Gå til innhold

Tid mellom landing og tog videre?

Anbefalte innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet

Hei! Spm til dere som reiser en del med tog og fly fra Gardermoen :)

Er en halvtime nok tid mellom flyet landet og toget går? Er snakk om innenlandsreiser som skal lande 10:35 og tog som går videre fra Gardermoen 11:05. Vil helst rekke toget siden det bare går en gang i timen. Hater å henge og vente på gardermoen, så vil ikke være for tidlig ute heller :P Skal ha innsjekket bagasje.

Reiser 2.januar, vet ikke hvordan trafikken på gardermoen er på det tidspunktet og dato heller.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gardermoen er vanskelig å "spå", men basert på erfaring og gjetning så vil jeg tro en halv time er i minste laget når du har sjekket inn bagasje. Det pleier ta sin tid før den kommer på båndet (og Murphys lov tilsier at din kommer sist når du har dårlig tid). I tillegg så vil jeg tro 2. januar er en rimelig travel dag, pluss at årstiden i seg selv kan bety flyforsinkelser.

Skrevet

En halvtime høres veldig lite ut. Særlig siden det er 2. januar og alle skal "hjem" fra juleferie på den tiden. Det er vel regelen heller enn unntaket at flyene blir forsinket den dagen og at det blir lettere kaotiske tilstander ved bagasjebåndet.

Skrevet

Kommer vel egentlig ann på hvor flaks du har, jeg ville ikke regnet med å rekke det, men det er mulig. Har selv kommet meg ut av terminalen under en halv time etter jeg har landet og det var utenlandsflygning (rakk til og med tax freen)... Men flyet må jo være i rute og det kommer ann på trafikken på Gardemoen og hvor folksomt det er (2.jan kan være travelt).

Gjest lillagubban
Skrevet

Takk for svar :) Da blir det 50minutter i stedet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...