Gjest Miabia Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Hva skjer? jeg lager sjokoladekjeks, og de vil ikke bli harde. Nå har de stått 20 min i ovnen, og jeg har enda et brett stående klart... Her er oppskriften, deigen min var for løs til at jeg kunne lage pølse av den, så lagde klatter med spiseskje http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid...id=&mnu3id=
venus* Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Tilsett mel før du steker neste brett. Deigen din er for flytende.
Gjest Miabia Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Men jeg har allerede lagd klattene på brettet? Ville du ha skrapt de opp i en bolle igjen?
Gjest Miabia Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Blir kjeksene harde når de avkjøles, eller skal de bli det i ovnen?
ToveM Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Men jeg har allerede lagd klattene på brettet? Ville du ha skrapt de opp i en bolle igjen? Jeg har noen som er myke når de blir tatt ut av ovnen, setter de på en rist for å avkjøles, og de "stivner"
Gjest Miabia Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Har du? Kanskje jeg skal prøve det? Baksten har liksom gått litt i vasken uansett....
ToveM Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Har du? Kanskje jeg skal prøve det? Baksten har liksom gått litt i vasken uansett.... det er vel verd å prøve uansett. Mine skal bare stekes litt gylne og så tas ut og sette på en rist. Bruk stekespade når du tar de fra bakeplaten til risten
Gjest lillebøll Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Alle kjeks pleier da å være myke til de blir kalde. Hverfall de jeg har bakt.
Gjest Miabia Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Åhhh, tusen takk dere!!! Håper det er sånn med disse også! Bare 5 minutter til i ovnen, så ser man resultatet! Det første brettet smakte bare brent, forresten, men så stod det inne i 20 minutter også da
venus* Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Åhhh, tusen takk dere!!! Håper det er sånn med disse også! Bare 5 minutter til i ovnen, så ser man resultatet! Det første brettet smakte bare brent, forresten, men så stod det inne i 20 minutter også da Hvordan gikk det? Når jeg har laget sjokoladekjeks så synes jeg de blir bedre jo hardere deigen er.
Gjest Miabia Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 Glemte helt å fortelle hvordan det gikk!!!! Kjeksene ble ikke helt bra på det siste brettet heller, men bedre enn det første! Hadde nok for løs deig, selv om jeg var nøye å målte opp på vekt etter oppskriften! Så neste gang skal jeg passe på at deigen ikke blir for løs! Tusen takk til alle som hjalp til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå