Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har drevet litt med slektsforskning og funnet ut jeg har blått blod vis jeg går tilbake på midten av 1700-tallet . Er det mange som gjør det ?
:-) anna Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg stammer fra Harald Hårfagre... (Det tror jeg faktisk størsteparten av Norges befolkning gjør... :-D) Men blått blod så nært som 1700 tallet er ikke vanlig nei. Slektsforsking er morsomt da, man finner ut så mye rart.
Gjest snazaroo Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Hvordan er det man gjør dette da? Hadde vært spennende!
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Min farmor drev med dette før hun døde og har funnet ut at vi er etterkommere av en fransk dronning.. Husker ikke navnet på henne nå.. Er litt spennende dette med slektsforskning, men ett eller annet sted på treet vil vi nok alle finne noe blått blod vil jeg tro..
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Vi stammer alle fra felles forfedre i Afrika. Jeg synes egentlig det er mere imponerende.
Antoinette Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Min farmor drev med dette før hun døde og har funnet ut at vi er etterkommere av en fransk dronning.. Husker ikke navnet på henne nå.. Let them eat cake, let them eat cake. Off with her head, off with her head the crowd chanted and Marie Antoinette bent her neck....
Femiline Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 De sier at på min mor side så stammer vi fra en russisk tsar. Skal visst være en tjenestejente han gjorde på tjukken, og så rømte hun til Norge (Finnmark)...
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Det kommer ann på hva du mener med blått blod. Dersom du tenker på adel er det nok noen nordmenn, men ikke så alt for mange. Dette fordi adelen ikke var så stor på denne tiden. Dersom du tenker på kongeliger er det nok svært få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå