Aurela Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Dumme dumme kroppen min.. Dumme dumme.. Saken er det at for noen år siden drev jeg og besvimte en del, aner ikke hvor ofte, noen ganger oftere enn andre.. Har ingen tall på dette. Hvertfall, hver gang jeg har svimt av har vært på morgenen, før frokost.. Jeg kjenner smerten i magen (kjennes ut som om jeg er sulten), så begynner jeg å kaldsvette, jeg begynner å brekke meg (en skjelden gang i blandt kastet jeg opp slim, siden det var alt jeg "hadde"). Smerte i magen, setter meg ned, fosterstilling?, det blir sort, våkner med en forstyrret søster eller mor over meg.. Jeg kjenner igjen følesen, vet at det kommer til å skje når det skjer, så jeg får tilkalt mamma, ber henne lage mat eller finne juice til meg.. Det er egentlig lenge siden det har skjedd (les: år), med to unntak, en gang for noen måneder siden og i dag. Jeg tror der er pga lavt blodsukker i det jeg våkner, men mamma målte blodsukket mitt og sier det var normal (hun har diabetes). Jeg er sjekket for diabets, det er tatt blodprøve for å se om jeg mangler noe.. Hva er det som er feil med meg?? Må vel si at etter å ha svmit av(/nesten svimt av) og jeg har fått i meg mat, føler jeg meg helt fin etter sånn to minutter.. Noen som vet hva det kan være? Eller noen tips?? Æsj, får velbare fortsette å svime av da.. (Selv om det er leeenge siden sist)
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Man burde vel nesten ikke behøve å si det men... Hva med en tur til LEGE?
Aurela Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Man burde vel nesten ikke behøve å si det men... Hva med en tur til LEGE? Som nevnt, var hios legen og tok blodprøver og slikt jeg fikk ikke noen beskjeder om at jeg manglet noe eller noe sånt.. Jaja..
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Da tar du enten en tur til en ny lege og ber på forhånd om at det tas andre typer prøver av deg enn de tok hos lege nr. 1. Dernest oppsøker du en homøopat http://www.homnor.no/fagforum/ og forteller om dine "plager" og hva legen(e) har testet deg for. (Ta gjerne med prøveresultatene på ark fra legen). Dermed skal du ha gode sjanser for å bli best mulig redet ut. Lykke til!
Gjest milkyway Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 hei,har opplevd dette selv, spesielt som du sier på morraen. Det har skjedd to ganger de siste ukene, da var det dagen derpå-sex i dusjen uten noe mat først, og jeg ble liggende på gulvet og se svart og kaldsvette, helt til det går over av seg selv. Har også vært og tatt blodprøver, men ingenting.. tror det har noe med å bruke energi en egentlig ikke har, når en er sulten og blir altfor varm. Håper det fikser seg for oss begge iallfall
Aurela Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2007 (endret) hei,har opplevd dette selv, spesielt som du sier på morraen. Det har skjedd to ganger de siste ukene, da var det dagen derpå-sex i dusjen uten noe mat først, og jeg ble liggende på gulvet og se svart og kaldsvette, helt til det går over av seg selv. Har også vært og tatt blodprøver, men ingenting.. tror det har noe med å bruke energi en egentlig ikke har, når en er sulten og blir altfor varm. Håper det fikser seg for oss begge iallfall Bruke energi en ikke har, ja, det var jo en ganske ok grunn (som legene neppe finner), merker jo at med en gang jeg får juice eller brus (=energi) eller noe i den duren blir det bedre.. Satser på dette, det var jo ikke såå farlig Forresten, god bedring til deg også Endret 10. desember 2007 av jente89
Amanlis Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Har du vært hos spesialist, eller bare tatt blodprøver hos fastlegen? Jeg er ikke god på dette området, men hvis ikke du har vært hos mage-tarmlege burde det muligens vært en ide.
Aurela Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2007 Har du vært hos spesialist, eller bare tatt blodprøver hos fastlegen? Jeg er ikke god på dette området, men hvis ikke du har vært hos mage-tarmlege burde det muligens vært en ide. Bare fastlege.. Men dette er jo ikke noe som skjer gjenvning da.. Ikke nå lenger.. ... ...
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Det med smertene i magen vet jeg ikke helt med, men jeg har også vært svimmel om morgenen/når jeg ikke har spist på lenge, men jeg har ikke svimt av, selv om det har vært nære på. Sannsynligvis er det fordi du ikke har spist og reiser deg for fort. Kanskje kombinert med lavt blodtrykk også.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Du spiser altfor lite! Nuff said..
Aurela Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2007 Det med smertene i magen vet jeg ikke helt med, men jeg har også vært svimmel om morgenen/når jeg ikke har spist på lenge, men jeg har ikke svimt av, selv om det har vært nære på. Sannsynligvis er det fordi du ikke har spist og reiser deg for fort. Kanskje kombinert med lavt blodtrykk også. Æææ, jeg har ikke lavt blodtrykk. Hva vil det si å ha lavt blodrtykk.. Det høres skummelt ut.. :S Men, magesmartene er sikkert fordi det er lenge siden jeg har spist, håper jeg
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Æææ, jeg har ikke lavt blodtrykk. Hva vil det si å ha lavt blodrtykk.. Det høres skummelt ut.. :S Men, magesmartene er sikkert fordi det er lenge siden jeg har spist, håper jeg Normalt blodtrykk ligger på ca 120-125/80. Blodtrykk måler man lett hos lege. Det er ikke farlig å ha lavt blodtrykk men det kan føre til svimmelhet.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Når spiser du siste måltid for kvelden og hvor mye spiser du? Jeg var plaget med dette en stund men jeg hadde katastrofal jernmangel viste det seg. Ellers vil jeg råde deg til å notere sammenhenger: når i måneden er det, hva spiste du dagen før (vondt i magen KAN være melkeallergi), hjelper det å drikke juice FØR du står opp? Jeg fant aldri ut der og da hva det var, men senere fikk jeg altså vite at jernlagre var et fremmedbegrep for min kropp.
Aurela Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 10. desember 2007 Når spiser du siste måltid for kvelden og hvor mye spiser du? Jeg var plaget med dette en stund men jeg hadde katastrofal jernmangel viste det seg. Ellers vil jeg råde deg til å notere sammenhenger: når i måneden er det, hva spiste du dagen før (vondt i magen KAN være melkeallergi), hjelper det å drikke juice FØR du står opp? Jeg fant aldri ut der og da hva det var, men senere fikk jeg altså vite at jernlagre var et fremmedbegrep for min kropp. Spiser når jeg er sulten --> til jeg blir mett.. Men i går spiste jeg frukt og et rundstykke rett før jeg la meg.. Det burda da telle for noe?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 Så dine jerneverdier ble målt til å være bra nok? Du ble ikke anbefalt en jernekur? En annenting: Du har ikek i denne tråden opplyst om din høyde og vekt. Det kan være avgjørende for videre råd.
Aurela Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. desember 2007 Så dine jerneverdier ble målt til å være bra nok? Du ble ikke anbefalt en jernekur? En annenting: Du har ikek i denne tråden opplyst om din høyde og vekt. Det kan være avgjørende for videre råd. Høyde: 167, om jeg ikke husker feil Vekt: 52 (BMI: 18,6.. 18,5 = undervekt, om det var det du tenkte )
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 Spiser når jeg er sulten --> til jeg blir mett.. Men i går spiste jeg frukt og et rundstykke rett før jeg la meg.. Det burda da telle for noe? Og hva spiste du resten av dagen? Hadde du brukt spesielt mye energi? Har du sterke blødninger under mensen? Er du veldig stresset for tiden (eksamens nerver, mye ekstra på jobb)? Sov du godt i natt? I tenårene svimte jeg i en periode av hver første dag av mens - jeg hadde også da jernverdier helt i kjelleren. Fryser du mye - vanskelig å holde varmen? Klør du på beina? Er du også veldig trøtt? Dette er også symptomer på jernmangel.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Høyde: 167, om jeg ikke husker feil Vekt: 52 (BMI: 18,6.. 18,5 = undervekt, om det var det du tenkte ) Jeg bryr meg lite om BMI. Jeg klarer å vurdere uten det målet. Du spiser sannsynligvis ikke veldig bevisst, regelmessig og kanskje er du heller ikek spesielt glad i / finner glede i mat. Sannsynligvis er dine jernverdier lave. Sannsynligvis kunne håret og huden din ha vært friskere. Hvorfor er du ikke begeistret for mat. Og hvorfor spiser du ikke mer jern?
Cata Skrevet 10. desember 2007 #19 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hvis legen ikke sjekket jernlager så hadde det vært en idé å få sjekket ja? Nevnte du forresten besvimelsene for legen eller ba du bare om å få sjekket for evt. "mangler" i blodprøvene. Har selv hatt perioder med svimmelhet og nestenbesvimelse om morgenen når jeg har hatt lave jernlager, men det med magesmerter er ukjent i den sammenhengen. Jeg har imidlertid opplevd å bli litt kvalm før kaldsvetten og svimmelheten kommer. Endret 10. desember 2007 av Cata
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2007 #20 Skrevet 10. desember 2007 Jeg pleide å ha en sånn kanonkvalme som kom ingensteds fra og den kunne oppleves som vondt i magen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå