Gå til innhold

hjelp jeg har dummet meg skikkelig ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

faders jeg har driti meg ut - skulle gjennopprette datan til et tidligere tidspunkt men istede fikk jeg gjennopprettet pcn - så her sitter jeg og griner og tuter for alle bildene mine er borte.....

noen som vet om jeg kan finne de igjen???? koste hva det koste vil

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan klarte du egentlig å gjøre den feilen? :klø:

Dersom man skal gjennopprette til et tidligere tidspunkt i windows xp velger man system restore fra start- accessories - system tools. Men skal du gjennopprette til skratch må du sette inn en cd og kjøre den.

Prøv å søke etter *.jpg og se om bildene kommer frem da.

Endret av *Pepperkake*
Skrevet

Først: Ikke bruk PCen mer! Noen av bildene, kanskje alle, ligger der fremdeles, men jo mer du bruker PCen, jo mindre sjanse er det for at de kan reddes.

Deretter: Få fatt i noen som kan kjøre PhotoRec på disken din. Den prosedyren består i å starte fra en CD, og la PhotoRec søke igjennom hele disken etter billedfiler m.m. Disse kan så kopieres ut på en ekstern harddisk. Det fungerer nesten overraskende bra.

Skrevet (endret)

Som "gjest" sier - ikke bruk pc'n før noen som har greie på recovery ser på den. Jo mer du gjør, jo vanskeligere blir det å få tilbake bilder eller andre filer.

Du har mange muligheter til å få tilbake de fleste bildene(og alt annet) ved hjelp av kyndige folk OG som har f eks programmene "get-data-back", File Recovery, Recovermyfiles og sikkert de nevnte til Gjest som jeg ikke kjenner.

Når du så har fått tilbake de fleste av dine bilder går du hen og kjøper RASKT en ekstern harddisk hvor du har back-up av alt du vil ta vare på. Bildene dine er sikkert verd rundt 1000 kr som en god ekstern harddisk koster

Endret av Kaffegjesten
Skrevet

Hun gav meg tilbakemelding om at hun har funnet alle bildene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...