Gjest Papyrius Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har et problem og et spørsmål ang dropskoking. Jeg opplever stadig at når jeg bruker titandioksid i sukkermassen så blir det bittesmå klumper av det og ikke jevn hvit farge. Det smaker fælt og ser desto verre ut. Hva gjør jeg galt ? Jeg har kjøpt titandioksid fra Panduro. Varmer massen opp til 162 grader. Heller den ut over teflonmatten. Venter ett minutt eller så og sikter så pulveret over, blander det så godt inn i sukker massen. Men det løser seg liksom ikke opp og danner bare hvist små klumber. Bruker druesukker og sukker i massen. Blir nokså fortvilet når jeg ikke skjønner hva jeg gjør galt. Noen som har noen gode råd eller tips? Så lurer jeg på en ting til. På steder som selger hjemmelaget drops har de vanligvis drops med farge og smak som har små "staver" av lakris i seg. Synes både det ser spennende ut og det er godt også. Men hvor får man tak i slik lakris og hvordan skal det brukes? Har forsøkt å google meg rundt omkring men har ikke blitt klokere av den grunn. Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå