Gjest mushus Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 jeg er i en økonomisk krise...er det noen her som vet om jeg kan få tatt ut av bsu for å betale på huslån og leie?det er kun for januar måned.
Gjest s.n Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Mener å huske at det du har satt inn i år, og som du da ikke har fått skattefradrag for, kan tas ut uten at du må avslutte kontoen. Ring banken og hør.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 jeg er i en økonomisk krise...er det noen her som vet om jeg kan få tatt ut av bsu for å betale på huslån og leie?det er kun for januar måned. Tror banken kan ordne med det for deg. Men de vil nok heller anbefale deg å kun betale renter en mnd.. Avdragsfri mnd.. Kan du klare rentene ?
Titta Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Som s.n skriver, penger du har satt inn på kontoen i løpet av 2007 kan du fritt ta ut frem til nyttår uten at det får noen konsekvenser for BSU-kontoen din. De pengene kan du bruke på hva du vil. Hvis du tar ut penger du har fått skattefradrag for (altså penger du satt inn i fjor eller tidligere, evt. hvis du venter til å ta ut penger til 2008) så må pengene brukes til nedbetaling av lån på bolig som ble kjøpt etter at du opprettet BSU-kontoen (du kan altså bruke det til å nedbetale på ditt huslån, men ikke husleie). Vær imidlertid klar over at så fort du benytter deg av BSU-penger som du har fått skattefradrag så får du ikke lenger sette inn nye penger på konto. Du trenger ikke avslutte kontoen der og da, men du får altså ikke foreta nye innskudd. Så sant du ikke har fyllt opp kontoen vil jeg anbefale deg å prøve alle andre muligheter (låne av noen, få betalingsfri/avdragsfri måned på lånet, få en kreditt i banken osv) før du tar ut penger fra BSUen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå