Gå til innhold

Labbesalve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt fortalt om en salve eller krem som man smører på potene til hunden eller katten om vinteren når det er veldig kaldt og mye snø og is ute. Vi skal tilbringe deler av vinteren på fjellet, hvor det til vanlig er veldig kaldt, og veldig mye av både snø og is.

Men jeg finner altså ikke noe som ligner. Hunden vår har problem labber, og får ofte vondt, så vi vil være litt føre var i år og bruke noe slikt, men det var ikke lett å finne. Dyrebutikken i nærheten er så godt som ubrukelig. Så jeg vil helst slippe å gå der og bli harselert med igjen.

Er det noen som vet om en plass på nettet hvor vi kan få kjøpt dette? Vil så gjerne slippe de vonde potene og har hørt at slike salver er massivt mye bedre enn vanlig margaring f.eks som jeg også har hørt om.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet (endret)

Har du hørt hos dyrlegen? De selger jo ofte både det ene og det andre, i hvertfall den klinikken vi går hos. Ellers ville jeg ikke smurt på margarin, pga. salt- og vanninnhold, som begge deler kan gi riktig så såre poter. Hvis du ikke finner noe annet, ville jeg kanskje testet ut ren bivoks eller sheasmør.

En rask google viste at nettbutikken til Canis fører potesalve.

Endret av Morgan le Fay
Skrevet

Jeg kjøpte en bøtte med spenefett, tror jeg det heter, på felleskjøpet. Funker bra.

Skrevet

Hunden min har samme problemet, nå tester jeg ut Ceridal Lipogel, kuldekrem som selges på apotek. Men jeg er redd det eneste som virkelig virker er å bruke sokker på hunden, dessverre. Alltid masse velmenende råd om olje i maten osv på slike spørsmål, vi bruker fiskeolje og det er mulig det hadde vært værre uten.

Skrevet

Vet du, jeg har brukt Ceridal LipoLotion på sprayflaske i flere år. Jeg sprayer litt på poten og gnir ørlite grann i fanene på baksiden av bena og mellom tærne. Potene holder seg myke og fine og snøen sitter ikke fast. Siden oljelaget blir så tynt, blir det ikke klissete heller. Med sokker på potene ville nok min hund ha lagt seg rett ned med alle fire bena rett i været akkurat som han gjør når han får snøklumper mellom tærne :ler: .

Skrevet

Hvis du klipper hår mellom tærne og under potene, da snøen sitter ikke fast. Gå til hundefrisøren.

Skrevet

Den potesalven canis selger (grønn boks) Har jeg hørt veldig mye bra om!!:) har tenkt å bestille den selv :)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei

Jeg har også problemer med is og sårbenthet hos mine hunder til tross for at jeg har klippet håret mellom trædeputene helt kort. Nå vurdere jeg å forsøke med Minkolje, som jo egentlig brukes til å impregnere støvler med, for å se om det hindrer isen i å feste seg og beskytter potene i kulda.

Noen som har noen synspunkter på det?

Skrevet

Jeg bruker strutsefett, kjøpt i dyrebutikk. Skal visstnok være kjempefin på tørr hud på hæler og albuer også, på mennesker altså. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...