tingeling Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 I dag kjøpte jeg hvite krus og porselensmaling (to farger) + porselens penn på panduro. Siden fikk to-åringen male et krus til hver av besteforeldrene og til oss foreldrene. (jeg hjalp til med å holde krusene og sørge for at fargen kom på utsiden). Etter at han var ferdig skrev jeg Til Bestemor Fra ---- osv på kruset. Under bunnen skrev jeg Julen 2007. De må tørke et døgn, skal brenne de i stekeovnen i morgen. Sønnen min var ihvertfall veldig stolt og gleder seg til å gi gavene. og de ble ikke så gale heller. Valgte farger som ble pene på hvite krus, og kun to farger. hvis jeg føler meg virkelig flink så skal jeg fylle dem med godteri og pakke de inn i celofan. Noen andre som har tips? tingeling
Gjest gammel gjest Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Gjør det selv-kalender! Det er utrolig koselig å få! barnet kan lime inn bilder, klippe/lime, tegne, male osv osv...
Nigo-san Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Siden du nevner Panduro, har de jo massevis av ting som barna kan lage. Dekorering for de minste, større ting som broderier og veving for de eldre. Trolldeig, leire osv er jo også en slager. Og julegodt, det blir jo oppspist i tillegg (når besteforeldrene har fått nok hjemmelagde ting for en stund). Og ellers vil jeg slå et slag for den gamle, gode dorullnissen. Den æ'kke fancy, men den har sjarm til tusen. Jeg ønsker meg dorullnisse til jul...
Gjest imli Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Dorull-nisse er bra Jeg husker vi pleide å spikke små nisser vi gav i gave. Bare ta en ca 20 cm lang, passe tjukk pinne, spikke toppen til en spiss og male den rød, og så tegne på øyne og munn til slutt, evnt lime på litt bomullsskjegg.
Amanlis Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Hvis det fortsatt finnes blader ute hos dere, ta dem inn og tørk dem. Mal dem og pynt med bomull eller lignende, strø på med glitter. Lim bladene opp ned på farget kartong. Da blir det kjempefine bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå