Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har vært inne på Lånekassens sider, men finner ikke ut av det. Grensen for inntekt uten å miste stipend er i år ca 116 000. Jeg har vanlig arbeidsinntekt. Regnes feriepenger med når disse ikke ennå er utbetalt, men sannsynligvis skulle ha vært det (fordi jeg har sluttet i jobben)? Regnes de pengene jeg tjener i desember med når jeg ikke får dem utbetalt før i januar?
Gjest Tweek Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 SÅ vidt ejg har forstått det så kan du tjene 250 000 kr eller noe det året du mottar støtte fra lånekassen når du får støtte i 9 mnd. Men når du mottar støtte i et kalender år blir inntektsgrensen 116 000 kr. Jeg skal ikke si noe sikkert, men mitt skoleår er et kalenderår og jeg har bare fått støtte i 9 av dem og jeg kan tjene 200 000 kr og et eller annet.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Lånekassens grenser regnes mot de beløpene som står i selvangivelsen din. All lønn du mottar i år kommer med. Hvis du ikke får feriepengene før i januar, kommer de på neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå