Gjest Tuddelidu :) Skrevet 17. april 2003 #1 Del Skrevet 17. april 2003 Heisann hoppsann Bare lurer på om noen har bedre erfaringer med barbering nedentil enn jeg har..?? Har prøvd masse (synes jeg, da), men ingenting virker. Jeg har prøvd: -Nair krem -Veet krem + sånn pump-ting -Barberhøvel (auuuuuuuuuuuuuu) Nair funket ikke i det hele tatt, hårene satt bom fast etter et karter! Med veet løsner de jo for så vidt, men bare "nederst", slik at jeg får masse "skjeggstubber" :oops: Det er ikke gøy :cry: Så, etter en dag, "lugger" det, særlig når man ligger naken... :blunke: Barberhøvelen er enda verre, masse skjeggstubber, men røde prikker også. Har prøvd forskjellige kremer, brulidine, pyriseptsalve(!), babyolje, babylotion, dette hjelper kanskje litt, men absolutt ikke nok! Vil så gjerne fått bort dette ekle håret... Kan noen hjelpe meg..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 17. april 2003 #2 Del Skrevet 17. april 2003 Det er mange tråder om dette emnet. Jeg startet en for et par måneder siden - der kom det mange gode og seriøse svar (en del av trådene her sklid ut til å omhandle for og imot barbering i det heletatt) .......så se om du finner den .....eller jeg kan se etter en link forresten ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 17. april 2003 #3 Del Skrevet 17. april 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...bering+seri%F8s Linken til denne tråden. Håper du finner noe som kan være til hjelp der :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 17. april 2003 #4 Del Skrevet 17. april 2003 Ser at mange bruker ladyshaver. Hvilken/hvilke er da bra,og hva koster dissse? Synes hårene (svarte prikker) etterpå, og tar det lang tid før de vokser ut igjen? Hva med epilator..?? Hva er det, og hvordan... ville det gått..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare meg 79 Skrevet 18. april 2003 #5 Del Skrevet 18. april 2003 Du kan og gå i en hudpleie salong og bli vokset, det er bare og si hvor mye du vil ha bort, så tar de nok og fjerner det. Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 18. april 2003 #6 Del Skrevet 18. april 2003 Kom deg til hudpleier og få tatt en Brazilian wax- snart er det sommer :D Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 18. april 2003 #7 Del Skrevet 18. april 2003 Hva er en Brazilian wax? Jeg tør ikke gå på noe sånnt jeg... :cry: Vil ikke at hvem som helst skal... holde på... der nede, liksom... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare meg 79 Skrevet 18. april 2003 #8 Del Skrevet 18. april 2003 Brazilian wax er og fjerne alt hår nedentil du kan la litt være igjenn øverst en trekant eller strek hva du enn synes er pent DE som jobber med dette er profesjonell og bryr seg lite om hvor de vokser om det er legg eller bikini er likegyldig :D Hopp i det du blir ikke og angre, du blir fin og hårfri til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2003 #9 Del Skrevet 19. april 2003 AU!??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2003 #10 Del Skrevet 19. april 2003 Du klarer fint å barbere deg så glatt som en barnerumpe, bruk rikelig med skum, gjerne fra en mild såpe, sørg for å ha et godt speil så du ser hva du driver med. De første gangene vil du bli nuppete og du kan regne med små betennelser i hårsekkene, men etter hvert som du har gjentatt prosessen så blir huden "vant" til det, og problemet forsvinner - det samme med kløen som følger når hårene vokser ut igjen. For å holde deg glatt, må du nok ta et tak et par-tre ganger i uken. Ellers er det ikke ubehagelig med litt dun heller... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 19. april 2003 #11 Del Skrevet 19. april 2003 Synes det er ganske ubehagelig med disse skjeggstubbene som kommer allerede etter EN dag jeg Og jeg kan jo ikke barbere oppå de røde nuppene, for da blir det jo sår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt_1982 Skrevet 19. april 2003 #12 Del Skrevet 19. april 2003 De første gangene vil du få røde nupper. Derfor bør du vente til de er forsvunnet før du barberer igjen. Men etter hvert som huden vender seg til barberingen, kommer ikke disse nuppene, og barbering kan gjentas med kortere mellomrom. Med litt tålmodighet kan du få det helt glatt med en barberhøvel og godt med skum. Vask også gjerne med en mild såpe etterpå og smør på fuktighetskrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. april 2003 #13 Del Skrevet 19. april 2003 Synes det er ganske ubehagelig med disse skjeggstubbene som kommer allerede etter EN dag jeg Og jeg kan jo ikke barbere oppå de røde nuppene, for da blir det jo sår Derfor er voks det beste :D Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 19. april 2003 #14 Del Skrevet 19. april 2003 Jomen det tør jeg ikke. Ikke selv, klarer aldri utsette mg selv for ånn smerte, og ikke på salong, for slike finnes ikke her, har ikke råd (sikkert dyrt) og vil ikke blotte" meg for andre (jada, jada, de er sikkert profesjonelle, men det hjelper ikke :oops: ) Så derfor sliter jeg videre :'( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 19. april 2003 #15 Del Skrevet 19. april 2003 Da får du bare ha hår der nede da. Neida..ikke gi opp du. Fortsett med høvel og det blir garantert bedre etterhvert som huden blir vant til det, som nevnt før. Trenger jo ikke barbere oppå nuppene så du blir sår. Vent et par dager, så barberer du igjen. Går så fint så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 20. april 2003 #16 Del Skrevet 20. april 2003 Fortsetter å klage litt til, jeg... Når jeg barberer, blir det jo ikke ordentlig glatt..? Og alle de små svarte prikkene synes jo Gir snart opp :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. april 2003 #17 Del Skrevet 20. april 2003 Fortsetter å klage litt til, jeg... Når jeg barberer, blir det jo ikke ordentlig glatt..? Og alle de små svarte prikkene synes jo Gir snart opp :cry: Voks fjerner håret med roten = ergo, ingen sorte prikker. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 20. april 2003 #18 Del Skrevet 20. april 2003 Ja, egentlig høres det helt himmelsk ut, men neimen om noen får rive av meg håret der! Fysjom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt_1982 Skrevet 20. april 2003 #19 Del Skrevet 20. april 2003 De svarte prikkene har en tendens til å ikke å forsvinne skikkelig dersom du ikke barberer mot hårene. De fleste jeg har snakket med sier at man ikke skal barbere mot hårene da det kan gi flere nupper og sår. Det du kan gjøre er å barbere med hårene først og deretter legge deg i badekaret. Mens du ligger under vann kan bruke høvelen forsiktig mot hårene - dra høvelen sakte. Da vil du oppnå helt glatt hud. Pass på at du forblir liggende i vannet en god stund etter at barberingen er ferdig. Vask godt med en mild såpe og smør på godt med fuktighetskrem. Huden vil være noe rød og irritert med det samme, men dette kommer seg etter en liten stund. Etter hvert som huden vender seg til barberingen trenger du ikke ligge i badekaret når du skal barbere mot hårene. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #20 Del Skrevet 20. april 2003 tenk å kalle dette fine tiltrekkende håret for ekkelt, blir kvalm jeg av barberte kvinnkjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå