minienthe Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 to stkk gjennomsnittsbrukere som bruker maskinen mest til mail, generell surfing etc ønsker seg trådløs router til jul. hva tror de dyktige her inne om denne ? eller denne ? begge bruker windows (XP i think, driver og dobbeltsjekker) og det varieres mellom IE, FF og Opera. evnt tips til andre brukelige ?
liv Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 den første er mer enn bra nok Den har vi og vi er vel ikke helt gjennomsnittsbrukere. Vi er gamere
minienthe Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2007 he he, jeg liker å overdimensjonere litt hvordan var deres å sette opp ? stabilitet ? har den vært i bruk lenge osv ?
liv Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Har hatt den ca et år og alt fungere som trådløst vanligvis skal, enkel å sette opp om en har xp, programmet var ikke kompatibelt med vista, i allefall for et år siden. Men det trådløse fungerer, var bare det oppsettprogrammet som ikke var kompatibelt altså.
Gjest Nedfall Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Har hatt den ca et år og alt fungere som trådløst vanligvis skal, enkel å sette opp om en har xp, programmet var ikke kompatibelt med vista, i allefall for et år siden. Men det trådløse fungerer, var bare det oppsettprogrammet som ikke var kompatibelt altså. Man trenger intet program for å sette opp en trådløs ruter. Jeg har nesten samme ruter som deg (bare GL versjonen), og der bare knotter man inn 192.168.1.1 i nettleseren (der internettadressa vanligvis står), og konfigurerer den derifra. De få tingene man vanligvis trenger å gjøre er å: 1.Slå av DHCP Server (slår av ruter funksjonen - det pleier å være en ruter i adslmodemet, man skal ikke ha to rutere i nettet sitt). Det finner man under "Basic Setup" - den første sida man kommer til når man logger på. 2. Sette opp kryptering. Det finner man under "Wireless" - "Wireless Security" - velg WPA her, om man har utstyr (PC) som støtter det. Påloggingspassordet pleier vel være admin/admin - dette bør absolutt byttes ut ! (Sett opp under "Administration") Jeg gikk for GL versjonen foran G versjonen, siden førstnevnte kan oppgraderes med tredjeparts programvare (Linuxbasert), noe G ikke kan. Dette forlenger levetiden, og gjør den mer fleksibel. Dog har jeg ikke giddet noe annet enn å kjøre originalt enda, men jeg har muligheten !
minienthe Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2007 hm, lurer på om jeg går for den første der da... takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå