Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til fjor jul fikk vi et gavekort til å handle på Glassmagasinet. Som rotehoder vi er så la vi det bort for å "handle" senere. Joda, månedene går, og 1/12 flyttet vi. I november har vi da pakket og da også fant vi dette kortet. Uten å se på det, la jeg det ned i en eske for at jeg skulle ta det etter at vi hadde kommet til nytt hus. I går pakket vi det opp igjen, og da så jeg på kortet. Datoen er 5/12.06, og det sto at kortet er gyldig 1 år fra dato. Altså den gikk ut for 6 dager siden. Noen som vet om jeg nå får brukt det nå? Tenkte jeg skulle gå til Glassmagasinet i dag for å prøve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nøye på datoen kan de da ikke være. Ville tro de ville godtatt enda mer over denne datoen enn 6 dager. Det skal vel være en "pekepinn" på ca. når det bør brukes, ikke en absolutt "deadline".

Dette er jo kjøpt og betalt, de taper ikke en krone på dette.

De har selvsagt retten på sin side hvis de vil nekte, men da vil jeg si at de er VANSKELIGE. Og da ville jeg gitt klar beskjed at her skal det ikke handles mer, og at jeg kommer til å gå tilbake til de som ga meg gavekortet og fortelle at her bør det ikke kjøpes gavekort i fremtiden.

Du bør absolutt gå og prøve, det er ikke noe å lure på engang. Finn det du skal ha først og sett det på disken. Ikke diskuter engang om du kan bruke det eller ikke. Og sier de noe, må du bare spille overrasket...og evt. kjempeskuffet og fornærmet om de ikke vil la deg handle for kortet..

Skrevet

Skader vel ikke å spørre. Normal kundeservice burde tillate dere å bruke kortet 6 dager etter utløp! Lykke til!

Skrevet

Hvis ikke er det vel bare å føye til 1 foran 5.... :sjenert:

Skrevet

Hvis de er så nøye på datoen, så tjener de sikkert utrolig mye på gavekort som aldri blir løst ut... (Det gjør de forresten sikkert uansett hvor nøye de er, tror mange har lett for å glemme ut slike gavekort...)

Ville funnet frem det jeg skulle ha, bedt dem om å pakke det til julegave. Jo vanskeligere presang det er å pakke, jo bedre.... Når du skal betale har du selvsagt bare gavekortet. Godtar de ikke det, må de pakke opp igjen.... Tipper de lar det gå igjennom :fnise:

Skrevet

Saa fremst det ikke er noe med selve kortet som gjoer at det automatisk ikke fungerer etter 1 aar, saa ser jeg ikke problemet med aa bare proeve. Jeg ville ikke sagt at det var utgaatt en gang, og bare proevd aa betale med det, og fungerer det ikke i terminalen, saa fungerer det ikke. Er ikke noe de i kassa kan gjoere med det, om det er tilfelle.

Skrevet
Hvis de er så nøye på datoen, så tjener de sikkert utrolig mye på gavekort som aldri blir løst ut... (Det gjør de forresten sikkert uansett hvor nøye de er, tror mange har lett for å glemme ut slike gavekort...)
:Nikke:

http://www.dn.no/privatokonomi/article1234...l=nederstprivok

Det er visst utrolig mange som ikke benytter seg av gavekort, og det er jo penger rett i lomma for butikkene.

Skrevet

Det gikk faktisk helt greit. Jeg fikk kjøpt for de pengene på gavekortet. Hun bak disken sa at de var ikke så nøye på datoen. (da vet jeg jo det, hvis vi skulle få et gavekort i år også fra samme tante :fnise: )

Skrevet

Det var bra!

Jeg har opplevd på Arts & Crafts at de blånektet når det var gått en dag over fristen. Da hadde de skrevet feil dato på slik at det egentlig ikke var gått over tiden, men det var jo ikke så lett for meg å bevise ;)

Synes det er litt dårlig service, selv om jeg forstår at de må sette en grense et sted.

Skrevet

Jeg pleier alltid å skrive inn når gavekortene går ut i planleggeren min. Det funker kjempefint, anbefales på det varmeste. :)

Skrevet

hmm... Jeg har et gavekort som sikkert er 2-3 om ikke fire år gammelt. Jeg sliter vel kanskje litt mer. :)

Skrevet
Jeg pleier alltid å skrive inn når gavekortene går ut i planleggeren min. Det funker kjempefint, anbefales på det varmeste. :)

Det var lurt :tommelsmil:

Jeg har prøvd å ha dem både i lommeboken og på oppslagstavlen for at jeg skal huske det, men der forsvinner de som regel helt....

Dette skal jeg prøve! (Det gjelder tilgodelapper også. Er det forresten noen regel som sier hvor lenge tilgodelapper gjelder, dersom det ikke står noe på dem??)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...