Gå til innhold

Groo, Holly Hobbie eller andre med greie på bæring!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Skal på ferietur, bla. endel fjellvandring med vår gutt etter jul, han er da 10 mnd gammel (stor og tung gutt) Vi kan ikke ha med vogna overalt, og vil derfor kjøpe bæretøy til han. Dette må være noe han kan sove i også. Prøver å se på tettinntil.no, men blir ikke helt klok, så kanskje noen kan hjelpe meg med hva jeg skal velge? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En Mei Tai må da vel være super (med sovehette, fortrinnsvis da)

Skrevet

Hva som helst som funker for dere ... Her bærer vi en på tre og ei på under ett i alle mulige samme ting. Sjal på magen (vesla) eller ryggen (begge), mei tai på magen (vesla) eller ryggen (begge), Ergo på ryggen (mest eldstemann).

Til fjelltur og denslags kan det kanskje være greit med en Ergo? Kjekt med klips og ingen lange ender, og sovehetta funka veldig fint her (kan på en måte bruke den fremdeles til eldstemann, men da er det bare stroppene som holder hodet på plass, hetta er for liten). Vi synes vel begge at mei tai-en er bedre å bære i, men Ergoen er helt grei, og som sagt litt mer praktisk i vær og vind.

Lykke til!

Skrevet

Vil som andre her anbefale Mei Tai (er det ikke sovehette på kan du støte hodet med et skjerf).

Annet å anbefale er vevd sjal og beco. En beco er en forsydd sele eg er enkel å ta på seg og er høyere i ryggen enn en ergo. Passer derfor bedre til større barn enn ergo.

Lykke til!

Skrevet

Becoen er forresten litt dyrere enn ergo

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Takk for svar, dere! Skal sjekke ut Mei Tai i første omgang. Er en Mei Tai en Mei Tai, eller finnes den i flere utgaver? Noen som har tips til nettbutikker der det er et godt utvalg å velge fra?

Skrevet
Takk for svar, dere! Skal sjekke ut Mei Tai i første omgang. Er en Mei Tai en Mei Tai, eller finnes den i flere utgaver? Noen som har tips til nettbutikker der det er et godt utvalg å velge fra?

gå inn på tettinntil.no

En MT er i utgangspunktet en MT men det er forskjell på panelstørrelse, stroppelengde og tykkelse. Ikke alle MT passer til alle bærere :)

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet
gå inn på tettinntil.no

En MT er i utgangspunktet en MT men det er forskjell på panelstørrelse, stroppelengde og tykkelse. Ikke alle MT passer til alle bærere :)

Ok, da skal jeg gå inn der og se om jeg blir litt klokere :) Takk!

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Kom meg inn på en side som het Lotusbarn, og jeg har nå kommet frem til at Toddlerhawk må vel kunne passe til oss, da gutten vår som sagt er en stor og tung gutt. Er dere enige i dette, folkens??

Skrevet

Toddlerhawk blir sikkert helt perfekt ja.

For den kan jo som det står rulles opp og brukes til mindre babyer.

Dette tror jeg du må gjøre med denne, for når panelet blir så stort, er det noen babyer som blir utilfredse fordi de ikke greier å se "over kanten" og ut til sidene.

Men ruller dere opp, så blir det nok bra

Skrevet

Hvordan er skulder- og midjepolstring i disse Hawkene? De jeg har sett er det svært lite av det i...

Skrevet (endret)

Jeg mener disse er bra polstret.

Ser slik ut på bildene - i allefall skuldrene

www.lotusbarn.no

Endret av Chiquita
Skrevet

Jeg må bare slenge meg med her: Jeg har vært en del på fjellet og andre turer med Kyllingen (nå 11 mnd). Jeg velger litt ulike bæredingser til forskjellige turer. MT eller Ergo fungerer veldig bra på rygg, men skal jeg også ha med meg litt ting og dermed trenger sekk er sjal det beste. Med sjal på magen blir vekten godt fordelt samtidig som jeg ikke får store stropper over skuldrene. Dermed er det behagelig å ha sekken utenpå sjalet, noe som hadde fungert dårlig for de andre alternativene.

Og så fungerer sjalet som litt av hvert annet også. Det er f eks et godt teppe eller jeg bruker det til å knyte barnet fast i en stol ved måltider.

Skrevet

Så ikke denne før nå, men du har jo fått mange gode råd allerede.

Mei tai, sjal eller formsydd (ergo, beco etc) er alle gode valg. Mitt råd er vel å velge det du selv synes ser best ut, rett og slett fordi alle tre er gode valg. Men om du synes en av dem ser vanskelig/rar etc ut så er kanskje terskelen lavere for å få til å bruke noe av det andre?

Hvis du registrerer deg på tettinntil kan du komme i kontakt med noen som bor i nærheten av deg som kan vise deg litt, og du kan få prøve ting på før du kjøper. Det anbefales!

Skrevet

Må nevnes at ikke alle "større" barn ønsker å bli båret på magen. Min lille måtte på ryggen fra rundt 8 mnd gammel. Da nektet han å sitte foran. Dette er selvfølgelig individuelt :)

Skrevet

Jeg har mei tai og har faktisk brukt den mest til storebror 4 år. Veien til barnhagen er akkurat litt for lang for han og jeg har lillesøster i vogna mens jeg bærer han på ryggen. Klart kan ikke bære han kjempelangt før jeg får vondt men 1 km går bra. Veldig grei og ha med denne når vi skal ut på tur og storebror blir sliten. Et veldig bra alternativ til søskenvogn.

Lillesøster er faktisk ikke så gira på og bli båret. Hun blir urolig og vil ned, liker bedre og sitte i vogna. Hun vil overhodet ikke sove i den. Men regner med at jeg kommer til og bruke den mer når hun blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...