Gjest lambada Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 jeg har et barn som nå har gått med feber siden i går, er slapp og varm. er det mulig å få utsatt eksamen påg av sykdom fordi om det ikke er jeg som er syk? har flyttet til en by der jeg kjenner null personer, bortsett fra de som går i klassen min. føler meg passelig fortvilt nå ja... jeg får jo heller ikke lest noe..
Amalie_85 Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 ja, du kan nok få utsatt eksamen til neste gang dem setter opp eksamner som da sikkert blir på vårparten, og de aller fleste skoler tror jeg har en frist på 2 uker på å sende inn sykemelding. Men om du må si ifra til skolen på forhånd (altså før eksamen begynner) vet jeg ikke
Gjest Phytia Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 jeg har et barn som nå har gått med feber siden i går, er slapp og varm. er det mulig å få utsatt eksamen påg av sykdom fordi om det ikke er jeg som er syk? har flyttet til en by der jeg kjenner null personer, bortsett fra de som går i klassen min. føler meg passelig fortvilt nå ja... jeg får jo heller ikke lest noe.. Tror ikke det skulle være noe problem, men mest sannsynlig trenger du bekreftelse fra lege. Sjekk eksamensforskriftene på nettsiden til skolen din.
Gjest lambada Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 må jeg uansett vente til våren? gjør det noe forskjell da om jeg ikke leverer sykemelding eller ikke dukker opp? jeg må vell ringe skolen,, jeg kjenner meg sykt stresa nå dette var tredje å siste eksamen gledet meg så til å bli ferdi med den åsså må jeg kanje vente heltm til sommeren....
Amalie_85 Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Man har som oftes 3 sjanser på å ta eksamen, møter du ikke opp eller ikke sender sykemelding mister du en gang, det vil si at du har 2 ganger igjen. Altså du kan ta etter 3 ganger og men må da selv betale for eksamen og sånt tror jeg koster rundt 1500kr. Og for at en ny eksamen skal bli satt opp må det være min 4 stk som melder seg opp (er kanskje litt forskjellig fra skole til skole og hva slags fag det gjelder) Og som oftes da er det ikke ny eksamen før halvåret etter, men jeg vet jo ikke hvordan dette er for din skole!
mustapippuri Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 På de plassene hvor jeg har studert må du levere sykemelding enten før eksamen slutter eller innen noen dager etterpå. Sykemeldingen kan senest være datert den dagen det var eksamen. Du mister ikke et forsøk på eksamen når du har vært syk, og skulle du ha brukt opp dine tre forsøk kan man søke om flere. Dette bruker å gå greit om man har en god grunn. I studiehåndboken bruker det å være dato for når det er utsatt prøve/konte. da blir det arrangert eksamen uansett om det er en eller ti kandidater. På nettsiden til skolen din har de sikkert lagt ut eksamensforskrift og studiehåndbok, lurt å ta en titt i disse.
Gjest nextlife Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Prøv å undersøke hvilke velferdsordninger studiestedet ditt har, kanskje pass av syke studentbarn er et tilbud. Vet at enkelte studentbarnehager tilbyr denne tjenesten i allefall
*Pepperkake* Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Prøv å undersøke hvilke velferdsordninger studiestedet ditt har, kanskje pass av syke studentbarn er et tilbud. Vet at enkelte studentbarnehager tilbyr denne tjenesten i allefall Dette hjelper jo lite siden hun allerede har mistet verdifull studietid så kort tid innpå eksamen. At skoler mener at man skal lese så godt igjennom året at man ikke trenger å lese de siste dagene før eksamen er bare tull, og ikke noe som stemmer i praksis. TS: Ta kontakt med legen din og be om sykemelding. Mine skoler har krevd sykemelding datert samme dag, og man må gi beskjed til skolen den dagen. Og så bør du selvsagt kontrollere dette med skolen.
Gjest *marie* Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 På mitt studie, juridisk fakultet på UiO er det i alle fall ikke greit. Der gir ikke sykdom rett til utsatt eksamen, det eneste de gjør er å annulere forsøket ditt i forhold til lånekassen. Men dette står helt sikkert på nettstedet til skolen din? Og jeg vil tro at sykt barn gir de samme rettighetene som om du skulle vært syk selv.
Gjest nextlife Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Dette hjelper jo lite siden hun allerede har mistet verdifull studietid så kort tid innpå eksamen. Da misforsto jeg, trodde det var selve eksamensdagen som var problemet, og at hun nødig ville utsette den til våren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå