Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du ser en ung jente, ca 20 år, sammen med en litt eldre mann 35-40 år. hva tenker du da? som et par mener jeg altså. tenker du gammel gris med en gang? hva er jenta da, dum og lar seg utnytte?

hva hvis situasjonen er snudd, ung mann, eldre kvinne? litt sjeldent kanskje men;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhold med stor aldersforskjell forstår jeg meg ikke på. Jeg skjønner ikke at to slike personer kan være på samme stadie i livet. Med noen unntak så klart.

Skrevet
Forhold med stor aldersforskjell forstår jeg meg ikke på. Jeg skjønner ikke at to slike personer kan være på samme stadie i livet. Med noen unntak så klart.

Det affiserer meg ikke, i min familie og omgangskrets er vi vant til forhold med store aldersforskjeller. De fleste har holdt sammen lenge og har det fint sammen. Alder er bare et tall for hvor mange år du har hatt mulighet å samle erfaring på.

Skrevet

En viktig del av denne problemstillingen er jo hvor stor denne aldersforskjellen er. Jeg reagerer ikke på aldersforskjell mellom par før forskjellen blir så stor at den ene kunne vært den andres far/mor.

Skrevet

Jeg tenker at det er en moden jente eller en barnslig mann. Og det samme om det er eldre dame/ung mann da. Men Det er ikke min sak, og ingenting jeg gidder å reagere på, så lenge det virker som har det bra sammen. Er egentlig vant med slike par, så det affiserer meg ikke, siden jeg vet begge parter er flotte folk.

Litt spesielt blir det dog hvis mannen ser veldig rik ut, og dama ser veldig bimbo ut. (Samme motsatt vei også). Men dette er bare mine fordommer, som ramler inn i hodet mitt før politisk korrekt-bryteren slår seg på, og jeg skjønner at sånt er teit å tenke.

Skrevet

... at jeg ikke har noe med det.

Skrevet

Samboern min er 11 år eldre enn meg.. Jeg har, etter fem år med han; lært at alder er bare et TALL, som ikke bestemmer sinn og sjel !

Skrevet

jeg tenker egentlig ikke så mye over det egentlig, men så er jeg vant til at det faktisk går helt fint an å omgåes folk med stor aldersforskjell også da...

min fars kone er vel ca ti år yngre eller så

min mors mann er litt mer en ti år yngre

min venninde er 15 år eldre en meg, en annen er syv år eldre en meg, flere venner av meg er ti-femten år eldre en meg, mens andre er ti år yngre (i tillegg til de på samme alder som meg selvsagt)

så lenge alle faktisk er voksne mennesker, så reagerer jeg ikke. (noe som igjen vil si at jeg nok kunne reagert på en på 20 som var sammen med en på 40, kanskje!)

Skrevet (endret)

Jeg kan ærlig si at det er ikke noe for meg. Jeg har absolutt aldri forstått det egentlig, selv om en del venninner har hatt mye eldre kjærester en eller annen gang.

Jeg er selv litt over midtpunktet i 20-årene og kan fortsett ikke tenke meg å være forelsket i noen som er 40-45 år gammel. Kanskje en som skulle være da rundt 35? Kanskje. Men over det, kan ikke forstå. Samboeren min er nå 3 år eldre enn meg og jeg synes det er helt perfekt. Vi er begge i tidspunktet i livet hvor vi vil ha samme ting.

For min del er det noe med generasjonsforskjell. I visse tidspunkter i livet vil mennesker forskjellige ting. Selv om en 45-åring kan sikkert bli en fin pappa igjen, er det akkurat ikke det samme. For dem er det egentlig en periode som skulle være bak en allerede. Jeg kan forstå at en del jenter setter pris på den typen trygghet en eldre mann kan gi, men for meg personlig er det ikke noe.

Så jeg kan si at jeg er ikke alltid like åpen med sånne forhold (jeg mener da aldersforskjell som er over 15-20 år). Ja, kjærlighet kan treffe der og, det kan godt være og det er greit da. Men jeg har sett alt for mange kyniske forhold for å ikke få tanker om at det kanskje er ikke kjærlighet der men bare utnytting av noe (det kan være begge sider da, det er unge jenter som utnytter, det er unge gutter som utnytter, og det er eldre menn og kvinner som utnytter), det bare ser ikke ut som en balansert og likeverdig forhold. Som sagt, det gjelder ikke alle, men det skjer alt for ofte..

---

Etter å ha lest alines innlegg over, kan jeg også si at det gjelder da unge jenter/gutter som er rundt 20-årene (eller litt over 20-årene) som treffer eldre menn/kvinner. Da begge er godt voksne kan en treffe hvem som helst, da er aldersforskjellene ikke så viktige lenger, fordi begge er mer individer, mer voksne og forholdet er mye mer sannsynlig likeverdig. ;)

Endret av mrs_bond
Skrevet
Jeg kan ærlig si at det er ikke noe for meg.

Jeg tror faktisk dette ikke er noe man bestemmer selv.. Blir man forelsket, så blir man forelsket..

:love:

Skrevet

Jeg utelukker ikke at det kan skje, men for min del får jeg ikke noen ideer om sånt med menn i eldre alder. Rundt ti år eldre er sikkert hvor grensen går for meg personlig. Hvis mannen er allerede 20 år eldre (rundt 45 år da for meg), ser jeg dem mer som farsfigur ikke som en kjærestefigur. Vet ikke hvordan bedre å forklare dette, det betyr ikke at jeg ser på alle eldre menn som farsfigurer, men at det kommer ingen spark som kunne tenkes som kjærlighet eller lignende. De er liksom foreldregenerasjon for meg. Og jeg har jo sett og kjenner en del eldre attraktive menn, men for meg virker de bare.. gamle (og jeg håper ingen her misforstår dette, 45-åringene er ikke gamle sånt sett, men som en mulig partner for meg ;)).

Vet ikke om det er meg som identifiserer seg ikke som en Voksen Kvinne eller hva, men det bare er ikke der. :icon_neutral:

Gjest Gjest_Lykkelig_*
Skrevet

Jeg ble kjæreste med en 17 år eldre mann for 3 mnd siden. Han er en jeg har vært bekjent med i 15 år, og på en bursdag sa det bare pang! Vi er veldig forelsket og jeg har aldri hatt det så bra med noen. Tidligere har jeg stort sett vært sammen jevngamle menn. Han har barn fra tidligere forhold, mens jeg har ikke barn (er 35 år). Jeg vet ikke om jeg vil ha barn selv, og ser jo at det ikke er ideelt hvis ønsket skulle komme. Han er villig til å "stille opp" i så tilfelle, selv om barnet da får en gammel far. Men selv om forholdet ikke er etter boka ift. div besserwissere har livet til nå lært meg at man aldri vet hva som kommer rundt neste sving. Jeg vil heller ha et lykkelig forhold og leve i nuet enn å bekymre meg for hva omverden tenker og hva en fjern fremtid bringer.

Skrevet

Hvis hun er svært ung reagerer jeg nok mer enn om begge er "godt voksne". Hun 20 og han 35 skurrer i mine øyne. Hun 35 og han 50 skurrer ikke. Forklar det den som kan ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...