Gå til innhold

Så vant man tur med Nytt & Nyttig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dumpet det det altså en invitasjon fra Nytt & Nyttig idag med tilbud om gratis tur til Sør-Italia eller St. Petersburg.

Turen er på 7 dager og inkluderer fly,hotell m/frokost og guide.

Så var en gledelig nyhet, men når jeg begynner å regne litt på det så er jeg jammen ikke helt sikker...

For reise alene er ikke aktuelt og skal man ta med noen koster dette 5000,- pr person. For barn hvis det er med en betalende person er det 3500,-. Ellers full pris. Også påløper tilleggene, 375,- pr pers i flyskatt, 6-700,- per pers. i flytillegg fra Trondheim og det eneste reisealternativet fra Trondheim gir også et tillegg på 1490,- per pers for høysesongperiode.

Noen som har kjennskap til disse turene? Er dette billig med tanke på at man selv er "gratis" eller koster dette faktisk mer enn det smaker?

Det som er aktuelt er St. petersburg, men er dette igjen så egnet for et barn på 7? Hvordan fungerer opplegget på disse turene? Mye turer og guiding og er dette valgfritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Så dumpet det det altså en invitasjon fra Nytt & Nyttig idag med tilbud om gratis tur til Sør-Italia eller St. Petersburg.

Turen er på 7 dager og inkluderer fly,hotell m/frokost og guide.

Så var en gledelig nyhet, men når jeg begynner å regne litt på det så er jeg jammen ikke helt sikker...

For reise alene er ikke aktuelt og skal man ta med noen koster dette 5000,- pr person. For barn hvis det er med en betalende person er det 3500,-. Ellers full pris. Også påløper tilleggene, 375,- pr pers i flyskatt, 6-700,- per pers. i flytillegg fra Trondheim og det eneste reisealternativet fra Trondheim gir også et tillegg på 1490,- per pers for høysesongperiode.

Noen som har kjennskap til disse turene? Er dette billig med tanke på at man selv er "gratis" eller koster dette faktisk mer enn det smaker?

Det som er aktuelt er St. petersburg, men er dette igjen så egnet for et barn på 7? Hvordan fungerer opplegget på disse turene? Mye turer og guiding og er dette valgfritt?

Aner sannelig ikke, men det lure er jo å regne ut hva alt koster ekstra ++å dele det på antall personer som skal være med. inkluder gratis personen Jeg reiste til Paris for noen år siden, men jeg reiste alene, det eneste ekstra jeg betalte da var enkeltromtillegg, syntes det ble en ganske billig tur tross alt, men da var ikke jeg med på alle utfluktene heller, de er jo ganske dyre. Utfluktene er selvfølgelig valgfrie.

Endret av ToveM
Skrevet

St. Petersburg er ikke en 7-årings drømmetur nei. Absolutt ikke. Jeg var der selv første gangen jeg var 13, det var en veldig bra tur, men vi gjorde kun voksenting, det er ikke så mye annet å gjøre der. Dessuten er det mye stygt man kan se også, mange tiggere, krigsofre osv som kan skremme et barn... Jeg ville IKKE anbefalt å ta med en 7-åring på en sånn tur.

Hvis St.Petersburg er så fristende får du heller dra alene (og det tror jeg kan bli utrolig flott det og, for Nytt og Nyttig-turene har en tendens til å bli sosiale;) ), eller vente noen år til barnet er eldre. Det er ikke dyrt å reise til St. Petersburg med Norwegian, og resten går fint an å fikse billig. Det største problemet er vel språket, selv har vi/jeg alltid hatt tolk med på turene dit (har vært der 3 ganger nå).

Har vært med på en sånn tur til Paris, da som betalende ekstrapassasjer (det er jo dem de lever av). Det var en flott tur, selv om det ble veeeldig dyrt til slutt (vi reiste fra Nord-Norge), og vi droppet alle guide-turene. Men Paris ville nok vært en mye bedre opplevelse for en 7-åring, med tanke på disney-land (som igjen er svindyrt, med tanke på mat o.l.).

Som sagt; reis heller alene, eller vent med turen...=)

Skrevet

Jeg er usikker på hva som lønner seg her. Men det er klart det fort koster litt å dra til St.Petersburg. (kostnad til visum må også tas med - men det må det jo uansett).

Jeg hadde ikke nølt med å ta med en syvåring til St.Petersburg! Er overbevist om at det kan være mye der for barn, på samme måte som i andre storbyer. Her og her er noen linker.

• 4 uker senere...
Skrevet

Har vært 2 ganger med nyttognyttig. Ikke akkurat billig og dårlige hoteller, men bra opplegg med gode guider.Og man får se masse!!men det koster, gjerne 1000 kr for en dagsutflukt.Og guidene er ikke spesielt hjelpsomme hvis man vil se litt alene og ikke følge deres opplegg.Vant forresten også St.petersburg eller nord-italia.Men dropper disse.Synes en uke er for lenge på en sånn fellestur.Og dyrt!

Skrevet

Mine foreldre har vært på 2 slike turer og i mai reiser de på sin 3. tur til Budapest, tror jeg...:klø:

De to første var til Paris og til St.Petersburg.

De ville ikke dratt på flere slike turer om de ikke var fornøyd, håper jeg...;)

• 3 måneder senere...
Gjest ferie
Skrevet

Har selv fått tilbud om tur til St. Persburg. Var med dem til Budapest i høst, bra tur. Men er det noen som vet hva utfluktene til St.Petersburg koster? Var i grunn skuffet over at jeg ikke får tur til Italia og heller mot å bli hjemme og vente på ny invitasjon. Håper på tur til Sør-Italia til høsten.

• 9 måneder senere...
Skrevet

dette er noen fantastiske turer

har væert på 3 stykker, men ikke noe for barn.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Klara_*
Skrevet

Hei!

Jeg er litt vel sent ute med å svare på dette innlegget, men...

Nytt & Nyttig selv bruker ALDRI ordet "vunnet", de sier at gjesten er "påspandert". Dette er noe helt annet enn å faktisk vinne. Noe må de jo bruke penger på, bl.a. at utfluktene er frivillige og kommer i tillegg, flyskatt (som ALLE ALLTID må betale), distansetillegg og enkeltromstillegg (så reiser man alene kan man risikere å betale en del tusen kroner i enkeltromstillegg, men sånn er det også alltid). Det koster vel ca 5000 kr for en ekstra å være med og det er vel ikke så dyrt med tanke på at det inkl. flyreise og hotellopphold. Jeg leste på en annen side at de ikke bruker de beste hotellene, men det er jo fordi opplegget er lagt opp til at folk skal være med på utflukter + at de tross alt betaler hotellopphold for omtrent halvparten av flyet. Igjen varierer standarden veldig fra land til land, og dette er jo ikke noe man får gjort noe med.

Det er ikke noe ferie å reise med Nytt & Nyttig - det er en opplevelsestur! Mange reisevante reiser med dem også er det noen som får sitt første pass når de skal ut på tur med Nytt & Nyttig.

Jeg opplever selv når jeg skal ut å reise at jeg bruker veldig (!) mye tid på planlegging. Man må kjøpe relativt dyre guidebøker, bruker timer på internett +++, så dette tar både tid og penger. Reiser man med Nytt & Nyttig kan du bare pakke kofferten din og dra. På flyplassen blir man mottatt av norsktalende, blide, guider som guider på utfluktene og ellers er behjelpelige. Det er jo forståelig at de ikke "streker opp" på kart som du har fått fra resepsjonen f.eks. i og med at de vil ha deg med på utflukter ettersom det er der de tjener penger, bl.a. Og det er egentlig ikke så dyrt med i underkanten av 1000,- for en heldagsutflukt, inkl norsktalende guide og inngang på de "fellestingene" man ser på. I tillegg får man jo en del tid på egen hånd til å gjøre det man vil.

Om dette er turer for barn, kommer helt an på både foreldrene og barna. Barna må jo kunne sitte rolig i buss en liten stund om gangen, f.eks. Det er mange både små og store barn som jeg vet koser seg på disse turene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...