Gå til innhold

bulgaria..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei vi er 5 stykker som skal ut å reise til sommern. har vært litt ovralt fra før men aldri prøvd ut bulgaria. leste at dette er billigere og at man som regel bare bruker halvparten av de lommepengene man ellers ville ha brukt.men flyreisen er jo også mye billigere.. hva skyldes dette?

hadde tenkt oss til albena står at det er lange sandgrunne strender. høres da flott ut,men det stod også at det var prostitusjon å finne....kanskje ikke like flott! hva med maten.. leste at den var billig,samme med småting også..

alt i alt høres det jo fint ut med det virker somd et har sine bakdeler.... noen som vet? hva med folket der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bulgaria er et gammelt Østblokk-land. Det er vakker natur, skjønne mennesker, god mat (om enn litt kjedelig) men også møkkete, høy kriminalitet og masse prostitusjon. Dette kommer av en vanvittig inflasjon, høy arbeidsledighet og lønninger som ikke står i forhold til hva ting faktisk koster. Det er klart det preger mennesker når halvparten av lønnen går til barnepass, to tredjedeler går til husleie, og halvparten til det nødvendigtse av mat. Da kan du selv regne ut at det er tøft å være bulgarer. Prisnivået er - i hvert fall var - mye lavere enn hos oss, så du kommer langt på feriebudsjettet, og tipsen din på en restaurant redder kanskje familien til kelneren.

Ellers har Bulgaria vært diskutert her tidligere - gjør et søk, så finner du masse om det.

Personlig liker jeg Bulgaria, klarer å se det flotte landet og lar meg ikke plage av vegg-til-veggtepper som blir feid (ikke støvsugd) eller seigt brød.

God tur - vit hva det er du drar til og skru forventningene etter det, så får dere en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ButtHead

Da jeg var i Bulgaria klarte jeg meg med 1500,- på en uke enda jeg hadde med 2500,- (og da sparte jeg ikke i det hele tatt)

så Bulgaria er med andre ord veldig billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...