Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Skal på fest hvor det skal serveres tapas. Har en flaske champagne som jeg har litt lyst til å poppe den kvelden. Går det? Jeg har jo litt spansk rødvin også og det passer nok mye bedre, men jeg har altså lyst på champagnen istedet. Har man lyst har man lov?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg synes det blir litt kræsj, som å kaste perler for svin. Hvis du planlegger en slags dessert, ville jeg ventet med champagnen til da.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Jo jeg er enig i det, men jeg har ikke planer om å drikke såå mye. (Jada jeg kan jo dele litt.) Også er jeg litt usikker på å blande rødvin og champagne (drikke begge deler sammen kveld altså).
Gjest cava Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 I Spania drikker man ofte cava (spansk musserende) til tapas. (Er der mye..) Hvis det er ekte champagne du har, er det kanskje litt for eksklusivt og champagnen vil kanskje drukne litt sammen med smakssterk tapas?
Supraspinatus Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Synes godt du kan drikke champagnen jeg. Liker du champagne er det ingen grunn til å la den ligge. Jeg synes ikke det er bortkastet å drikke champagne til en hvilken-som-helst fest.
Gjest Jenna88 Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Synes godt du kan drikke champagnen jeg. Liker du champagne er det ingen grunn til å la den ligge. Jeg synes ikke det er bortkastet å drikke champagne til en hvilken-som-helst fest. Jeg tror kanskje jeg hadde foretrukket vin.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Jeg syns det smaker aller best med cava til tapas, det er liksom prikken over i'en. Så da passer det vel likegodt med champagne. Jeg forstår det som at du har lyst på champagne den kvelden, men lurer på om det kræsjer med maten og det syns jeg ikke det gjør.
Gjest ts Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Jeg syns det smaker aller best med cava til tapas, det er liksom prikken over i'en. Så da passer det vel likegodt med champagne. Jeg forstår det som at du har lyst på champagne den kvelden, men lurer på om det kræsjer med maten og det syns jeg ikke det gjør. Korrekt. Det gjør ikke meg noe at det er å "kaste bort" champagnen. Jeg lurte bare på om det ikke ville være noe godt sammen. Det er ekte champagne ja. Tror ikke jeg har smakt Cava. Om det er ca. det samme, men at Cava passer bedre til tapas, så kan jeg alltids finne veien til Vinmonopolet. Jeg har lyst på mussererede hvit drikke og ikke rødvin. Ikke noe must at det er champagne egentlig, men det er det jeg har liggende akkurat nå.
Mistyen Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Noe som er veldig godt til tapas, er en lett musserende rosèvin. Lancers feks. Den bruker vi mye. *fikk lyst på*
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Det sies at champagne passer til alt, men man må huske på at det er ulike typer champagne. Noen er tørre, og andre er fyldige. Jeg ville ha spurt på Polet om råd ang. hvilken champagne som passer. Ellers er jeg enig i at Lancers rosé passer godt.
lillesky Skrevet 15. desember 2007 #11 Skrevet 15. desember 2007 Spør om tips på Polet ja. Jeg synes musserende vin passer til tapas. Vi fikk servert musserende vin til snitter, faktisk
Gjest ts Skrevet 15. desember 2007 #13 Skrevet 15. desember 2007 Da har jeg vært på polet, men ble ikke så mye klokere. Fant ikke denne Lancer som dere nevnte. Ble anbefalt Freixenet Cordon Negro. Kjøpte også en rose cava som heter Marques Monistrol Reserva. Champagnen heter Jean-Marie Brut.
Gjest tapaskokk Skrevet 18. desember 2007 #14 Skrevet 18. desember 2007 Skal på fest hvor det skal serveres tapas. Har en flaske champagne som jeg har litt lyst til å poppe den kvelden. Går det? Jeg har jo litt spansk rødvin også og det passer nok mye bedre, men jeg har altså lyst på champagnen istedet. Har man lyst har man lov? champagne er vell ikke det man regner som den bestevalget når det kommer til tradisjonell tapas, men har mann lagt mest vekt på fisk å skaldyr tapas er det ingenting som passer bedere til en nettopp champagne. lager tapas hver dag. å forandrer menyer hver uke. å vi har flere ganger kjørt champagne tapaser. noe alle som har prøvd har blitt strålende fårnøyde. tapas er generelt en veldig sossial ting her i norge. å champagne er like dann. mix dem å mann får en helt utrolig vellykket aften! tips fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå