Gå til innhold

Eksen hans.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, for historien er så lang.

For gjøre den så kort som jeg kan, men her er en liten forhistorie:

Kjæresten min sin eks fikk nyss i at vi er sammens.

Ikke at det var hemmelig, men de snakket ikke så ofte. Med en gang hun fikk vite det ringte hun han ned, ba han møte henne, drite i meg, at jeg var syk, dum, dust, og masse umodne barnslige ting, enda hun aldri har verken hørt om, eller møtt meg før.

Min kjæreste har bedt hun slutte å ta kontakt. Noe HAN vil.

Hun tror det er meg som står bak alt sammen, noe det ikke er.

Uansett. Han prøver å la vær å ta tlf når hun ringer og vurderer å bytte nr.

Over til den ordentlige saken:

Plutselig en dag bryter kjæresten min sammen og gråter foran meg.

Vi hadde hatt en diskusjon, og under diskusjonen var han ganske frekk.

jeg ba han slutte å snakke til meg på den måten, og etter det bryter han sammen.

Han forteller, og åpner seg helt for meg og begynner å fortelle om eksen sin.

Han fortalte at hvis de var i vennesamlinger, så kunne hun trigge hans svakeste punkter, for så å få han til å bli irritert foran vennene hennes.

Når de hadde diskusjoner pleide hun å legge seg på gulvet og skrike, MAMMA, MAMMAA, akkurat som han skulle til å slå henne, noe han aldri ville gjort.

Hun pleide også å ta ansiktet hans og trykket det opp mot veggen mens hun stirret han i øynene og sa: "ingen kjenner deg bedre enn meg. Jeg kjenner deg til og med bedre enn moren din... husk det"

Andre ting hun kunne gjøre var i diskusjoner, få han til å bli kjempe sinna på andre personer, som egentlig aldri hadde gjort skade (f.eks igle opp til drittslenging ute på byen), for så å bare se på at han ble sur, enda det ikke hadde skjedd ting.

En annen ting jeg syns var fælt å høre på, var at under diskusjoner pleide hun å "gjøre seg til", slik at hun latet som hun var livredd at. Akkurat som han skulle slå henne.

Hun har altså fått kjæresten min til å tro at han selv er psykopat (han har innrømmet dette for meg nå nemlig, og skulle bestille psykolog time og alt), men så sier jeg at her må det være noe som skurrer hvis han snakker sant, og det vet jeg han gjør (har kjent han i 6 år, vet jo at han ikke er sånn).

Og dette sårer meg så veldig. At hun har vært sånn mot han.

Og jeg lurer bare på. hva feiler det henne?

hvis hun en gang elsket han... hvorfor ville hun gjøre alt dette med han? :gråte:

bare en fortelling i fra min side. Jeg stiller meg sliten og uforstående til hele dama. :goodbye:

dere syns sikkert jeg overreagerer, men han gråt og pustet så lettet ut da jeg ikke trodde han var psyk.

da jeg trodde på han, om eksen hans... for han sa: jeg trodde ingen ville tro meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uff da..det der kan ikke være lett.

Jeg hadde helt klart byttet nr. Hun har ingen rett til å ødelegge for dere. Tror kanskje det er hun som trenger hjelp her.

Synes ikke du overreagerer, du har all rett til å være rasende på denne jenta! Men for all del, ikke vis det til henne. Hun prøver å lage problemer mellom dere og den gleden fortjener hun ikke.

Endret av Lana_86
Skrevet

Jeg er vel ikke akkurat noen fan av fjerndiagnostisering, men det du forteller om dama her kan minne om borderline personlighetsforstyrrelse. Understreker at det kan MINNE om.

Skrevet
Uff da..det der kan ikke være lett.

Jeg hadde helt klart byttet nr. Hun har ingen rett til å ødelegge for dere. Tror kanskje det er hun som trenger hjelp her.

Synes ikke du overreagerer, du har all rett til å være rasende på denne jenta! Men for all del, ikke vis det til henne. Hun prøver å lage problemer mellom dere og den gleden fortjener hun ikke.

Signerer denne jeg. Ut ifra det du skriver, høres det ut som om eksen hans er den som har problemer i den retningen - og ikke han.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Takk for svar.

Hva er borderline personlighet?

Jeg er ikke for å fjerndiagnosere personer selv, men fytti. Hun går så langt over streken som det går ann å få gå.

Nå når han har bedt hun la meg og oss være i fred, får hun nå venninnen til å kontakte han. For faenskapets skyld, virker det som i allefall.

For hun kunne ikke prate med han, derfor kunne han prate med venninnen hans vel.

Også sendte hun en melding i går.

"Hvorfor er du sammen med henne? Kan du ikke heller gå deg en knulledukke?"

Vi har funnet ut at det beste er å overse henne nå (nei vi er ikke 14, oppi tyveårene alle sammen), og hvis hun ringer igjen ba han meg ta telefonen.

Jeg kunne egentlig tenke meg det, men neste gang hun ringer.

hvordan takler jeg henne?

Hvordan virkelig få henne til å kutte ut?

takk så mye for tilbakemeldinger.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Jeg er vel ikke akkurat noen fan av fjerndiagnostisering, men det du forteller om dama her kan minne om borderline personlighetsforstyrrelse. Understreker at det kan MINNE om.

jeg må ærlig innrømme at jeg har tenkt det selv.

leste nå på nettet hva du mente med BP.

jeg vet at man skal være forsiktig med hvem man kaller sånt, for en sånn ting er farlig å si, men hun prøver å få han til å fremstå som gal, jo.

Enda jeg virkelig vet at han ikke er sånn.

Skrevet

Tenk om....han virkelig ER psykopat, og hun prøver å nå fram til deg før han begynner å vise sin sanne side....?

(Dette var ikke helt alvorlig ment, men det slo i hvert fall meg...)

(Skal uansett være forsiktig med å fjerndiagnostisere noen, altså, men jeg er tilhenger av å alltid prøve å se flere muligheter)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Tenk om....han virkelig ER psykopat, og hun prøver å nå fram til deg før han begynner å vise sin sanne side....?

(Dette var ikke helt alvorlig ment, men det slo i hvert fall meg...)

(Skal uansett være forsiktig med å fjerndiagnostisere noen, altså, men jeg er tilhenger av å alltid prøve å se flere muligheter)

hehe. tro meg, jeg har tenkt tanken ;)

jeg er ikke bekymret, men selvfølgelig skal man ha øynene åpne.

nå har jeg kjent han i mange år da, og han kan bli sinna han, og har ikke problemer med å vise det, i hovedsak, men etter at hun har spilt på de strengene hans i flere år holder han nå ofte sinnet sitt inni seg, fordi han tror han er klin gal så fort han hever stemmen 1 dezibel.

nå har jeg jo valgt å tro han da, så får jeg heller komme tilbake å skrive et nytt innlegg hvis det viser seg at han egentlig er psykopaten. hehe :)

Skrevet

Jeg er ikke tilhenger av å umiddelbart sluke alt kjæresten sier, så er jeg litt enig med Tigresse. Tenk om...? Jeg hadde ihvertfall blitt skeptisk! Men hvis denne dama virkelig er en plage for dere skader det vel ikke å kontakte politiet. Det er faktisk ulovelig å drive med slik sjikanering.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg råder deg til å ikke ta telefonen når hun ringer, og at han ikke gjør det heller. Aldri! Ikke snakk til henne, ikke les meldinger, ikke snakk med venninnene hennes. Det er det eneste som kan fungere på stalkere.

Det er ikke noen vits i å snakke fornuft med henne, og prøve å få henne til å forstå at hun må slutte, for slike mennesker er rett og slett ikke fornuftige.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Jeg er ikke tilhenger av å umiddelbart sluke alt kjæresten sier, så er jeg litt enig med Tigresse. Tenk om...? Jeg hadde ihvertfall blitt skeptisk! Men hvis denne dama virkelig er en plage for dere skader det vel ikke å kontakte politiet. Det er faktisk ulovelig å drive med slik sjikanering.

så klart, men jeg sier her at det er han jeg velger å stole på, og jeg har sterke grunner for å tro han, og ikke henne, da jeg har hørt henne på telefonen et par ganger som viser til at mye av det hun sier er usant, og det han sier er sant.

Ja, alle har tenkt 'polititanken', men de fleste vil nå unngå sånt.

Jeg råder deg til å ikke ta telefonen når hun ringer, og at han ikke gjør det heller. Aldri! Ikke snakk til henne, ikke les meldinger, ikke snakk med venninnene hennes. Det er det eneste som kan fungere på stalkere.

Det er ikke noen vits i å snakke fornuft med henne, og prøve å få henne til å forstå at hun må slutte, for slike mennesker er rett og slett ikke fornuftige.

Ok.

Du har kanskje rett, for vi blir skikkelig dårlige av å prate om henne.

han får gåsehud og man blir så sliten av henne. enda hun ikke er der.

ja, man får håpe hun gir seg.

takk for innspill fra alle. :):goodbye:

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om jeg fjerndiagnoserer denne jenta, for hun må mangle skrupler til den store gullmedaljen! :sjokk:

"Mamma, mamma?". *grøss*

Kom dere unna begge to, også syns jeg du skal drite i hva Tigress og gjest skriver om at det er han som er psykopaten, men regner med at du forventet slike åpenbare "råd" (det er ikke så vanskelig å tenke seg frem til selv at han og kan være sånn)? ;)

Skrevet

Ignorer henne. Ikke svar på tlf/sms. Spar på SMS. Ring politiet hvis hun kommer og lager bråk. Vær også kritisk til hans adferd. Noen ganger er det vanskelig å vite hvem som er psykopaten i forholdet. Siden psykopaten også ofte fremstiller seg selv som offer.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Ignorer henne. Ikke svar på tlf/sms. Spar på SMS. Ring politiet hvis hun kommer og lager bråk. Vær også kritisk til hans adferd. Noen ganger er det vanskelig å vite hvem som er psykopaten i forholdet. Siden psykopaten også ofte fremstiller seg selv som offer.

jeg vet, jeg vet.

Selvfølgelig har tanken slått meg og, at han kunnet vært sånn, men jeg har hørt henne over telefonen, da hun har trodd jeg ikke har vært til stede, og hun sier til og med ting om meg, som er tatt helt ut av lufta. Bare virrvarr om meg. :overrasket:

jeg har kjent han i 6 år altså, og han er kjent for å være en normal og grei fyr. Ikke noe ekstraordinært med han.

eksen hans derimot blir snakket om om ei veldig oppegående og sjarmerende jente, slik at veldig få tror han/oss. men det er typisk, er det ikke?

Gjest =tentacle=
Skrevet

Hun høres ikke videre god ut. Unngå henne så mye som mulig. Synes ikke det høres ut som om kjæresten din er problemet. Det høres for meg bare ut som at han har blitt manipulert og utnyttet følelsesmessig av et forstyrret menneske. Tipper han har forventet at hun var normal, og følt at han må ha en del av skylden når hun flipper slik, og prøvd å fikse det, i stedet for å komme seg vekk da bråket begynte.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Hun høres ikke videre god ut. Unngå henne så mye som mulig. Synes ikke det høres ut som om kjæresten din er problemet. Det høres for meg bare ut som at han har blitt manipulert og utnyttet følelsesmessig av et forstyrret menneske. Tipper han har forventet at hun var normal, og følt at han må ha en del av skylden når hun flipper slik, og prøvd å fikse det, i stedet for å komme seg vekk da bråket begynte.

Ja, hun bor heldigvis ikke her i vår by. ganske langt unna faktisk.

men hun kommer oppover nå i jula, og ville møte eksen min. eksen min forklarer henne dette: jeg hadde ikke likt at *** møtte eksen sin på en slik måte, derfor velger jeg deg vekk som en venn, fordi jeg ønsker samme behandling fra *** (fra meg altså).

Når han sa dette til henne, så hørte hun på han, men hun overhørte det og fortsatte å kjøre på om at jeg tvang han unna henne, enda han: nei nei neiiiiii. Men det går ikke inn.

Ja, han forventet at hun var veldig normal.

Og når kjæresten min gråt fortalte jeg at han ikke behøvde å føle det vondt, dumt eller pinlig ovenfor meg at han nevnte henne, siden hun tross alt var hans nærmeste i flere år og behandlet han sånn.

For eksempel. han sier selv at han ikke er glad i å vise følelser, og ofte hvis han gråter, så gråter han alene.

Han sa også at han hater å se sine nærmeste gråte, egentlig av egoistiske grunner, fordi han orker ikke å se noen han er glad i gråte.

Og dette visste hun sa han, så i hver diskusjon de har hatt tydde hun til tårene. men han forklarte det så rart, han sa at tårene var der... til syne, men ikke tristheten.

eh skjønner noen?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Ja, hun bor heldigvis ikke her i vår by. ganske langt unna faktisk.

men hun kommer oppover nå i jula, og ville møte eksen min. eksen min forklarer henne dette: jeg hadde ikke likt at *** møtte eksen sin på en slik måte, derfor velger jeg deg vekk som en venn, fordi jeg ønsker samme behandling fra *** (fra meg altså).

Når han sa dette til henne, så hørte hun på han, men hun overhørte det og fortsatte å kjøre på om at jeg tvang han unna henne, enda han: nei nei neiiiiii. Men det går ikke inn.

Dette var dumt. Han skal si at han ikke vil treffe henne, at han ikke vil at hun skal ta kontakt, og at han vil legge på røret eller fjerne seg hvis hun oppsøker ham fysisk. Ikke at han lar være å treffe henne av hensyn til deg, det gir helt feil signal.

Skrevet
eh skjønner noen?

Sorry for å si det, men typen din er en dott. Be han be henne dra pokker i vold. Hans veikhet ødelegger livene deres.

Gjest andrassy
Skrevet

Dette er det eneste du/dere kan gjøre. Verken du eller kjæresten din kan "oppdra" hans x. Hun er som hun er, og vil garantert ikke høre på verken han eller deg. Hvorfor plage dere med å ha kontakt, når det tydeligvis er ubehagelig?

Sikkert vanskelig å innse (men du verden så mye bedre livet blir etterpå!), men det er ikke alle som en kan "snakke fornuftig med og bli enige om kjøreregler for å gå videre" eller noe sånt. Greit - hun har vært en viktig del av livet hans i noen år, men når hun oppfører seg på en måte som får så negative konsekvenser for han (og deg) så er det bare å kutte all kontakt.

igjen - dere kan ikke oppdra et voksent menneske!

Skrevet

Hei gjest ellen.

Hvet du det var som om jeg skulle skrevet det selv.Vi var (jeg skriver var) utsatt for omtrent det samme.Mannen min er ingen dott,men det er utroligt hvordan enkelte damer (hekser)kan ødelegge fine menn.

Min mann var gått ut av ekteskapet da jeg traff ham,men han var så ødelagt av "heksen"at det tok lang tid før han orket og snakke om det,som han sa, det er så gale at ingen vil forstå og tro ham.Hun virket så stille og forsagt at det var vanskelig og forstå.

Men her var det barn med i elendigheten. :gråte

Og det brukte hun for alt det det var verd, da hun forsto at han hadde truffet en annen.Telefon terro natt og dag Ringte ungene og fortalte dem vilken hore de var hos,jeg hadde barn selv som ble redde av alt dette.Det ble politianmeldelse og da tok ringingen slutt

Men ikke uten sverdslag,de "heksene" er ikke enkel og komme rundt og har ingen feil, det er alle andre som ødelegger for dem. :fy_fy:

Så til deg, ta godt vare på mannen,han er så ødelagt at det tar lang tid og bygge dem opp.Det er trygghet og kjærighet de lengter etter,de er blitt trakket på så lenge at de er helt ødelagt.

Det kan sies at de burde tatt afere før, men alle er vi ikke like tøff,selv ikke menn .

Jeg ønsker dere alt godt og håper det ordner seg :klem:

Enig med mange andre, unngå henne og ikke la henne slippe inn på dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...