Gå til innhold

Plan Norge vs. SOS-Barnebyer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken organisasjon ville du anbefale å være fadder i, Plan eller SOS-barnebyer, og hvorfor?

Jeg har vært fadder gjennom SOS i ca ett år, og har hørt veldig lite fra dem og fadderbarnet mitt. I dag har jeg meldt meg som fadder gjennom Plan, og er veldig spent :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*abonnere på tråd*

Henger meg på denne jeg også, selv om jeg ikke har godt svar på spørsmålet ditt. Har en gutt som fadderbarn gjennom SOS, men synes det er langt mellom oppdateringene om ham/barnebyen hans. Kommer vel info om ham 1 gang i året og mer generell info om SOS 4 ganger. Derimot kommer det jevnlig "tiggerbrev" om ekstra innbetalinger til forskjellige prosjekter som jeg godt kunne klart meg foruten. (Kan gjerne yte litt ekstra til et godt formål innimellom, men da vil jeg ha initiativet selv. ;) )

Vurderer å skaffe meg enda et fadderbarn og da har jeg faktisk tenkt på om det ville være like greit å ha det hos Plan. Men regner jo med pengene gjør nytte hos SOS også, selv om jeg kunne tenkt meg tilbakemelding litt oftere. Det er jo det viktigste.

Skrevet

Vi har et fadderbarn hos SOS. Jeg er enig med Cata at det kanskje kunne komme litt mer informasjon, men viktigste er jo alt at barnet får et bedre liv? Om jeg får nok bilder er jo egentlig ikke viktig i dette sammenheng.

Viktigste er å vite at pengene blir brukt riktig og når det gjelder det, stoler vi på SOS. Jeg hadde hørt om SOS-barnebyer allerede mange mange år siden (før det ble mer diskusjon rundt å ha fadderbarn og lignende).

Jeg har egentlig ikke så mye i mot de 'tiggerbrev' heller. En må jo ikke delta i alt heller?

Skrevet

I forbindelse med julepresang til poden så har jeg bladd litt i faddermappa. Ser jammen ut som man kan reservere seg for "tiggerbrevene", så det har jeg nå prøvd å gjøre. Får håpe det fungerer. Gjør det det så kan det være jeg blir så fornøyd at jeg gir en liten ekstragave ;) .

Driver fremdeles og tenker på om jeg ikke burde hatt et jentefadderbarn også. Ofte kommer jo jenter dårligere ut med tanke på utdanning enn det gutter gjør så det hadde vært litt morsomt å hjelpe en jente også.

(Ja, jeg vet jo at pengene går til hele barnebyen/-familien sånn egentlig....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...