Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

to stkk gjennomsnittsbrukere som bruker maskinen mest til mail, generell surfing etc ønsker seg trådløs router til jul.

hva tror de dyktige her inne om denne ?

eller denne ?

begge bruker windows (XP i think, driver og dobbeltsjekker) og det varieres mellom IE, FF og Opera.

evnt tips til andre brukelige ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den første er mer enn bra nok :) Den har vi og vi er vel ikke helt gjennomsnittsbrukere. Vi er gamere ;)

Skrevet

he he, jeg liker å overdimensjonere litt ;)

hvordan var deres å sette opp ? stabilitet ? har den vært i bruk lenge osv ?

Skrevet

Har hatt den ca et år og alt fungere som trådløst vanligvis skal, enkel å sette opp om en har xp, programmet var ikke kompatibelt med vista, i allefall for et år siden. Men det trådløse fungerer, var bare det oppsettprogrammet som ikke var kompatibelt altså.

Skrevet
Har hatt den ca et år og alt fungere som trådløst vanligvis skal, enkel å sette opp om en har xp, programmet var ikke kompatibelt med vista, i allefall for et år siden. Men det trådløse fungerer, var bare det oppsettprogrammet som ikke var kompatibelt altså.

Man trenger intet program for å sette opp en trådløs ruter. Jeg har nesten samme ruter som deg (bare GL versjonen), og der bare knotter man inn 192.168.1.1 i nettleseren (der internettadressa vanligvis står), og konfigurerer den derifra.

De få tingene man vanligvis trenger å gjøre er å:

1.Slå av DHCP Server (slår av ruter funksjonen - det pleier å være en ruter i adslmodemet, man skal ikke ha to rutere i nettet sitt). Det finner man under "Basic Setup" - den første sida man kommer til når man logger på.

2. Sette opp kryptering. Det finner man under "Wireless" - "Wireless Security" - velg WPA her, om man har utstyr (PC) som støtter det.

Påloggingspassordet pleier vel være admin/admin - dette bør absolutt byttes ut ! (Sett opp under "Administration")

Jeg gikk for GL versjonen foran G versjonen, siden førstnevnte kan oppgraderes med tredjeparts programvare (Linuxbasert), noe G ikke kan. Dette forlenger levetiden, og gjør den mer fleksibel. Dog har jeg ikke giddet noe annet enn å kjøre originalt enda, men jeg har muligheten ! :)

Skrevet

hm, lurer på om jeg går for den første der da... takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...