Gjest *marie* Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Er det dumt å gi en dåpsgave når dåpen er avlyst? Saken er at jeg et par uker i forkant av dåpen bestilte et dåpsteppe til barnet.Dåpen ble imidlertid avlyst og grunnet litt spesielle familiforhold tror jeg ikke de kommer til å gjennomføre den senere heller. Teppet er jo veldig fint og tror barnet hadde satt pris på det senere i livet. Men vet ikke hva foreldrene synes Noen som har noen forslag?
Leo Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Nå vet jeg ikke helt hva du mener med dåpsteppe, men kan du ikke gi det i julepresang i stedet da? Litt dumt hvis dåpsdatoen fremgår av teppet på en eller annen måte, men gjør den ikke det kan jo ikke det spille noen rolle.
Gjest s.n Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Kan du ikke gi det som barselgave / eventuelt som julegave? Trenger ikke nevne dåpen engang.
Gjest *marie* Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Ordet dåpsteppe er brodert på teppet, så er ikke så lett å skjule det.
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Spare det til neste unge i familien/venneflokken skal døpes?
Leo Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Ordet dåpsteppe er brodert på teppet, så er ikke så lett å skjule det. Er teppet håndbrodert? I så fall kan jo det ordet forsvinne helt sporløst ved hjelp av en sprettekniv... Hvis ikke kan du vel nesten ikke gjøre annet enn å vente på neste dåpsbarn med mindre navnet også står der...
Gjest s.n Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Spare det til neste unge i familien/venneflokken skal døpes? Enig i denne
Gjest *marie* Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Glemte tydeligvis å forklare litt om teppet, men det står navn på det ja, så kan ikke gi det til noen andre.... men kan forsøke å sprette det opp ja, tror det er håndbrodert.
Leo Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Det spiller jo egentlig ingen rolle hvordan teppet er brodert. Bruker du en sprettekniv (Fåes for noen få kroner i stoffbutikker) og en pinsett og i tilegg er svært nøye med å plukke bort alle trådrester, kan jeg ikke se for meg at det skulle være noe problem å fjerne enten navnet eller ordet "dåpsteppe".
Gjest *marie* Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Så bra, det er jo gode nyheter :-D Da er det rett på Panduro i morgen.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Eller du kan spørre foreldrene om de vil ha en gave som var kjøpt spesielt til dåpen likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå