Wonders Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Gjør du ikke Hvordan beskytter du huden dems? her er litt hva Professor dr. med. Ole Fyrand tenker om dette: http://www.helsenytt.no/artikler/barnets_hud.htm
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Ja, har gjort det fra første stund - smører på kuldekrem når det er kaldt - på samme måte som vi smører på solkrem om sommeren. Før brukte vi Ceridal, som jeg selv bruker og er kjempefornøyd med. I år forsøker vi en liten boks jeg ikke husker hva heter, de selger den på Mor og Barn sjappa i Storgata i Lillehammer, en fjellkrem, kun naturlige virkestoffer. Det er til utebruk. Til innebruk har vi A-crem etter svømming og bad og ellers ved behov. Edit: tillegg Endret 11. desember 2007 av Tusenfryd
Noorgie Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Vel, har vel aldri brukt noe spesielt på ungene ifm vinteren og det har heller ikke vært noe problem. Selvfølgelig er det noen som har mer ømfintlig hud, men jeg vil påstå at det normalt IKKE skal være behov for noe spesiell hudbehandling om vinteren, selv om det er kaldt. Solkrem om sommeren derimot kan være noe helt annet. Endret 11. desember 2007 av Goggen
sommerglede Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 pleier heller ikk eå bruke noe på ungene .... men bruker på vår 5 mnd gamle baby da han blir så rød og tørr/sprukken hud.... smører da med en god baby salve.. husker ikke hva den heter
Tusenfryd Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Vel, har vel aldri brukt noe spesielt på ungene ifm vinteren og det har heller ikke vært noe problem. Selvfølgelig er det noen som har mer ømfintlig hud, men jeg vil påstå at det normalt IKKE skal være behov for noe spesiell hudbehandling om vinteren, selv om det er kaldt. Solkrem om sommeren derimot kan være noe helt annet. Nei, det syntes ikke foreldrene mine heller. Jeg har i dag alltid røde kinn pga sprengte blodkar fordi jeg alltid var ute om vinteren uten beskyttelse. I tillegg forfryser jeg meg mange grader før alle andre - en gang - alltid... Det er ikke spes artig, kan jeg fortelle. Mitt barn skal i hvert fall ikke oppleve det. Og det skjer fortere enn du tror. Trenger ikke være så inmari kaldt heller, litt ekstra fukt i luften og litt vind og man kan forfryse seg ved et par minus. Alle må gjøre hva de vil, men å ha på litt kuldekrem på kinn og øreflipper før man går ut eller ved morgenstellet når man vet man skal ut senere koster oss lite i hvert fall.
Noorgie Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Nei, det syntes ikke foreldrene mine heller. Jeg har i dag alltid røde kinn pga sprengte blodkar fordi jeg alltid var ute om vinteren uten beskyttelse. I tillegg forfryser jeg meg mange grader før alle andre - en gang - alltid... Det er ikke spes artig, kan jeg fortelle. Mitt barn skal i hvert fall ikke oppleve det. Og det skjer fortere enn du tror. Trenger ikke være så inmari kaldt heller, litt ekstra fukt i luften og litt vind og man kan forfryse seg ved et par minus. Alle må gjøre hva de vil, men å ha på litt kuldekrem på kinn og øreflipper før man går ut eller ved morgenstellet når man vet man skal ut senere koster oss lite i hvert fall. Som jeg sa er noen selvfølgelig mere utsatt en andre. Jeg og mine barn venner og kjente har ikke hatt problemer om vinteren. Jeg har vært veldig mye ute i all slags vær og temperatur, men jeg sier ikke at andre ikke skulle ha problemer.
Gjest *Mim* Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Smører med A-krem om vinteren, da har de tørrere hud. Men bruker ikke kuldekrem, har hørt at det ikke er effektivt.
Wonders Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2007 det er jo en ting å prøve ut, kanskje ikke om det ikke er så kaldt, men...Der jeg kommer i fra er det minus 16 i dag...
Kayli Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Jeg pleier å smøre ungene med A-krem om kvelden hvis jeg ser de er tørre i huden. I perioder med mange kuldegrader bruker vi også kuldekrem om morgenen.
minemor Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 EIGHT HOUR CREAM fra Elisabeth Arden.... denne kan brukes til ALT!!!!
Glede! Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Smører storesøster endel med en fet krem. Lillebror er mye og god i huden selvom det er kaldt, så ingen krem på han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå