Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et ungt ektepar som har nylig funnet ut at vi skal prøve å bli gravid. Finnes det noen kjerringråd for å bli lettere gravid? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjerringråd og andre råd:

Mest fruktbar i perioden 3 dager før og 2 dager etter EL (EL er vanligvis 10-14 dager før mens) - bruk gjerne EL-tester for å time det (evt kan du måle kroppstemp. gjenom syklusen for å bli kjent med syklusen din, og finne eggløsningen)

Slimløsende hostesaft kan gjøre det lettere

Spis sunt, lev sunt, ikke stress, få nok søvn

Ha samleie annenhver dag (hvis sædkvaliteten er god nok, sjeldnere hvis den er dårlig)

Slutt å røyke

Ikke stramme boxere på mannen

Sinktilskudd til mannen

Beina opp etter samleie

Det var det jeg kom på akkurat nå... Husk også å ta folattilskudd når du begynner å prøve. Lykke til!

Gjest lillebøll
Skrevet
Finnes det noen kjerringråd for å bli lettere gravid? :)

Sex :sengekos:

Skrevet

Grapefruktjuice ble anbefalt her inne i 2005, og resultatet er 7 mnd og 6,5 kg :fnise:

Noe med at grapefruktjucen påvirker simhinnene...

Lykke til :klemmer:

Skrevet
Grapefruktjuice ble anbefalt her inne i 2005, og resultatet er 7 mnd og 6,5 kg :fnise:

Noe med at grapefruktjucen påvirker simhinnene...

Lykke til :klemmer:

Jeg testet grapefruktjuice sammen med slimløsende i andre prøveperiode med nummer to.

Spira satt og jeg er nå 22 uker på vei. ;)

Skrevet
Jeg testet grapefruktjuice sammen med slimløsende i andre prøveperiode med nummer to.

Spira satt og jeg er nå 22 uker på vei. ;)

Fantastisk om noe sånn kan hjelpe!! Vi liker billige tips og råd :jepp: Er det flere som har god erfaring med dette?

Gjest Come To Big Mama
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at fotsoneterapi kan hjelp, men det kan være jeg roter litt nå, så bare korriger meg. :)

Gjest Come To Big Mama
Skrevet

Forresten, dere som drikker grapefruktjuice, gjør dere det daglig under hele prverperioden, eller er dette noe dere bare bedriver rundt eggløsning e.l?

Skrevet
Forresten, dere som drikker grapefruktjuice, gjør dere det daglig under hele prverperioden, eller er dette noe dere bare bedriver rundt eggløsning e.l?

Jeg fant denne "oppskriften" på et annet forum når vi prøvde på andremann. Brukte ikke dette i første PP, men har ikke tålmodighet så jeg tenkte at jeg ville teste å gi naturen et lite dytt. Om dette var utslagsgivende aner jeg ikke, men det er jo litt artig at spiren satt den måneden jeg testet ut opplegget. ;)

I uka opp mot EL tok jeg ett glass grapefruktjuice morgen og kveld. Dette skulle stimulere til mer EL slim. Tok også solvipect ca tre timer før vi hoppet til køys , det løser opp EL slimet og hjelper svømmerne til å finne lettere frem. (viktig å slutte med dette så snart EL er over)

• 2 uker senere...
Skrevet

Når dere har sex, ikke vask skjeden etterpå. La det sæden være inne lengst mulig, den kan være aktiv i tre dager.

• 3 uker senere...
Skrevet

må ut å ha meg grapefrukt juice...eg og vil ha spire :Hehe:

Skrevet
E vitamin

kva har mye vitamin E i seg?? må ein kjøpe tilskudd eller kan ein få nok igjennom kosten?

Skrevet
kva har mye vitamin E i seg?? må ein kjøpe tilskudd eller kan ein få nok igjennom kosten?

Nøtter, helkornprodukter og egg er eksempler på mat med masse E vitaminer tror jeg om jeg ikke husker heelt feil.. :gjeiper:

Skrevet

Hvor kjøper dere grapefruktjuice, dagligvare eller helsekost?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...