Gjest bello24 Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg bare lurte på hvor "vanlig" det er å ha sex når man har vert sammen i ca 3. 5 år? Samboeren min blir 33 og jeg 25. Vi har det bra sammen, og har fått en herlig liten tass sammen;) Det er en ting jeg synes er utrolig trist, og ja tragisk. Vi har nesten aldri sex (det var slik før jeg ble gravid og) Jeg maser ikke, jeg smiler og er glad. Jeg vasker og styrer, men ingenting hjelper... De gangene jeg prøver meg er det de samme kommentarene "nå?, du fikk jo forrige dagen"... " eller "er sliten jeg" Eller " nå er det for seint for meg" (kl er 21) Jeg vet han elsker meg og har spurdt om jeg vil gifte meg med han, jeg elsker han og, men hallo??? Jeg er 25 år og trenger mer sex enn en gang (max) per mnd... Og når vi først har det, er det 2 min så ferdig. Jeg er ikke kåt eller tent eller noe da. Har prøvd å sagt hvordan jeg liker det, men da er dette klaging. Hn burde jo vert stolt og glad for å ha ei så ung og sporty jente mener jeg. Jeg bare lurer om det er JEG som er fjern eller hva dette er for noe
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hn burde jo vert stolt og glad for å ha ei så ung og sporty jente mener jeg. Hvis denne holdningen skinner gjennom i andre sammenhenger også føler han vel prestasjonsangst.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Det finnes jo forskjellig grader av sexlyst, og tydeligvis er kjæresten din en av dem som har lite av det. Du må nesten sette deg ned med ham og fortelle ham at dette er noe som er veldig viktig for deg. Hvis det fremdeles ikke bedrer seg får du tenke på om du synes forholdet er verdt å måtte gå sexløs.
kim_84 Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Nå er vel ikke jeg den som har levd lengst og har opplevd mest, men jeg kan da svare når det er ingen andre som har gjort det. Jeg ville sett på det som veldig unormalt å ha sex kun èn gang i mnd. Men, det skal jo ikke presses på. Har du prøvd å snakke ut om det? At du ønsker det litt mer? Kanskje han kommer med en god grunn? Eller at dere kanskje finner ut av det? Hvis ikke så kan det jo hende å finne ut ting som tenner han. Kanskje litt mer spontant enn akkurat når dere legger dere? (nå vet jeg hva du har prøvd og ikke prøvd) Har egentlig aldri hatt det problemet i mine forhold, så jeg kommer litt for kort når jeg skal svare. Men uansett, lykke til!
Gjest bella24 Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Takk takk, men jeg føler jeg har prøvd alt. Og det er ikke så moro å bli avvist heller... Mister jo helt selvtillitten. Han sier at han trenger ikke sex så mye som meg, og at det er noe jeg bare må respektere. Greit nokk det, men jeg synes det er viktig pga nærhet på en annen måte og. Han sier at så lenge han har fått ett barn så er hans jobb m meg gjort... Utrolig trist og vondt. Jeg er 25 år og trenger SEX !!!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Han sier at så lenge han har fått ett barn så er hans jobb m meg gjort... Utrolig trist og vondt. Jeg er 25 år og trenger SEX !!! Da bør du tenke på å slå opp med ham.
Gjest bella24 Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Det er ikke bare bare det... Vi har ett barn sammen, og vi har det helt herlig sammen, uten om det med sex... Alt jeg skulle ønske var at vi hadde det litt oftere.... Lengter etter den nærheten...
kim_84 Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Når du sier at dere har det veldig flott sammen så stusser jeg litt. Jeg minnes at du skrev at du gjorde alt for han? Oppvasken, rydding og stell av hjemmet? Jeg ville fått han til å bidra litt og at dere får ordnet opp i det. Om ting er så flott som du forklarer burde ting gå mye lettere og ting som å ha sex ville gått av seg selv. Det er i hverfall min lille erfaring
Gjest bella24 Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Vel... Du har vel kanskje rett.... Jeg prøver å være den perfekte "konen" og blid og alt, men uasett, så blir det ikke noe på meg... Jeje, er vel noe m meg som han ikke liker... Vet ikke jeg... *Depper*
kim_84 Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Jeg tror du må ta en alvorsprat med han og fortelle at du krever mer oppmerksomhet. Virker som mannen din ikke bryr seg så veldig, selvom en sak alltid har to sider. Men, det er viktig med nærkontakt sånn at man føler at det er dere som er laget for hverandre. Spør han bare rett ut hva som er problemet at han kun ønsker sex ca èn gang i mnd? Og at du ønsker et 100% ærlig svar... Svaret kan være at han ikke tenner på deg lengre, noe jeg tviler på siden du sa at dette har vært et problem fra starten av. Det kan være så enkelt som at dere prater sammen og finner ut av det
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Man kan egentlig si at det både er helt normalt og unormalt å ha sex en gang i måneden etter den tiden. Hvis man ser på statistikken så er det en god del par som har så lite sex og det er en god del par som fortsatt har veldig mye sex. Snittet ligger høyere. Hvis du leter litt på nettet så finner du en oversikt. Det er også vanlig at ting går i faser og at folk etter dødperioder som kan vare måneder eller år kommer tilbake til et høyt nivå. Det går ofte ann å gjøre mye for å få i gang sexen igjen. Hvis man ser på de som gikk på TV3s sexskolen så var det flere par der som gikk fra å knapt ha sex lenger til å ha hyppig sex. En mulighet er å høre med ham om fantasier han har som dere ikke har prøvd enda. Det kan kanskje sette ting i sving. Du kan også foreslå andre og spennende ting å prøve. En ting jeg altid annbefaler er å lære seg litt om sensuell masasje. Da kan du starte med en vanlig massasje som antageligvis gir ham kjempelyst etter hvert. Da har du også satt tonen i betydningen sakte og langvarig og det burde legge forholdene til rette for at ting varer mer enn to minutter. Her kan du lære om helt fantastisk og grensepsrengende sensuell massasje: http://www.eroticmassage.com/ Eller vad med å eksperimentere med tantrisk sex. tantra.com er et bra sted å begynne. Du kan også gi ham denne:http://www.aneros.com/default.php Den vil etter hvert gi ham heftige multiorgasmer på egen hånd og det vil nok gi ham lyst til å ha mere sex med deg og til å eksperimentere med tantra.
Årets gjøk Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Dere har nok kommet inn i en ond sirkel. Det er ikke så fristende for gutten å ha sex når han vet at han ikke klarer å holde på mer enn to minutter, og at han ikke klarer å tilfredsstille kjæresten. Da gir det ham en nederlagsfølelse som er vond å svelge. Dessverre blir det da enklere å la være å ha sex. Og hvis man har sex veldig sjelden blir det vanskelig å holde på særlig lenge, særlig når det ligger i bakhodet at man ikke må komme for tidlig. Da gjør man gjerne nettopp det.
Gjest nobilian Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Synes dette høres ut som en blanding av flere årsaker, jeg. Har selv opplevd å ha perioder hvor sex ikke var interessant i det hele tatt. I nevnte perioder opplevde jeg mye stress på jobben, svært mange forespørsler fra familie og venner som forventet at jeg skulle stille opp og hjelpe til med alt mulig og en generel mangel på energi. Hver for seg ville ikke disse årsakene ha noe å si, men til sammen ble det mye. Jeg ville bare rett og slett sove, for ikke å ende med for lite energi på jobb, noe som i sin tur ville gjort meg sliten og gretten når jeg omsider kom hjem. Nå var jeg ærlig med samboeren og forklarte hvordan det hang sammen, og selv om hun kanskje innerst inne trodde det fantes andre grunner, var hun støttende på den måten at hun ikke "maste". Etter en tid gikk det over (3-4 mnd), og da opplevde vi det som vi var nyforelskede igjen. Nå virker deres problem litt mer alvorlig enn det var for oss, men tror nok sikkert dere kan få mye ut av å prate det ut. Viktig er det vel da at det ikke kommer i form av press, men at du får sagt ALT du vil si så han får fordøyd det. Brevform er bra, synes jeg, da blir man ikke avbrutt før man er ferdig, og man slipper misforståelser. Kanskje er han misfornøyd med seg selv for tida? Midlertidig dårlig selvbilde? Har han bekymringer eller problemer han snakker mye om? Økonomi? Konflikt/stress på job? Om han får lufte det ut med deg, og han føler seg forstått, tror jeg også mye er gjort. Da er dere nærmere hverandre på et øyeblikk, og han skjønner at du elsker ham og at han ikke trenger skjule vanskeligheter for deg. Alt dette er dessverre faktorer som kan spille inn. Selv er jeg som en kanin for tida, kanskje fordi bekymringene mine er mindre - nettopp fordi jeg og samboer DELER dem. Uansett, om dere er innstilte på å være en familie, vil nok han også innse at dette er noe dere må jobbe med. Lykke til. Endret 10. desember 2007 av nobilian
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 Og jeg som trodde at en gang i uka var lite..Og har klaget på det! men han er vel som min..har mye mindre sexlyst enn deg. Spørsmålet er jo om du kan leve med det eller ikke?Å mase for mye på han vil skape prestasjonsangst og press på han. Sliter egentlig med det samme som deg, så har ikke så mye råd å gi ..Men lykke til uansett! Vet hvordan du har det!
Leffy Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Hei Selv reagerte jeg litt på det du skrev om at når dere hadde fått barn, hadde han gjort jobben sin. Æhh? Det er vel sjeldent man i et forhold som har vart noen år er helt samstemte i hvor ofte man ønsker sex, dessuten går lsyten opp og ned i perioder. Derfor gleder jeg meg hvert år til våren, for da blomstrer kona opp etter vinteren. Like herlig hvert år - mye mer sex i den lyse årstiden enn i den mørke. Selv har jeg lyst hele tiden Virker på meg ut som om han viser liten forståelse for deg, og det høres ikke bra ut med tanke på at det virker som om du har tatt opp dette med ham på en seriøs måte mange ganger. Å nærmest tvinge noen til sex er jo heller ikke bra. Kanskje dere burde prøve å oppsøke profesjonell hjelp? Virker ikke helt som han forstår ditt problem eller tar det seriøst. Vet hva du snakker når det gjelder lyst...
Supramundane Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Det er kanskje ikke noen god idé å ta det opp som et samtaletema om og om igjen heller. Det kan jo føre til at han opplever press, og får enda mer stress på seg enn i utgangspunktet.
victor78 Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Det er ikke bare bare det... Vi har ett barn sammen, og vi har det helt herlig sammen, uten om det med sex... Alt jeg skulle ønske var at vi hadde det litt oftere.... Lengter etter den nærheten... I den grad det er noen trøst, du er ikke alene. Utrolig upraktisk at vi som er glade i sex har funnet de som ikke er så interessert. Er mange gode og velmenende råd her inne, men de kan også være litt frustrerende. Min erfaring er hvertfall at den parten som ikke vil, faktisk ikke vil. H*n oppfatter det ikke som et problem og da er det ikke så lett å få vedkommende til å gjøre noe for å endre på det. Og det hjelper jo ikke mase, man kan ikke tvinge noen til å ha sex osv. Da blir man ofte sittende der da, litt mer furtsrert enn før. For det kan virke som om man bare må vente på at partneren kanskje en vakker dag får lyst... Det er ikke nødvendigvis slik at h*h ikke ønsker nærhet heller. H*n ønsker bare ikke sex... Jeg håpte lenge det skulle gå over, men innså etterhvert at jeg måtte ta det opp. Og da var svaret enkelt og greit at hun ikke var så interessert i sex. Hm, gleder meg til resten av livet jeg...
Gjest Mysticgirl Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 I den grad det er noen trøst, du er ikke alene. Utrolig upraktisk at vi som er glade i sex har funnet de som ikke er så interessert. Er mange gode og velmenende råd her inne, men de kan også være litt frustrerende. Min erfaring er hvertfall at den parten som ikke vil, faktisk ikke vil. H*n oppfatter det ikke som et problem og da er det ikke så lett å få vedkommende til å gjøre noe for å endre på det. Og det hjelper jo ikke mase, man kan ikke tvinge noen til å ha sex osv. Da blir man ofte sittende der da, litt mer furtsrert enn før. For det kan virke som om man bare må vente på at partneren kanskje en vakker dag får lyst... Det er ikke nødvendigvis slik at h*h ikke ønsker nærhet heller. H*n ønsker bare ikke sex... Jeg håpte lenge det skulle gå over, men innså etterhvert at jeg måtte ta det opp. Og da var svaret enkelt og greit at hun ikke var så interessert i sex. Hm, gleder meg til resten av livet jeg... Ja men om du synes det er ett problem med for lite sex og at du ikke klarer å leve med det, så bør du kanskje gå? Jeg er i samme situasjon og jeg vurderer seriøst å gå selv om ungene er glad i han og vi har det topp sammen ellers. Vi har snakket ofte om det, men det blir ikke bedre. Jeg har også sluttet og ta initiativ i håp om å ikke presse han, men det er ikke blitt bedre det heller!Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Sannheten er vel kanskje bare at han ikke har så mye lyst som meg..og da er det vanskelig for meg å se for meg at mitt liv skal bestå av så lite sex som nå.Følger med i denne tråden, for jeg trenger virkelig råd jeg og
Gjest bella24 Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Tusen takk for mange tilbakemeldinger... Jeg føler jeg har gjort alt. Jeg har nemnt terapi eller noen å prate m, men han sier at han vil ikke gå å prate om sexlivet vårt til noen, for d er privat (sant nok) Jeg har prøvd å ikke ta initiativ lenger, pga alltid avvist. Jeg har prøvd å ha det skikkelig rent og strøken m god middag og mye lys, samt jeg i sexy undertøy,men neh... Jeg har sagt hva jeg liker og hva jeg synes er deilig hva han gjør med meg, men neh... Jeg vet ikke hva mer jeg kan gi, si eller gjøre... Nå har han spurt om vi skal gifte oss, og han elsker meg over alt på jord og alt det der, men... Jeg vil jo gifte meg m han, samtidig som jeg spør meg selv " vil jeg ha ett slikt sex liv" "Hva når vi blir eldre...." Synes og at det er ikke bare bare å forlate han når vi har barn, og jeg elsker han virkelig... Off, synes d er så trist. Dessuten synker selvtilliten min og det har jeg sagt... Han sier at jeg er verdens herligeste, flinkeste og alt d, men den eneste grunnen hans er at han er sliten og trøtt eller at han ikke trenger sex så ofte som meg. Jeg er sliten og trøtt jeg og, men synes det er viktig å kose og ta vare på hverandre fordi... *sukk sukk sukk*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå