Gå til innhold

For sent å handle fra strawberrynet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det litt vel optimistisk av meg å håpe på at jeg kan bestille noe i dag som rekker fram til jul? Sist jeg bestilte tok det 12 dager nemlig =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Fristen for å sende til USA har gått ut, regner med den gjelder andre veien også. Og mye av det SN sender, blir sendt fra Hong Kong...

Skrevet

Men det står jo på nettsidene deres at siste dagen for å bestille sminke og hudpleieprodukter til før jul er den 14 desember?

Skrevet
Men det står jo på nettsidene deres at siste dagen for å bestille sminke og hudpleieprodukter til før jul er den 14 desember?

Det er vel bare et estimat de har, på ingen måte noen garanti. Og er vel den datoen de oppgir til alle land uavhengig om det er Spania eller Norge...

Skrevet

Jeg bestilte for litt over en uke siden, og det tok bare syv dager :)

Skrevet

Eller om du er redd det ikke skal rekke frem. så kan du betale 15 dollar for Express mail, da skal varene komme frem på 2-3 dager, og du får de levert på døra.

Har gjort det en gang, og det gikk kun et par dager før en kar sto på døra mi med pakke :jepp:

Skrevet

Kommer an på hvor i Norge du bor (små steder tar vanligvis lengre tid) og om du blir stoppet i tollen. Selv har jeg aldri opplevd å måtte vente mer enn 10 dager.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Har du bestilt? Jeg bestilte akkurat. Jeg håper å få pakkene i tide, men det er ingen krise om de kommer etter jul. Da beholder jeg dem bare selv :fnise:

Skrevet

Jeg bestilte noe den 22.11 og jeg har enda ikke fått pakken min. Jeg ser på posten.no at den ankom Norge den 7.12 og at den er stoppet i tollen i Oslo. Det står at den ankom mitt postkontor i dag tidlig så da håper jeg at jeg får hentelapp i morgen ihvetrfall.

Får jeg den i morgen tok det 15 arbeidsdager fra jeg bestilte! (Jeg habestilte to andre pakker den 28 - de kom for 2 dager siden. )

Skrevet

Bestilte jeg ja, tok sjansen på det, bestilte for under 200 kr så det blir hvertfall ikke stoppet i tollen så slipper jo at pakken bruker ekstra lang tid pga det.Håper nå det kommer, men er jo vanskelig å si=) verdt forsøket hvertfall

Skrevet
Jeg bestilte noe den 22.11 og jeg har enda ikke fått pakken min. Jeg ser på posten.no at den ankom Norge den 7.12 og at den er stoppet i tollen i Oslo. Det står at den ankom mitt postkontor i dag tidlig så da håper jeg at jeg får hentelapp i morgen ihvetrfall.

Får jeg den i morgen tok det 15 arbeidsdager fra jeg bestilte! (Jeg habestilte to andre pakker den 28 - de kom for 2 dager siden. )

Det går utrolig tregt om dagen, ja. Jeg bestilte en pakke derfra den 26. november, og den kom ikke til Norge før 11. desember! Nå er den i tollen, men jeg regner vel med at de klarer å fortolle den ferdig før jul :kaffe:

Hvis pakken har ankommet ditt postkontor kan du forresten bare printe ut hentelapp og ta med på postkontoret, trenger ikke vente på å få lapp i posten.

Skrevet

Sist jeg bestilte tok det i hvertfall tre uker. Så det er jo bare en sjanse å ta.

Skrevet

Grrr, jeg bestillte 1. desember og fikk beskjed om at pakkene (ordren ble delt i to) ble sendt 3. desember. Posten finner ingenting på den ene pakken (= ikke sendt?) og sier at den andre ble sendt fra avsenderlandet 10. desember :roll: Er det Strawberrynet som lyver her, eller?

Er det noe håp om at jeg mottar disse før jul? Det er julegaver... :tristbla:

Skrevet
Grrr, jeg bestillte 1. desember og fikk beskjed om at pakkene (ordren ble delt i to) ble sendt 3. desember. Posten finner ingenting på den ene pakken (= ikke sendt?) og sier at den andre ble sendt fra avsenderlandet 10. desember :roll: Er det Strawberrynet som lyver her, eller?

Er det noe håp om at jeg mottar disse før jul? Det er julegaver... :tristbla:

Har du sjekket her

http://app1.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp ?

Der skal du kunne se når pakkene forlot Hong Kong. Pakken min som har brukt så lang tid bestilte jeg som sagt 26. november, og den ble sendt fra Hong Kong 3 dager senere (den 29.). Men den kom altså ikke til Norge før 11. desember.

Skrevet

Nå har jeg fått pakken min! Jippi! Enn dere andre? rekker den frem? Min tok faktisk bare en uke, er så glad=)

Skrevet
Har du sjekket her

http://app1.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp ?

Der skal du kunne se når pakkene forlot Hong Kong. Pakken min som har brukt så lang tid bestilte jeg som sagt 26. november, og den ble sendt fra Hong Kong 3 dager senere (den 29.). Men den kom altså ikke til Norge før 11. desember.

Jeg prøvde linken din, cand.intet, tusen takk, men nå har altså begge pakkene kommet til Norge.

Den ene pakken står det at er sendt til forenklet tollbehandling selv om jeg skrev på at det er en gave. Jeg trodde man slapp toll hvis det er en gave? Noen som er litt mer inne i reglene enn meg?

Den andre pakken står det bare at er ankommet Norge. Betyr dette at jeg bare må vente på lapp i posten?

*grønn* :roll::ler:

Skrevet
Jeg prøvde linken din, cand.intet, tusen takk, men nå har altså begge pakkene kommet til Norge.

Den ene pakken står det at er sendt til forenklet tollbehandling selv om jeg skrev på at det er en gave. Jeg trodde man slapp toll hvis det er en gave? Noen som er litt mer inne i reglene enn meg?

Den andre pakken står det bare at er ankommet Norge. Betyr dette at jeg bare må vente på lapp i posten?

*grønn* :roll::ler:

Tollerne kjenner igjen pakkene fra SN og fortoller allikevel.

Vent til det står at pakken er ankommet ditt lokale postkontor, da kan du dra ned på postkontoret og hente den uten hentelapp.

Skrevet
Tollerne kjenner igjen pakkene fra SN og fortoller allikevel.

Vent til det står at pakken er ankommet ditt lokale postkontor, da kan du dra ned på postkontoret og hente den uten hentelapp.

Det er litt rart, da, den ene pakken gikk rett gjennom, og ligger på postkontoret nå. Jeg har ikke printer, så jeg må vente på hentelapp.

Den andre gikk til fortolling, selv om det skal stå på at det er en gave. Hvorfor tar de den inn da? Og kan jeg protestere?

Noen som et hvor lang tid det tar å fortolle? Det står at den er "registrert omlastingsterminal" i går, noen som vet?

Skrevet

Det kommer sikket helt an på hvem som fortoller.

Tror ikke du kan klage på det, for produktet er kjøpt, det er jo egentlig ikke en gave. Det SN gjør er vel strengt tatt ulovlig.

Skrevet

Jeg bestilte noe den 6/12 og har enda ikke fått det....tar tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...