smilefjes Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hei kjære medprøvere (og andre med erfaring) Etter 8 pp uten resultat, har utålmodigheten min innhentet meg, og denne prøveperioden har jeg begynt med EL tester. Har ikke sett poenget med det tidligere fordi jeg alltid har hatt regelmessig sex såvel som sykluser, så jeg har følt meg rimelig sikker på at vi har truffet ganske riktig hver prøveperiode. I tillegg gikk alt så lett forrige runde, da jeg ble gravid i PP 2! Men nå har jeg altså begynt å lure på om jeg 1: Ikke har eggløsning? Eller 2: Har på et heeelt annet tidspunkt enn jeg har trodd (har til nå tatt utgangspunkt i ca halvveis mellom to mens). Derfor testingen. Men skjønner ingen ting. Har nå i 6 dager brukt Quickrespons EL tester. De første dagene var det ingen respons, men så ble det en gradvis sterkere teststrek som nådde toppen i går, og i dag var den svakere igjen. MEN: Teststreken var mye svakere enn kontrollstreken selv i går, og i bruksanvisningen står det at den skal være sterkere! Har jeg ikke hatt eggløsning? Siden streken var svakere i dag, regner jeg med at nivået av dette hormonet nå er på vei tilbake og at dette var sjansen denne måneden. Noen som har liknende erfaring? Hvordan kan jeg vite om jeg har eggløsning? (Beklager at dette ble litt langt... )
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei kjære medprøvere (og andre med erfaring) Etter 8 pp uten resultat, har utålmodigheten min innhentet meg, og denne prøveperioden har jeg begynt med EL tester. Har ikke sett poenget med det tidligere fordi jeg alltid har hatt regelmessig sex såvel som sykluser, så jeg har følt meg rimelig sikker på at vi har truffet ganske riktig hver prøveperiode. I tillegg gikk alt så lett forrige runde, da jeg ble gravid i PP 2! Men nå har jeg altså begynt å lure på om jeg 1: Ikke har eggløsning? Eller 2: Har på et heeelt annet tidspunkt enn jeg har trodd (har til nå tatt utgangspunkt i ca halvveis mellom to mens). Derfor testingen. Men skjønner ingen ting. Har nå i 6 dager brukt Quickrespons EL tester. De første dagene var det ingen respons, men så ble det en gradvis sterkere teststrek som nådde toppen i går, og i dag var den svakere igjen. MEN: Teststreken var mye svakere enn kontrollstreken selv i går, og i bruksanvisningen står det at den skal være sterkere! Har jeg ikke hatt eggløsning? Siden streken var svakere i dag, regner jeg med at nivået av dette hormonet nå er på vei tilbake og at dette var sjansen denne måneden. Noen som har liknende erfaring? Hvordan kan jeg vite om jeg har eggløsning? (Beklager at dette ble litt langt... ) Hei! Jeg er i pp9 tror jeg, har mistet litt tellingen, hehe. Prøvde å teste etter EL etter forrige mens. Brukte el-tester fra billigtester (strimmler) Hadde ingen utslag de første dagene, så kom det litt antydning til strek, og enda litt mer neste dag. Men som deg så var den ikke like sterk som kontrollstreken...vet ikke hva som gjør det. Vertfall så har jeg ikke helt regelmessige sykluser, så burde kanskje testet videre, men jeg glemte det etter hvert, tror jeg testet 7 dager. Frustrerende å ikke vite om man i det hele tatt har EL. Men som deg så har vi også sex rimelig regelmessig så begynner å bli veldig utålmodig her jeg sitter. Når man leser her inne så er det mange som prøver enda lenger en dette, så vi må kom bare slå oss til ro med at det kommer til å ta litt tid. Men jammen hadde jeg sluttet på pillen tidligere hadde jeg visst det kom til å ta så lang tid ja. Krysser fingrer og tær for dere videre. Lykke til på leting etter EL og positive tester
Hedda22 Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 jeg brukte også el-tester fra billigetester.no og fikk aldri noen sterkere teststrek en kontrollstrek. men jeg ble gravid likevel, så jeg må jo ha hatt el.. jeg regnet bare med at jeg hadde el når streken begynte å bli sterkere fra dag til dag.. masse lykke til med prøvingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå