Gå til innhold

hvorfor har noen så lett for å få kontakt med andre?

Xtra_lilje

Anbefalte innlegg

For å bruke eksen min som et eksempel: han har en fantastisk evne til å finne et eller annet bindeledd mellom seg og nye mennesker som gjør at han får etablert kontakt. sjelden dreier det seg om "damejakt", men det er vel klart at å ha en slik evne, gjør det lettere å få seg ny kjæreste. jeg er hverken sjenert eller innadvent, men jeg er heller ikke noen racer til å finne på "grunner" for å ha videre kontakt - om dere skjønner....men skule gjerne hatt det- LITT i hvertfall, vil jo ikke bli oppfattet som en flørt heller..

hva synes dere?noen tips/erfaringer - noen som har gjort seg selv "bedre" til å treffe nye mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Vær deg selv

* Vær positiv og hyggelig

* Se personen bak utseendet

* Vær blid og ekte

* Vis engasjement

* Flørt med blikket og smilet

* Vis oppriktig interesse for den andre

* Vær litt uformell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studèr kommunikasjon, vær villig til å prøve ut det du lærer. På ordentlig.

Kommunikasjon er en lærbar egenskap, som å spille fotball eller sykle.

Ikke gå for å lære triksene, gå for full pakke. Dybdekunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær interessert i de menneskene du snakker med. Ikke vurder om dette kan bli en ny bestevenn. Se på vedkommende som et nytt hyggelig bekjentskap, vær åpen og inkluderende. Hvis det viser seg etterhvert at dere ikke fant helt tonen, så gjør det ingen verdens ting. Det er ikke en konkurranse, det er ingenting å bevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær interessert i folk, og gi dem litt plass til å fortelle om seg selv. De fleste liker å prate om seg selv, og de aller fleste har en interesse eller noe som opptar dem, og som de ser på som den viktigste siden ved dem.

"Trikset" er antakelig mest at man er interessert i den andre personen. Er man det, så går resten mer eller mindre av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn å være seg selv, handler det vel om å kunne by på seg selv på en behagelig måte.

Njaa...hvis det å "by på seg selv" handler om å "by på en utiltrekkende personlighet" hjelper det jo ikke at det gjøres på en behagelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne og utadvendte folk har jeg alltid likt, folk som tør og gir av seg selv...tror ikke det er så mye hokus pokus.

-skulle ønske jeg var slik selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha åpne øyne, frie tanker, et smil om munnen og la praten flyte. Ikke vær redd for å drite deg ut. Mine tips.

hilsen ei som er sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...