. Det kan skille litt, men da bare 1-2 millimeter.

Jeg klipper håret ca 15 cm hver tredje måned.

• 9 måneder senere...
Gjest elisabeth
Skrevet

håret vokser 1cm i måneden, men hos noen vokser det 2-4cm per måned.

Skrevet

I fjor høst klippet jeg håret i skulderlengde, og nå har jeg hår til langt ned på ryggen. Halve ryggen faktisk..kanskje litt over :) Det er nok ingen fasit på hvor mye det vokser pr måned, i og med at det vokser i forskjellig tempo hos hver av oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...