Gjest imli Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hvor mye er 1 gram målt i teskje? I oppskrifter hvor det står 1 eller 2 gram av et eller annet, sliter jeg litt. Vanskelig å veie det på kjøkkenvekta... Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan jeg kan måle det med teskje? Endret 11. desember 2007 av imli
Knøttet Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hvor mye er 1 gram målt i teskje? I oppskrifter hvor det står 1 eller 2 gram av et eller annet, sliter jeg litt. Vanskelig å veie det på kjøkkenvekta... Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan jeg kan måle det med teskje? Hm... Kjøp deg en slik måleskje, veldig praktisk Har du en vekt der du kan nullstille vekta kan du jo legge på skeia og så nullstille og så legge på skeia med innhold, da får du vel hvor mye ca det veier. Eneste jeg fant var at "5 gram kreatin = 1 teskje.". Det kommer jo an på hva du skal veie da, så klart... Vet ikke om du ble noe klokere nå Endret 11. desember 2007 av Knøttet
Malama Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 teskje til milliliter er greit, men til gram... det avhenger jo meget av hvor tunge ting det er snakk om. (et gram fjær er flere skjeer enn et gram bly...) Om du har ei følsom vekt er det jo mulig å måle et gram, men om du ikke har det, så tror jeg nesten "litt" er en like god beskrivelse som et teskjemål...
Gjest imli Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Takk for svar! Er mest krydder jeg tenker på. Har som regel brukt "litt", men noen ganger er det litt greit å vite sånn ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå