Chelsea Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hei! Noen ganger skal ting gå veldig fort. Noen som har oppskrifter på raske pastasauser dvs. ikke mer enn 10-15 min tilberedningstid? Venter spent!
Gjest Eurydike Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Jeg liker denne - fritt etter Jamie Oliver. Pasta med tomat, ruccola og oliven (2 pers) 250 g spaghetti, gjerne fullkorn 2 fedd hvitløk 1 frisk rød chili, eller etter smak olivenolje 1 boks herm. tomater svarte oliven, helst kalamata ruccola, 1/2-1 pakke salt, pepper oppsmuldret fersk chèvre (Tines, fås i vanlige butikker) Kok pasta. Surr hvitløk og chili i olivenolje et par min, tilsett tomater og oliven (jeg bruker kalamataoliven og tar ut steinen først - det gir mer smak, men er ikke nødvendig). La koke ca. 5 min, smak til med salt og pepper. Hell vannet av pastaen, rør inn ruccola i tomatsausen i siste øyeblikk til den blir myk og faller sammen, bland pasta inn i sausen. Dryss oppsmuldret chèvre over hver porsjon (eller parmesan/annen ost om du vil). Puttanesca-saus får du ved å bruke samme chili/hvitløk/tomatbasis som utgangspunkt, og tilsette kalamataoliven, kapers og 6-7 hakkede middelhavsansjos. Kok 5-10 min, og bland med nykokt spaghetti (jeg bruker fullkorn her også). Jeg synes det er godt med revet parmesan på, men originalen er uten.
Leanne Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 stek sopp og bacon, sett til side. stek løk i en kjele til den blir gul, tilsett noen ss hvetemel. Bland ut med melk og grønsaksbuljong. (evt vann + flytendebuljong..) ha i sopp og bacon og litt revet ost. la småkoke i 8-10 min... kjempegodt=)
Gjest Eurydike Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har også ett forslag til: Pasta med kylling, tomat, kapers og oliven (2 pers) 250 g fullkornspasta olivenolje 1-2 kyllingbryst (avh. av hvor store de er og hvor sultne man er) 2 fedd hvitløk 1 frisk chili (eller etter smak) 4-5 klasetomater i terninger noen oliven 2-3 ss kapers 1 bunt hakket bladpersille salt, pepper parmesan Kok pasta. Stek strimlet kyllingfilet raskt i olivenolje til den er såvidt gjennomstekt. Ta opp. Surr hvitløk og chili i samme olje, ha i tomater, oliven og kapers og la småkoke 4-5 min. Ha i kyllingen og persillen, smak til med salt og pepper og bland med den nykokte pastaen. Server med revet parmesan og litt extra virgin olivenolje.
Gjest Neria Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg liker denne pastaretten. Kok opp vann. Ha i pasta. Etter noen minutter har man i laks i biter og broccoli i biter i samme kjelen. Hell av vannet når pastaen er ferdig. Ha kesam, sitronsaft og nykvernet pepper i kjelen og rør rundt. Ferdig til å spise Tar nøyaktig like lang tid som det tar å koke pasta og med alt i en kjele blir det ikke mye oppvask heller
Tabris Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Kutt opp løk, hvitløk, paprika og squash. Stek det i en panne, krydre med ønsket krydder (oregano, paprika, chilikrydder, basilikum osv). Rør ut tomatpure og vann i et glass og heller over til du har ønsket mengde saus. La det småkoke til pastaen er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå