Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere bestilt bryllupsreise?

Eller har dere funnet ut av hvor dere skal dra?

Noen som har noen romantiske steder å anbefale?

Jeg tenker litt på Roma. :love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til Mauritius.

Skal hit :rødme:

Har ikke vært der før, men tror vi kommer til å få det helt fantastisk :love:

Skrevet

Afrika; en ukes safari i Kenya og en uke med sol/bad på Tanzania.

:sol:

Skrevet

Vi skal på fjelltur! Vi kunne ikke fått en mer avslappende og romatisk ferie. Miljøvennlig og billig er den også.

Får bare håpe vi får gavekort på teltet vi ønsker oss.

Ikke helt bestemt oss for område enda men Jotunheimen er et aktuellt alternativ.

Gjest Gjest_sandra82_*
Skrevet

Vi skulle egentlig til barcelona, så være en uke litt syd for der. men så har vi utsatt reisen... må jobbe i sommer og ja mange faktorer som tilsier at det passer innmari dårlig!!Så vi har da bestemt at vi tar bryllupsreisen i høst, oktober kanskje... da trenger vi farge!!!! også blir alt annet lettere!

Skrevet (endret)

Vi skal 3 uker til Thailand! Reiser mandagen etter bryllupet :rødme:

Endret av øyenstikker
Skrevet

Vi skal til Cook øyene Bestemte oss for å "dra den helt ut" og gi fullstendig blanke i kostnaden. Vi kommer aldri til å ha samvittighet til å bruke så mye penger på en ferie noen sinne senere i livet (ihvertfall ikke før pensjonistalder) så det var nå eller aldri.

Bryllup er jammen meg en god unnskyldning for å gjøre ting man ellers aldri ville gjort. :fnise:

Skrevet

Vi klarer ikke bestemme oss vi - har tenkt på Mauritius, men synes det blir for dyrt hvis vi skal ha den standarden vi ønsker oss. Har også tenkt på cruise i Middelhavet, Italia inkludert Roma... :banantroll:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Bali!! Helt nydelig og ikke minst får du sinnsykt mye for penga bo-messig. Vi har sett på et hotell som er helt nydelig, og hvis vi vil bo på den mest eksklusive delen av hotellet (personlig tjener og greier) så koster det oss under ti tusen for 2 stykker i 11 netter!!

Skrevet

Vi tilbrakte to uker på Malta, og storkoste oss!

Skrevet
Bali!! Helt nydelig og ikke minst får du sinnsykt mye for penga bo-messig. Vi har sett på et hotell som er helt nydelig, og hvis vi vil bo på den mest eksklusive delen av hotellet (personlig tjener og greier) så koster det oss under ti tusen for 2 stykker i 11 netter!!

Ville vurdert dette næremere om dere ikke allerede har kjøpt billettene. Jeg har ALDRI vært så skuffet som jeg ble på Bali.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Ville vurdert dette næremere om dere ikke allerede har kjøpt billettene. Jeg har ALDRI vært så skuffet som jeg ble på Bali.

Deg om det. Det er det vi har lyst til, og har bare hørt godord, så du får være så skuffa som du bare vil :)

Skrevet

Vi skal gifte oss iSkottland, og tenkte å reise dit et par dager i forkant for å ordne dokumenter og slikt, og leie oss et par sykler og tråkke rundt i den flotte naturen!

Skrevet

Dette gjelder ca alle plasser i verden.... :lete:

Skrevet
Deg om det. Det er det vi har lyst til, og har bare hørt godord, så du får være så skuffa som du bare vil :)

Trenger ikke å være små frekk av den grunnen,sa det faktisk bare for å være behjelpelig. Fortalte bare at vi var veldig skuffet og jeg hadde følt at pengene var bortkastet om vi var på bryllupsreise.

Jeg hadde i allefall satt pris på å bli advart før vi dro.

Dette gjelder ca alle plasser i verden.... :lete:

Nei, gjør det slettes ikke. Har reist mye og ikke vært skuffet tidligere.

Øya er helt ødelagt av turisme, alle skal selge en noe eller lure penger av en på andre måter.

Kjørte forbi politiet med sjaføren vår, spurte hvorfor de hadde stoppet så mange utenlendinger. Svaret lød "de stopper utenlendinger og finner på regler og bøter slik at de tjener litt ekstra". Dette var holdningen over alt.

Dersom man ikke låner seg bil og drar på flere dagers utflukt så langt fra hotellene som overhode mulig så ser man ikke annet det en øy som er helt ødelagt av turismen og folkene som er på desperat jakt etter pengene til turistene.

Vannkvaliteten var så dårlig at man slettes ikke hadde lyst til å bade.

Drister man seg alikevel til å bade så må man være super nøye med å vaske seg og skylle ørene etterpå. Er man ikke super, super nøye så ender man opp med MRSA ørebetennelse og 2 sprukkne trommehinner.

Skal man få litt fred så må man ligge på de små strendene til hotellet hvor noen er ansatt kun for å jage unna selgere.

Skal man ut på byen så flyter denne over av australske backpackere og surfere.

Det er mange flotte hoteller som holder topp standar som man får til en ok pris. Holder man seg kun inne på hotellområdet så kan man sikker få en fin men kjedelig ferie.

-------

Hvis dere er ute etter den paradis øyen som Bali sikkert var for lenge, lenge siden så ville jeg dratt til nabo øyen Lombok.

Denne øya er mindre kjent, mindre utbyggd, har mindre turisme og ikke så mange som kun er ute etter å lure turister for penger, vannet er klarere og søppelen flyter ikke i gatene som på Bali.

Områdene hvor man finner turismen på Lombok har et klima som er ganske likt Bali, men er noe tørrere slik at man slipper så mye styrt regn.

Lombok har ønsket å bli en turist mangnet som Bali men på grunn av den politiske situasjoen i Indonesia så har turistene sviktet, da spesiellt australierene som er en meget viktig inntekstkilde.

Som følge av dette finner man mange luksushoteller og resorter på Lombok som er meget, meget rimlige (langt under Bali priser).

Vannet og strendene på Lombok er helt fantastike, de er viden kjent blant dykkere. Man kan også leie bil +/- sjafør og dra innover i landet og kikke på naturen og riskmarkene som klarter oppover dalsidene.

Trafikken her er ikke like sinnsyk som på Bali, så det er faktisk mulig å kjøre selv.

Vi bodde ved Tanjung påOberio resort og på Gili Islands, og vi drar gjerne tilbake. Men Bali skyr vi som pesten.

Gjest Ballerina
Skrevet (endret)

Vi skal to uker til sørvest-Hellas! Drar mandagen etter bryllupet :)

Endret av Ballerina
Skrevet

Du vet da ikke om det er så helt nydelig der før du har vært der. :roll:

Skrevet
Du vet da ikke om det er så helt nydelig der før du har vært der. :roll:

Enig, og jeg som har vært der synes at det slettes ikke var helt nydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...