Gjest lissi32 Skrevet 15. desember 2007 #121 Skrevet 15. desember 2007 og det er selvsagt fryktelig fryktelig synd!! Det handler om ikke å dra alle under én kam. Jeg prøvde å poengtere dette for noen poster siden når jeg nevnte eplespisere og innvandrere Det finnes noen (kansje tilogmed jeg burde si "endel") kjipe røykkere som ikke bryr seg i det hele tatt om andre rundt seg. Disse ødelegger da for de aller fleste som røyker. Det er akuratt som at vi får inntrykk av at muslimer er onde fordi vi leser i avisene at de vil ta over verden og gjøre den muslimsk. Dette er selvsagt ikke sant, men et mindretall ødelegger (som alltid) for et flertall. Det er foresten synd du virker så offensiv rundt dette temaet, og når noen prøver å fortelle at det er ikke alle som er så kjipe slenger du rundt deg med at "du er så uvitende". du forteller om det du kjenner til, jeg forteller om det jeg kjenner til, alle forteller om det de kjenner til. Et diskusjonsforum er til for å få et mer nyansert bilde på forskjellig ting, ikke for å ha en mulighet til å slå andre menneskegrupper i hodet med internett-pinner Dette syns jeg er feil av deg da jeg flere ganger her inne har skrevet all respekt til de som tar hensyn og bare plager seg selv. Jeg blir syk av røyk, og nordpå røyker både tanter og onkler, bestemor, og slekt meg rett i trynet, enda de vet jeg blir syk!!! :O(
Gjest nextlife Skrevet 15. desember 2007 #122 Skrevet 15. desember 2007 Jeg sier der jeg er fra røyker de inne i alle hus. Da snakker jeg om de jeg kjenner, og det er omtrent de fleste siden det er en liten plass. Jeg skriver ikke hele eller alle i nordland, finnmark, troms, gjør jeg vel? Du skrev "nordpå røyker de i alle hus", ikke de du kjenner på den lille plassen der du bor. For meg blir det et helt annet utsagn. Klart manger røykere er hensynsløse, men jeg vil tro at de fleste tar hensyn til omgivelsene når de røyker. Har inntrykk av at de fleste stikker seg litt unna når de røyker utendørs.
Gjest lissi32 Skrevet 15. desember 2007 #123 Skrevet 15. desember 2007 Du skrev "nordpå røyker de i alle hus", ikke de du kjenner på den lille plassen der du bor. For meg blir det et helt annet utsagn. Klart manger røykere er hensynsløse, men jeg vil tro at de fleste tar hensyn til omgivelsene når de røyker. Har inntrykk av at de fleste stikker seg litt unna når de røyker utendørs. Nei de fleste tar ikke hensyn. Hverken min familie eller noen vennepar tar ikke hensyn selv om de merker at jeg får pusteproblemer etter ca 20 minutt!
*Mina* Skrevet 15. desember 2007 #124 Skrevet 15. desember 2007 Nei de fleste tar ikke hensyn. Hverken min familie eller noen vennepar tar ikke hensyn selv om de merker at jeg får pusteproblemer etter ca 20 minutt! De fleste av de du kjenner tar ikke hensyn, men det er da virkelig ikke alle røykere. De fleste jeg kjenner tar hensyn, og spesielt når det kommer til barn og allergikere. De står ikke rett utenfor inngangspartiene, de går et stykke unna folkemengden på bussholdeplassen osv. Så egentlig er ditt problem at familien din og vennene dine ikke tar hensyn, og i mine øyne er ikke det mye til venner for å si det slik. Familien er ikke alltid like lett å takle, for den har man ikke valgt selv. Men vennene velger man selv, og jeg hadde ikke valgt å være venner med noen som ikke tok hensyn til meg på den måten.
freezepop Skrevet 15. desember 2007 #125 Skrevet 15. desember 2007 Nei de fleste tar ikke hensyn. Hverken min familie eller noen vennepar tar ikke hensyn selv om de merker at jeg får pusteproblemer etter ca 20 minutt! Da ville jeg si som Mina at det kansje sier mer om familien din og vennene dine enn om røykere... Det er selvsagt synd du blir utsatt for slikt, men synes fortsatt ikke dette er grunnlag for den generaliseringen du driver på med. Jeg synes det å si at "min familie eller noen vennepar" er det samme som "de fleste" kansje blir noe drøyt. Ang. tall og utgifter, hvis noen finner noen tall som er fra etter 2000 er jeg veldig interessert. Og uansett må man huske på at tall og statistikker kun er ment som veiledning, heller enn fakta.
Gjest lissi32 Skrevet 16. desember 2007 #126 Skrevet 16. desember 2007 Da ville jeg si som Mina at det kansje sier mer om familien din og vennene dine enn om røykere... Det er selvsagt synd du blir utsatt for slikt, men synes fortsatt ikke dette er grunnlag for den generaliseringen du driver på med. Jeg synes det å si at "min familie eller noen vennepar" er det samme som "de fleste" kansje blir noe drøyt. Ang. tall og utgifter, hvis noen finner noen tall som er fra etter 2000 er jeg veldig interessert. Og uansett må man huske på at tall og statistikker kun er ment som veiledning, heller enn fakta. Nei jeg står fortsatt for det jeg sier. Jeg kjenner ikke til mange hus hvor det ikke blir røyka i, på hjemplassen min. Der er det ingen som snakker om passiv røyking engang. De henger litt etter..
Gjest lissi32 Skrevet 16. desember 2007 #127 Skrevet 16. desember 2007 De fleste av de du kjenner tar ikke hensyn, men det er da virkelig ikke alle røykere. De fleste jeg kjenner tar hensyn, og spesielt når det kommer til barn og allergikere. De står ikke rett utenfor inngangspartiene, de går et stykke unna folkemengden på bussholdeplassen osv. Så egentlig er ditt problem at familien din og vennene dine ikke tar hensyn, og i mine øyne er ikke det mye til venner for å si det slik. Familien er ikke alltid like lett å takle, for den har man ikke valgt selv. Men vennene velger man selv, og jeg hadde ikke valgt å være venner med noen som ikke tok hensyn til meg på den måten. Det er jo trist å kutte et vennskap for det. Da møtes vi heller bare hjemme hos oss, da slipper vi det problemet. De siste to gangene jeg har vært hos dem gikk de faktisk ut å røyka, men så fort de drikker så blir det slitsomt, for da røyker man hele tida.
Lana_86 Skrevet 20. desember 2007 #128 Skrevet 20. desember 2007 Vel, du burde kanskje vurdere å ta akkurat den siste biten der mer alvorlig. Den dagen du oppdager at du har påført deg skade som du begynner å finne plagsom, så er det for seint. Om du f.eks får KOLS eller et forstadium, så kommer du ikke til å bli bedre selv om du slutter der og da. Lunger som har begynt å brytes ned, reparerer seg ikke, etter at skaden er kommet over et visst nivå. Og der er du lenge før du begynner å kjenne noe videre ubehag. Ja, det er helt sant. Men jeg kommer til å røyke frem til jeg blir gravid, etter det er det stopp. Jeg har rett og slett ikke viljestyrke til å slutte nå.
Gjest Heloise Skrevet 20. desember 2007 #129 Skrevet 20. desember 2007 Nei de fleste tar ikke hensyn. Hverken min familie eller noen vennepar tar ikke hensyn selv om de merker at jeg får pusteproblemer etter ca 20 minutt! Ikke min familie eller mine venner heller. Men så kom røykeloven, så nå er det merkelig nok annerledes
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå