Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Heisann, Sikkert ganske "mannlig" spørsmål dette her.. Jeg har baka et stort pepperkakehus... mitt første siden jeg og mor baka for kanskje 20-25 år siden... Jeg gikk for det "ordentlige limet"...smeltet smør. Jeg smelta smøret i en kasserolle og har satt sammen konstruksjonen min. Så nå er oppgaven å vaske kasserollen og alt jeg har brukt til liminga. Noen tips til hvordan jeg kan få dette rent igjen? På forhånd takk...
Vilya Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Fyll litt vann i kjelen og kok opp, så løser karamellen seg opp. Varmt vann er det eneste som hjelper.
Gjest Emera Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Du smeltet smør? Ikke sukker? I alle fall, jeg pleier å fylle kasserollen med vann og koke til alt sukkeret er oppløst. Da er det bare å helle det ut og vaske som vanlig etterpå. Endret 10. desember 2007 av Emera
Gjest Gjest_Griffin_* Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Fyll litt vann i kjelen og kok opp, så løser karamellen seg opp. Varmt vann er det eneste som hjelper. Takk for kjapp respons... Sparte meg for en del unødig knoting...
mumlen Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 smør? er jeg bare dum og ikke skjønner at dette er tullm, eller går det an å bruke smør?????
Griffin Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hmm... Det skal vel være sukker ja... Beklager Skrev av gammel vane...for det er som regel smør jeg evt. smelter i en kasserolle...Inntil i dag, så var det 100% av de gangene jeg smelter noe med hensikt i en kasserolle... Men, med det samme jeg er igang... Noen gode tips på å fjerne det sukkeret som var uforskammet nok til å hoppe ut av kasserollen og ned på komfyren under liminga? Endret 10. desember 2007 av Griffin
Kvist Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 For å fjerne sukkerklatter på komfyren kan du prøve å dyppe en klut i glovarmt vann, og legge den klissbløt på flekkene, la den ligge lenge så sukkeret løser seg opp. Tar den ikke alt så gjentar du det bare en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå