Gå til innhold

Pakke inn Mozartkuler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage Mozartkuler og gi bort til jul, tenkte jeg. Noen som har tips til hvor jeg kan finne noe lekkert å pakke dem inn i? Jeg tenkte f.eks. på "posjonspakninger" med aluminiumsfolie, cellofan (blir kanskje litt stivt?), ett eller annet sånt. Tenker altså å pakke dem enkeltvis, og deretter legge dem i en boks (ikke lufttett).

Tips? Dagligvaren har vel ikke sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan jeg spørre om oppskrift og fremgangsmåte? Mozartkuler er jo nam nam...

Når det gjelder innpaking må det jo være stilig å pakke hver enkelt inn i aluminiumsfolie (finnes det ikke farga varianter også?) Så kan du dandere cellofan, kreppapir eller lignede i en fin boks og dandere kulene på de. Evt kan du legge kulene i små poser. Hvis du har en hobbybutikk eller lignende i nærheten kan du sikkert finne mye der, evt sjekk Panduro på nett.

Endret av _Leela_
Skrevet

Panduro kan jeg prøve, ja. God idé.

Ingredienser:

500 g marsipan

2 ss konjakk

150 g nougat

150 g mørk sjokolade

kakao

Tilberedning:

Arbeid marsipan og konjakk sammen. Skjær nougaten i små terninger. Del marsipanen i 35 biter. Kjevl bitene litt ut. Legg en nougatterning på hver marsipanbit. Rull sammen til kuler.Smelt sjokoladen i vannbad på svak varme.

Dypp kulene i sjokoladen. Legg kulene på et bakepapir. Dryss kakao over. Legg dem i små kenfektformer. Oppbevar kulene i lufttett boks.

Gjest Blondie65
Skrevet

* abonnere *

(Blondie samler på snopeoppskrifter)

Skrevet
Jeg skal lage Mozartkuler og gi bort til jul, tenkte jeg. Noen som har tips til hvor jeg kan finne noe lekkert å pakke dem inn i? Jeg tenkte f.eks. på "posjonspakninger" med aluminiumsfolie, cellofan (blir kanskje litt stivt?), ett eller annet sånt. Tenker altså å pakke dem enkeltvis, og deretter legge dem i en boks (ikke lufttett).

Tips? Dagligvaren har vel ikke sånt?

Takker for tipset :sikle:

Jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle gi til mine besteforeldre.. Genialt :klappe:

Skrevet
Hvor får man kjøpt nougat?

I en dagligvare. Kanskje ikke på Kiwi, da... De mer velassorterte, i hvertfall.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

De har farga alufolie i passe firkanter hos Panduro, rød, gull og sølv ihvertfall.

Nougat får man også kjøpt der. Evt har de nougat hos Meny og Ultra. Tror også jeg har sett det hos ICA....

Gjest rikkerikke
Skrevet

NAM, et lite tips bare:

Smelt sjokoladen i vannbad på svak varme

Det fungerer helt supert å smelte i mikrobølgeovnen også. Mye raskere og jeg får i alle fall bra resultat hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...