Gjest binta Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Hei. Jeg har vært sammen med kjæresten min en god stund, og generelt sett så har vi det veldig bra sammen, og er stortsett enig om det meste. Men det hender en gang i blandt at vi krangler/diskuterer og dette begynner desverre ofte på MSN. At man snakker om en filleting, så misforstår man hverandre (fordi man bare "skriver") så blir det en greie av det. Og nesten hver gang sånne ting skjer så truer han med å gjøre det slutt, noe som både er utrolig vondt å høre, urettferdig å si og rett å slett ikke noe man skal si om man ikke mener det mener nå jeg. Nå har vi en sånn samtale, og jeg kjenner jeg bare blir dødslei meg og "sliten" når han nå sa det. Så jeg sa tilbake at om det ikke var mer som skulle til så synes jeg han bare skal gjøre det. Da var jo selfølgelig det kjempefeil og jeg som hadde lyst til å være singel ja.. Og jeg sa som sant var at det er det siste jeg vil, at jeg vil være med han. Men om det er så lite som skal til før han vurderer å gå, så burde han heller finne en jente han føler like mye for som det jeg gjør med han. Som jeg ikke tenker på å forlate, selv om man har en uoverenstemmelse... Da svarte han at jeg vet jo at han ikke vil gå i fra meg, men jeg må skjønne at når jeg provoserer han så mye da..... Sukk, kjenner bare at jeg er så lei meg og lei akkuratt nå. Synes det er dritdårlig gjort å si sånt, selv om han ikke mener det. Er det normalt å "true" med sånt når man krangler? Jeg ville aldri gjort det iallefall...
Gjest snazaroo Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Dette høres ikke nor moro ut nei. Kan det være at han er litt usikker på seg selv? At han truer med å gjøre det slutt, fordi han egentlig bare vil at du skal forsikre han om at du ikke skal gå fra han? Dere må snakke sammen om dette. Veldig slitsomt for deg å føle at du ikke kan si noe som helst til han, før han truer med å gå da? Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Hei Dette hørtes veldig vondt ut å høre ja.. Kan det være en ide å ta det opp med han en gang dere ikke krangler, og ansikt til ansikt, ikke over msn.. Da kansje han kan forstå hvor mye han sårer deg med denne dårlige uvanen han har lagt seg til. Lykke til!
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Kan det være at han føler at han slipper opp for argumenter? At han blir så sint og desperat, at han sier noe han håper vil få en slutt på krangelen? Jeg hadde ikke godtatt å ha det på den måten. Med det mener jeg ikke at man automatisk skal gjøre det slutt, men det virker åpenbart at dere trenger å snakke mer om det. Han må virkelig forstå hvor sårende det er, og han må lære seg å styre seg når dere krangler. Alle kan bli sinte, men det er mulig å kontrollere seg likevel. Kanskje han rett og slett trenger å trene på å fortelle deg hvorfor han er sint når dere krangler, og sette ord på det han føler?
Gjest Binta Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har pratet med han om det, og han er helt enig. Snakket om det ordentlig etter sist gang (flere mnd siden), og han sa han forstod hvor slemt det var å si det. Det er helt greit at man kan bruke ord og navn man ikke merner når man krangler, vil heller bli kalt drittkjærrlig eller idiot en å få beskjed om at om jeg ikke skjerper meg så går han fra meg... Men uansett hvor mye vi har pratet om det, så hjalp det tydeligvis ikke... Kjenner jeg er så lei meg nå, både fordi vi krangler og fordi han får seg til å si sånne ting. Akkuratt nå føler jeg at jeg er i tvil om forholdet, selv om jeg vet jeg egnetlig ikke er det. Men jeg skulle ønske man hadde den tryggheten at man kan krangle og være uenig, uten at det skal ha noen betydning for forholdet. Også synes jeg at sånne ting er noe man gjorde når man var 14, ikke når man er over 30, sukk
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Jeg hadde også en kjæreste som var sånn. Ble han sint, så var det slutt, og innimellom pakket han også bagen og dro, før han kom tilbake etter et par timer. Jeg mistet mer og mer respekt for ham, og følelsene forsvant med dem, mye på grunn av disse stadige "bruddene", så til slutt var det jeg som gjorde det slutt med ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå