Gå til innhold

Ferdig peppekakedeig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilken av peppekakedeigene i matbutikken syns du er den beste?

Jeg pleier å kjøpe den fra IKEA, men rekker ikke innom IKEA før det skal bakes (eller rettere sagt stekes) til helgen. Den syns jeg smaker kjempe godt!

Jeg har hørt at den fra Bertas smaker såpe?

Ser at Tine har kommet med en ny nå, som het "NÅ peppekakedeig". Noen som har smakt den?

Tusen takk for svar :)

Endret av Huldali
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som kjøper ferdiglaget peppekakedeig her inne? :klø:

Skrevet

Neida, men mitt forslag ville vært IKEA sin,... så da var i alle fall jeg uten noen gode ideer!

Skrevet

Jeg liker også Ikea sin, men har hørt at Rema (om jeg ikke tar helt feil) også har en veldig god deig.

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg syns IKEA-deigen var noe særlig. I går lagde jeg og søster pepperkaker. Søster hadde småspist så mye av IKEA-deigen, at den ble supplert med deig fra Samson. Kostet 49 kr så det var overkommelig. Deigen til IKEA-pepperkakene smaker riktignok nydelig ustekt, men de ferdigstekte kakene ble lysebrune og blanke. Og i dag er de faktisk blitt skikkelig harde og seige. Sånn skal ikke pepperkaker være! Samson-pepperkakene ble mye penere: mørk i fargen og matt overflate. God smak er det også på dem.

Jeg har ikke erfaring med pepperkakedeig fra dagligvare, men dersom du bor i Oslo, kan jeg altså anbefale den fra Samson. :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg likte ikke pepperkakedeigen fra Tine.

Den var svak i smaken, jeg har tilsatt ekstra krydder i den i dag og da ble den ok i smaken. Men, pepperkakene ble veldig hule under, og myke.

Skrevet

Var da enda godt at jeg ikke var den eneste som ikke lager pepperkaker fra bunnen av :)

Enig med dere som liker IKEA sinl, den er kjempe god syns jeg, også godt å bare spise deigen :)

Samsong er ikke så veldig langt unna, men har liksom ikke tenkt bortover der i morgen. hmm.. får se hva jeg finner på! Men masse tusen takk for svar!

Skrevet
Jeg pleier å kjøpe den fra IKEA, men rekker ikke innom IKEA før det skal bakes (eller rettere sagt stekes) til helgen. Den syns jeg smaker kjempe godt!

Jeg har hørt at den fra Bertas smaker såpe?

Det er Bertha's som lager IKEA-deigen. :)

Skrevet
Jeg liker også Ikea sin, men har hørt at Rema (om jeg ikke tar helt feil) også har en veldig god deig.

å, den var fæl. men grei å bruke til hus da. merket var 'bakern' eller no i den dur. 'mesterbakern' kanskje.

berthas er god ja! så det er samme deig som ikea det da?!

Skrevet

Er det Bertas som lager IKEA sin altså? Da skulle jeg jo ha sett bort i fra de stygge ryktene og kjøpt den da :)

Men jeg kjøpte den nye pepperkakedeigen fra Tine som heter "nå". Smakte litt på deigen i stad og jeg syns det var veldig god. Nok krydder syns jeg, eneste var vel at den var litt mindre søt enn IKEA sin. Men godt alternativ syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...