Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig bestemt meg for å bestille denne laptobben. Noen med peiling på om dette er en ok maskin i forhold til prisen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Du kan stole på de som er merket med PC World Best-i-test. Det er rett og slett fordi de ALDRI ville satt navnet sitt på noe som ikke dugde.

Jeg så forøvrig raskt igjennom maskinen og det ser meget ok ut.

Jeg ville ha tilpasset den med dobbelt så mye minne (koster 261 kroner ekstra).

Jeg har Windows Vista selv. Men jeg ble nødt å kjøpe helt ny printer fordi Lexmark (død over dem) nekter å lage drivere for gamle printere til Vista. Så hvis du er avhengig av printeren din bør du sjekke om den har drivere til Vista før du installerer det.

Du bør kanskje også vurdere harddisk størrelsen hvis du laster inn mye musikk og bilder. 120 GB synes jeg var lite, hvis du har bør du kanskje spytte i de 679,- for 250 GB.

Alt i alt var det mye maskin for pengene her.

Endret av Blondie65
Skrevet

Det kommer helt an på hva du skal bruke den til. Om det er internett, word, musikk-lytting og kanskje litt bildebehandling er denne helt grei.

Du kan lese litt om den en test her.

Skrevet

Har tenkt å øke ram og prosessor, bestille med den turo-greia (husker ikke navnet på det) også bestille Vista Home Premium isteden for Vista Basic..

Tror jammen jeg skal betille den gitt.. :)

Gjest Blondie65
Skrevet
Har tenkt å øke ram og prosessor, bestille med den turo-greia (husker ikke navnet på det) også bestille Vista Home Premium isteden for Vista Basic..

Tror jammen jeg skal betille den gitt.. :)

Og harddisk. Jeg ville heller økt størrelsen på harddisken enn prosessoren hvis jeg måtte velge her.

Skrevet

Har 40 Gb hardisk på denne laptoppen, og den er ikke full så jeg ser ikke helt behovet for å være helt ærlig

Har ekstern hardisk som vi legger "allt" inn på (pluss stasjonær som vi musikk på.)

Gjest Blondie65
Skrevet
Har 40 Gb hardisk på denne laptoppen, og den er ikke full så jeg ser ikke helt behovet for å være helt ærlig

Har ekstern hardisk som vi legger "allt" inn på (pluss stasjonær som vi musikk på.)

Ok :)

Skrevet (endret)

Takk for tipsene i alle fall! Da blir det ny laptop på meg. Gleder meg som en unge :)

edit: skrivefeil

Endret av ~Ylva~
Skrevet

Lykke til med den, da! :)

Bare nyskjerrig: hvilket bilde skal du ha?

Skrevet

Nesten pinlig å inndrømme det, men jeg fallt for den rosa sommerfulgen

Skrevet
Nesten pinlig å inndrømme det, men jeg fallt for den rosa sommerfulgen

:hakeslepp:

Skrevet (endret)

Når du får lagt til bedre prosessor, mer minne og harddisk, og div. småsnacks som OS og Office, så ble den ikke billig, iallefall. Og skjermkortet var vel ikke det beste.

Edit; men det kommer selvfølgelig an på hva du skal bruke den til. :)

Endret av Zaphireh
Skrevet

skal ikke ha Office og Os aner jeg ikke hva er.

Maskina skal brukes til surfe på nett, skrive rapporter og legge inn bilder...

Gjest Blondie65
Skrevet
skal ikke ha Office og Os aner jeg ikke hva er.

Maskina skal brukes til surfe på nett, skrive rapporter og legge inn bilder...

OS = Operativsystem (som f.eks. Windows Vista eller 2000)

Skrevet

aaa, da er jeg med. Flaut å være så grønn.

Den kom på 8200 kr allt i allt. Den er bestillt, så det blir spennede å se hvor lenge det er til den kommer.

Og med rosa sommerful kommer i alle fall ikke mannen til å låne med seg laptoppen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...