Gjest Ballerina Skrevet 14. desember 2007 #21 Skrevet 14. desember 2007 (endret) Man ser jo på bilder av stedet man skal til... Endret 14. desember 2007 av Ballerina
Gjest :) Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Vi skal 2 uker til Malaysia, til en øy som heter Tioman. Vi skal bo her; Berjaya resort
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #23 Skrevet 14. desember 2007 Man ser jo på bilder av stedet man skal til... I disse photoshop tider er ikke akkurat det til å stole på. Men finnes jo mange gode reise forum hvor man kan få høre fleres erfaringer før man bestemmer seg. Hvis man ikke er så heldig at man kjenner noen som har vært der hvor man har tenkt seg til å reise til.
Gjest smotti Skrevet 14. desember 2007 #24 Skrevet 14. desember 2007 Enig, og jeg som har vært der synes at det slettes ikke var helt nydelig. Og jeg kjenner mange som har vært der og vil tilbake igjen. Jeg synes også at bloody beach (sunny beach bulgaria) var helt konge. Og jeg var der de ukene det var mest skriverier.. :kaffe: Og uansett hvor jeg har dratt eller kommer til å dra er det alltid noen som er misfornøyde!
Gjest Mauritius kan anbefales Skrevet 28. desember 2007 #26 Skrevet 28. desember 2007 Vi skal til Mauritius. Skal hit :rødme: Har ikke vært der før, men tror vi kommer til å få det helt fantastisk :love: Vi giftet oss i sommer og reiste til Mauritius etterpå. Fantastisk flott og romantisk plass med knallgod mat og super service. Ble vartet opp med gaver, levende lys, blomster på senga og i badekaret på hotellrommet (som låg ca 20 m fra den kritthvite stranda, med utsikt over det turkisblå havet), romantisk middag m.m. Det var god plass på strendene og mange muligheter for utflukter rundt på øya og på naboøyene (noe vi benyttet oss av). Så Mauritius kan absolutt anbefales som bryllupsreisemål!
Frey Skrevet 28. desember 2007 #27 Skrevet 28. desember 2007 Vi har akkurat kommet hjem fra bryllupsreise i Mexico, nærmere bestemt Playa del Carmen. Anbefales på det varmeste, men vær obs på innpåslitne selgere i butikkene i sentrum. Man kan også leie seg hytte på stranden i Tulum, som er litt lengre sør. Men jeg ville styrt unna Cancun. Mye å se på, mye og gjøre, mye sol og flotte strender. Utrolig rent og ryddig. Vi skal i alle fall garantert tilbake - men ikke med Star Tour.
Amygdala Skrevet 28. desember 2007 #28 Skrevet 28. desember 2007 Vi skal 2 uker til Malaysia, til en øy som heter Tioman. Vi skal bo her; Berjaya resort Der var jeg i 2000, bodde til og med på samme hotell Veldig stille og rolig, jeg reiste med familie og uten kjæreste (som en del av en rundreise rundt i Malaysia) og husker at jeg tenkte at HIT vil jeg reise tilbake med kjæreste. Vi bodde 2 etasjes hus med 4 leiligheter i hvert hus, med stranden på den ene siden og jungelen på den andre. En morgen banket det på døren og da faren min åpnet satt det kun to små apekatter der. Ble jo helt paff over at de hadde banket på selv, men de løp fort da vi åpnet da, hehe. Kjempesøte Eneste negative jeg har å si er at en av de ansatte i en av restaurantene ble litt vel innpåsliten. Etter at vi hadde spist der første kvelden begynte han å ringe konstant til rommet vårt for å prate med meg og sånn.... Men etter at vi sa fra til både ham og sjefen hans at vi synes det var ukomfortabelt så ga han seg
Amygdala Skrevet 28. desember 2007 #29 Skrevet 28. desember 2007 Selv hadde vi egentlig lyst til å reise til Kina, men det klaffer litt dårlig med OL som avholdes i Bejing i august neste år så vi har bestemt oss for å reise til Praha rett etter bryllupet også tar vi heller Kina-turen når det har roet seg litt der etter OL Sitter å titter på hotell i Praha nå, tar gjerne i mot tips om noen har gode forslag. Sånn btw, jeg er trofast bruker av www.tripadvisor.com og www.virtualtourist.com når jeg skal ut å reise, masse gode tips og kommentarer, samt ranking av hotell!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #30 Skrevet 29. desember 2007 Vi giftet oss i sommer og reiste til Mauritius etterpå. Fantastisk flott og romantisk plass med knallgod mat og super service. Ble vartet opp med gaver, levende lys, blomster på senga og i badekaret på hotellrommet (som låg ca 20 m fra den kritthvite stranda, med utsikt over det turkisblå havet), romantisk middag m.m. Det var god plass på strendene og mange muligheter for utflukter rundt på øya og på naboøyene (noe vi benyttet oss av). Så Mauritius kan absolutt anbefales som bryllupsreisemål! Vi har vurdert Mautitsius, men jeg trodde det kanskje var litt kaldt i juni/juli? Nå var dere der? Hvordan var temperaturen? Hvilket hotell bodde dere på?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #31 Skrevet 29. desember 2007 Vi har vurdert Mautitsius, men jeg trodde det kanskje var litt kaldt i juni/juli? Nå var dere der? Hvordan var temperaturen? Hvilket hotell bodde dere på? Mauritius har ganske stabil temperatur hele året, og det blir sjelden under 25 grader (med mindre du er oppe i høyden). Vi var der i slutten av august/begynnelsen av september. Da var det "vinter" der. Vi hadde mellom 25 og 28 grader hver dag. Akkurat passe for oss. Temperaturen i sjøen lå også på rundt 25 grader. Kunne sitte ute i kjole/t-skjorte hele kvelden. Vi bodde på Belle Mare Plage, et kjempeflott hotell med rabatt for bryllupsreisende (bruden bor gratis tror jeg). Hotellet ligger langs en av de flotteste og lengste strendene på øya. Kan virkelig anbefales. Maten og servicen var også helt upåklagelig.
Cienna Skrevet 30. desember 2007 #32 Skrevet 30. desember 2007 Vi vurderer Maldivene, Mauritsius eller Seychellene...men hvordan er det der i juli? Virker som om det er best å reise mellom mars-mai eller august-november de fleste stedene... Vi har et budsjett på ca. 70-80.000,-(inkludert lommepenger)...hva kan vi få da når turen skal vare 14 netter på hotell? Anbefalinger tas i mot med stor takk:)
Concertina Skrevet 30. desember 2007 #33 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Vi skal på fjelltur! Vi kunne ikke fått en mer avslappende og romatisk ferie. Miljøvennlig og billig er den også. Får bare håpe vi får gavekort på teltet vi ønsker oss. Ikke helt bestemt oss for område enda men Jotunheimen er et aktuellt alternativ. Dette er det en stor mulighet for at vi og går for. Har bare såvidt fått diskutert det siden min kjære fridde i går ( :love: ), men vi begge elsker å gå i fjellet, og noe mer fantastisk enn å våkne opp sammen alene på fjellet, med bare sus av elva og en og annen rein som selskap kan jeg ikke tenke meg! Bare oss to sammen! Mulig vi kombinerer det med en natt eller to på hotell før/etter teltturen ...men vi har god tid til å bestemme dette, skal ikke gifte oss før august 2009 Endret 30. desember 2007 av Concertina
Aurela Skrevet 31. desember 2007 #34 Skrevet 31. desember 2007 Dette er det en stor mulighet for at vi og går for. Har bare såvidt fått diskutert det siden min kjære fridde i går ( :love: ), men vi begge elsker å gå i fjellet, og noe mer fantastisk enn å våkne opp sammen alene på fjellet, med bare sus av elva og en og annen rein som selskap kan jeg ikke tenke meg! Bare oss to sammen! Mulig vi kombinerer det med en natt eller to på hotell før/etter teltturen ...men vi har god tid til å bestemme dette, skal ikke gifte oss før august 2009 Gratulerer med friere :D!!!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #36 Skrevet 31. desember 2007 Vi vurderer Maldivene, Mauritsius eller Seychellene...men hvordan er det der i juli? Virker som om det er best å reise mellom mars-mai eller august-november de fleste stedene... Vi har et budsjett på ca. 70-80.000,-(inkludert lommepenger)...hva kan vi få da når turen skal vare 14 netter på hotell? Anbefalinger tas i mot med stor takk:) Et lite tips: Dette er en tråd som ble startet av en annen. Du vil få flere svar dersom du starter en ny tråd som har ditt spørsmål som overskrift, fremfor å kuppe en annens tråd.
shy Skrevet 1. januar 2008 #37 Skrevet 1. januar 2008 Hei, vi var på bryllupsreise i juni, og da var vi først i Dubai noen dager, med litt luxus og shopping, før vi dro 12 dager til Maldivene. 7 netter på ett sted, og 5 netter på et annet sted. Dersom dere er ute etter late dager, med veldig lite folk rundt dere, god mat, og hvite strender med asublått hav så langt øyet kan se.. da er dette stedet. Vi bodde ute på vannet i bungalow, og nøt hvert sekkund. Men dette er ikke stedet for de som er rastløse. Det er riktignok noen utflukter man kan være med på, men det er ikke et sted du treffer særlig mye mennesker, og du bør være veldig glad i å snorkle, spise, og slappe av. For oss var dette helt perfekt i allefall! Lykke til med valget!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #38 Skrevet 1. januar 2008 Vi vurderer Maldivene, Mauritsius eller Seychellene...men hvordan er det der i juli? Virker som om det er best å reise mellom mars-mai eller august-november de fleste stedene... Vi har et budsjett på ca. 70-80.000,-(inkludert lommepenger)...hva kan vi få da når turen skal vare 14 netter på hotell? Anbefalinger tas i mot med stor takk:) Blir kvalm av hvordan folk slenger rundt seg med penger.
Lilywhite Skrevet 1. januar 2008 #39 Skrevet 1. januar 2008 Tror vi skal til Italia. Men har ikke helt bestemt oss ennå...
Gjest Elize Skrevet 1. januar 2008 #40 Skrevet 1. januar 2008 Vi har ikke bestemt oss for hvor vi vil reise. Men det må være en plass det er noe å gjøre, klarer ikke å ligge på stranden hele dagen. Hva var det å gjøre der dere var på bryllupsreise?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå