Gjest lissi32 Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Hva kvalifiserer deg til det? Jeg er det, jeg elsker gardiner, jeg syr og strikker, scrapper, pusser opp, maler, elsker å lage mat, baker og legger opp bukser. Jeg er bare født sånn, kanskje jeg var et kjerringemne i forrige liv:O) Fler her som liker å styre hjemme? Jeg tror jeg kunne vært ei som ville elsket å vært hjemme med barna om jeg hadde mulighet:O) Jeg er også så gammeldags at jeg syns menn kan være menn. Jeg kan bake, han kan bytte dekk. Jeg må ikke ha en mann som skal sy og bake, selv om det sikkert hadde vært hyggelig.
Nabodama Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg var nok et bedre kjerringemne før, nå er det dårligere stelt Strikket mye før, bakte mer, gjorde kort sagt mer av det meste du nevner før. Nå har jeg byttet ut strikkinga med internett, baking gjør jeg sjelden med unntak av brødbaking (for mye baking legger seg fort på sidebeina, og overalt der det får plass....det må jeg ta hensyn til). Mannen min er flinkere enn meg til åsy. Dvs han tar "finarbeidet", dvs justere klær, jeg kan sy gardiner og puter. Han er mer nøyaktig enn meg. Liker godt å pusse opp og "fornye" hjemmet. Scrapping har jeg ikke helt skjønt poenget med, dessuten er jeg ikke så flink med detaljer, så det har nok en sammenheng. Nå synes jeg jobben krever så mye at det blir lite tid og energi til overs til å styre med så mye hjemme. Jeg hadde mer fritid før, jobbet turnus på natt i mange år.
Gjest Veronica Mars Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Nå er jeg jo gift, så jeg burde teknisk sett vært litt mer enn ett emne... Men dessverre skorter det på en del ting. Jeg har begynt å strikke en del i det siste, jeg ønsker meg veldig symaskin og håper/tror kanskje jeg får det til jul, og er vel egenltig ganske glad i å lage ting, innrede, reparere og slikt. Men vi har ikke så mye plass her da, så får ikke brukt de evnene så mye. Er elendig på matlaging da, kan skrape sammen middag av og til, men baker aldri. Heldigvis er mannen mye bedre på det enn meg, selv om han bruker noe halvfabrikata. Jeg driver og vurderer å lage lussekatter i morgen da, men det blir vel helst å kjøpe en pakke med boller på pakke og blande inn safran. Er det veldig juks? Endret 11. desember 2007 av Veronica Mars
Gjest lissi32 Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Nei nei, ikke juks! Det viktigste er jo at du baker, ikke hvordan du gjør det:O) Jeg jukser mye når det kommer til baking:O) Scrapping er å lage flotte album eller kort.
Gjest *Mim* Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er kjerring. Scrapper ikke, da.
Betsy Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Litt kanskje? Det vil si at jeg (av naturlige årsaker) gjør det meste av husarbeidet i heimen, men jeg er ikke spesielt glad det, med unntak av matlaging/baking (dette gjør jeg med glede). Jeg stryker ikke automatisk mannens skjorte, jeg er til og med så kjip at jeg forlanger at han må brette sammen klærne sine selv. Eller er jeg sånn passe glad i å strikke og hekle, det hender jeg får litt dilla. Noen heltinne innen sying er jeg derimot ikke. Er ellers sånn litt over middels interessert i interiør.
Gjest lissi32 Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er kjerring. Scrapper ikke, da. Man kan fint være kjerring uten å skrappe!! Jeg har nettopp gjort litt av dette av den enkle årsak: tidsfordriv. Etter jul begynner jeg å jobbe og da blir det mindre dill dall hjemme. Jeg er heller ikke så kjerringemne at jeg godtar å gjøre alt husarbeidet hjemme, det deler vi på:O)
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er vel alt annet enn det man kan kalle kjerringemne. Født og oppvokst på gård som yngste barnet etter en gutt og en jente fikk jeg valget om jeg ville være med ute eller inne. Jeg valgte ute. Er derfor en kløpper på å skifte dekk, kjøre traktor, male, sette opp gjerder, melke ku o.l. Er derimot elendig på å bake, lage mat, vaske, rydde (ser hverken møkk eller rot) osv.
Arkana Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Tja, jeg driver lite med håndarbeid, syr helst ikke (annet enn knapper som faller av, ellers kastes klærne) og fikk nylig min første symaskin (kun fordi ingen ville ha den da svigermor døde) som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med. Jeg holder huset rent og ryddig jevnlig, ikke fordi jeg liker det, men fordi det er greit å gjøre, men det hender jeg synes det er litt som terapi å bare pusle rundt med husvasken. Ellers liker jeg faktisk oppussingsarbeid o.l. og koste meg da vi for to år siden rev en vegg og satte den opp et annet sted og totaltrenoverte kjøkkenet vårt. Hagearbeid er jeg ikke spesielt glad i, og hagen ser ut deretter. Det er såpass at jeg til våren vurderer å bare rive opp alt som er i bedene og starte helt fra bunnen av, for jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Men jeg tar igjen alt dette ved å elske å bake og lage mat, og lager det aller meste fra bunnen av, på det området er jeg nok klart en kjerring. Mannen min og storebroren hans ble forresten sendt på håndarbeidskurs da de var små, moren deres mente at menn skulle kunne sånt nemlig.
Filur Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 På enkelte områder kanskje.. Jeg har et velutviklet omsorgsgen, og er kjempeglad i å stelle og styre slik at alle skal være mette, fornøyde og generelt sett ha det behagelig. Jeg elsker å lage mat, og er veldig glad i interiør. Jeg strikker sokker da, men ikke så mye mer enn det. Strikker dukkeklær til niesene mine.. Scrappe gjør jeg ikke, men jeg hadde muligens gjort det om jeg ikke var så glad i å tegne. Akkurat som enkelte andre her, synes jeg menn skal være menn, og gjøre "mannetingene", men det er nok kun fordi jeg har null interesse for slikt selv.
Gjest Gjest_nope_* Skrevet 12. desember 2007 #13 Skrevet 12. desember 2007 Jeg gjør det jeg må og alt det andre når jeg får ånden over meg en sjelden gang. Så noe typisk kjerringemne er jeg nok ikke og det var nok heller ikke den egenskapen som var avgjørende for å få mannen i mitt liv.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2007 #14 Skrevet 12. desember 2007 Hvis kjærringemne betyr tradisjonell husmor så er jeg overhodet ikke det. Jeg ville aldri bodd sammen med en mann som krevde at jeg gjorde mer enn min halvdel av husarbeidet. Den dagen vi evt får bil, hus og hage å vedlikeholde vil jeg selvsagt ta min (halv)del på det området også, for jeg mener at fordelingen skal være rettferdig i den forstand at den ene ikke gjør mer enn den andre. For oss fungerer det best at vi deler det mer eller mindre på midten, og at begge tar del i vasking, matlaging osv. Hadde jeg vært veldig glad i å lage mat, og han veldig glad i å vaske gulv hadde vi selvsagt delt det opp annerledes, men jeg hadde uansett ikke levd med en som mente kvinnen bør gjøre flere huslige ting enn mannen. Ikke engang hvis jeg var et såkalt kjærringemne, faktisk. Av prinsipp hadde jeg krevd at han gjorde sin del, uansett.
Gjest Catwoman Skrevet 12. desember 2007 #15 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er nok ikke det. Kan ikke noe sånnt finger-puslerier som å sy gardiner ol. Kan lappe sammen et hull da, hvis hullet er i sømmen og sy i knapper som faller ut. Stryke klær kan jeg heller ikke. Og så hater jeg pynt og dill og dall. Og scrapping ser jeg på som fullstendig bortkasting av tid.. Men jeg synes det er helt greit at det er jeg som tar meg av støvsuging og annen vasking er hjemme, han kan heller gjøre andre ting - som å skifte dekk feks.
tineline Skrevet 12. desember 2007 #16 Skrevet 12. desember 2007 Huff, det eneste jeg liker av sånne sysler er å lage mat! Men det elsker jeg til gagns. Jeg liker også å lage ting, men det kan være steinøkser og tau (er arkeolog), eller det kan være å koke ansiktskremer og lage såpe. Er altmuligperson på laging. Men jeg avskyr å rydde, selvom vasking er ok (bortsett fra støvsuging). Jeg syns dessuten det meste av mannearbeid er kjedelig også. Jeg liker aller best å ha ferie!
Gjest imli Skrevet 12. desember 2007 #17 Skrevet 12. desember 2007 Anser meg selv som et godt kjerringemne, ja.
Gjest Gitte Skrevet 12. desember 2007 #18 Skrevet 12. desember 2007 Hva kvalifiserer deg til det? Jeg er det, jeg elsker gardiner, jeg syr og strikker, scrapper, pusser opp, maler, elsker å lage mat, baker og legger opp bukser. Jeg er bare født sånn, kanskje jeg var et kjerringemne i forrige liv:O) Vel jeg kan og gjør alt det der, men jeg kunne aldri tenke meg å gå hjemme sammen med unger. Karriere og utdanning står høyt hos meg, men koser meg allikevel når jeg pusler med ting hjemme..
LilleBille Skrevet 12. desember 2007 #19 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er ikke bare emne .. er skikkelig kjerring og har til og med papirer på det Nå er det riktignok en del av de huslige syslene som ikke utføres for ofte - men jeg kan.
Gjest puselabb Skrevet 12. desember 2007 #20 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er ikke et kjerringemne. Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat, og jeg baker vel kanskje to ganger i året. Jeg kan verken sy eller strikke, og stryking ligger heller ikke for meg. Husarbeid må jo gjøres, men ikke før jeg har utsatt det et par ganger. Planter lever ikke spesielt lenge hos meg. Men jeg er veldig glad i å ommøblere og omdekorere, og kjøper ofte nye ting. Scrapper også littegrann, men mest kort til spesielle anledninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå