Dagensdiva Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Hei, Jeg kjøpte min inspiron hos DELL Januar 2006, etter 1 år begynte jeg å merke at batteriet ikke holdt "mål", at jeg måtte ha i strømforsyningen konstant for at den ikke skulle dø ut osv. Brukte pcn ca 2-3 timer hver dag. For et halvt år siden måtte jeg begynne med å holde i ledningen for at strømmen i det hele tatt skulle gå igjennom..trodde det var noe galt med strømforsyningen og bestilte derfor ny i september. Men det ble ikke noe bedre av det..nå de siste dagene har det kommet opp en ny melding om at your battery needs to be replaced.. Ringte kundeserice nå og fikk da beskjed fra en meget "uviten" selger om at han kunne sende meg en mail på hva det vil koste å reparere pcn..han var ikke interessert i å høre noe om problemet...eller om det muligens kunne være en reklamasjonsfeil, han mente bare det var en slitasje og at den måtte sendes til reparasjon. Det er i utgangspunktet greit, men jeg vil jo gjerne at de skal ta en titt på den før de evt. konkluderer med at det er en slitasje etter en så kort periode, og når den er så pent brukt som den er. Jeg bad selvfølgelig om at de skulle ta en titt på denne først, og han sa da at det vil ta TRE UKER før de VURDERER om det er en reklamasjon eller ikke. (dette skal de vurdere uten å SE PÅ SELVE PCN!!!), jeg vil deretter få et svar fra dem og kan da sende inn pcn og det vil ta opp til en mnd igjen.. er ikke det fryketlig lang tid? Er så usikker på hva jeg skal gjøre..selgeren måtte sette meg på vent hele tiden for han kunne ingenting selv..og ble helt satt ut hver gang jeg sa."hva vil det si..."? Noen som har erfaringer med DELL og reklamasjoner? Noen andre synspunkter? Hjeeelp!
Supramundane Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hei, jeg har selv erfaring med det samme problemet, men fikk en mye bedre service. Jeg fikk nytt med en gang. Det skal riktignok sies at jeg hadde 3-års totalservice på den første pc'en min, og utvidet garanti. Hva din garanti/serviceavtale dekker det vet jeg jo ikke. Jeg kjøpte tilsvarende på min nye dell som jeg fikk i November. Du kan jo forsøke å ringe inn og snakke med noen andre. Det høres merkelig ut at batteriet skal konke etter ett år.
Paradokset Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Stå på krava. http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16 "Hvis det nye TV-apparatet eller vaskemaskinen din slutter å fungere tre år etter at du kjøpte det, skal selgeren normalt sett betale reparasjoner etc…. Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen. ." Sitat forkortet. Veslejenta - moderator Endret 10. desember 2007 av Veslejenta
Gjest smotti Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Vanligs er garantien på lap top batterier 6 til 12 måneder, kommer ann på hviket merke det er...
Dagensdiva Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 uff..jeg har ikke noen garanti lenger..hadde bare på 1 år. Sikkert derfor. Problemet er ikke batteriet..det får jeg nesten akseptere at blir dødt etterhvert..men kontakten til strømforsyningen. Lurer på om det er noe feil inni der..skal prøve å ringe igjen imorgen! Samtalen ble jo brutt 600 ganger..tar 5 timer før man kommer gjennom!
Paradokset Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 uff..jeg har ikke noen garanti lenger..hadde bare på 1 år. Sikkert derfor. Problemet er ikke batteriet..det får jeg nesten akseptere at blir dødt etterhvert..men kontakten til strømforsyningen. Lurer på om det er noe feil inni der..skal prøve å ringe igjen imorgen! Samtalen ble jo brutt 600 ganger..tar 5 timer før man kommer gjennom! Om det er som du sier - at problemet er i selv pcen - så gjelder kjøpsloven. Da skal Dell dekke reparasjonen.
Dagensdiva Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2007 Om det er som du sier - at problemet er i selv pcen - så gjelder kjøpsloven. Da skal Dell dekke reparasjonen. Men det er her selger mener at det er en slitasje som ER MIN FEIL..skjønner bare ikke hvordan det kan være min feil. Lurer derfor på hvordan erfaringer folk har rundt dette..er det vanlig at man sliter ut kontakten uten å gjøre noe spesielt? Selger virket ikke interessert i å snakke om reklamasjon engang..han skulle bare sende meg prisen på mail..(noe han ikke har gjort enda..) og det kom til å ta lang tid å få det hele gjennomført.
Gjest smotti Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Men det er her selger mener at det er en slitasje som ER MIN FEIL..skjønner bare ikke hvordan det kan være min feil. Lurer derfor på hvordan erfaringer folk har rundt dette..er det vanlig at man sliter ut kontakten uten å gjøre noe spesielt? Selger virket ikke interessert i å snakke om reklamasjon engang..han skulle bare sende meg prisen på mail..(noe han ikke har gjort enda..) og det kom til å ta lang tid å få det hele gjennomført. Du sier kontakten, mener du det hullet i pcen som du setter stikket inni, eller er det den ledningen det er noe galt med.
Paradokset Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Om du har forsøkt å bytte batteri og problemet vedvarer så er det åpenbart ikke batteriet det er noe galt med det. Si det til personen hos Dell og referer til kjøpsloven om han mener det ikke er en reklamasjon.
Gjest TS Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Du sier kontakten, mener du det hullet i pcen som du setter stikket inni, eller er det den ledningen det er noe galt med. Kontakten! Jeg har byttet ledning en gang tidligere uten at det har blitt bedre.
La Luna Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Vanligs er garantien på lap top batterier 6 til 12 måneder, kommer ann på hviket merke det er... Så da er det jo bra vi har reklamasjonsretten som gir oss bedre rettigheter enn det.
Gjest TS Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Så da er det jo bra vi har reklamasjonsretten som gir oss bedre rettigheter enn det.har man reklamasjonsrett utover garantitiden også?
Gjest Talula Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 har man reklamasjonsrett utover garantitiden også? Ja det har du, man har rettigheter etter forbrukerkjøpsloven uavhengig av garanti. Se her f.eks http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16, eller http://forbrukerportalen.no/temaer/garanti...eklamasjonsrett, http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59.
Paradokset Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 har man reklamasjonsrett utover garantitiden også? Faktisk hele 5 år(forutsatt at produktet må kunne forventes å ha en slik holdbarhet)
Gjest ts Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 hvordan gjelder dette på batteriet og kontakten til strømforsyningen?
Paradokset Skrevet 10. desember 2007 #16 Skrevet 10. desember 2007 hvordan gjelder dette på batteriet og kontakten til strømforsyningen? Batteriet er forbruksvare og har kortere levetid, men kontakten skal vare like lenge som pcen.
Gjest ts Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 Batteriet er forbruksvare og har kortere levetid, men kontakten skal vare like lenge som pcen. så da snakker dell tull når de snakker om slitasje?(når jeg ikke har gjort noe spesielt)?
Paradokset Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 så da snakker dell tull når de snakker om slitasje?(når jeg ikke har gjort noe spesielt)? Generelt ja. Nå har ikke jeg sett pcen din, eller vet hva du har gjort med den, men ved vanlig bruk skal kontakten holde mer enn 2 år.
Gjest ts Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Jeg prøvde å starte dataen uten å ha batteriet i med bare lader i, det funket ikke. Jeg har noen spørsmål: er det ventelig og aksepterende at Dell bruker 3 uker på å vurdere om det er en reklamasjon eller ikke jamfør loven og annen praksis på dette området?? De sier jo at kontakten til strømmen er slitt..og at det er vanlig, men bare etter 1.5 år? Er det vANLIG? Skal ikke kontakten holde like lenge som pcn?? Hvordan blir den slitt ut?? Hvilke argumenter kan jeg bruke for å få dem til å gjøre dette raskere og vurdere en reklamasjon?
Paradokset Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Jeg prøvde å starte dataen uten å ha batteriet i med bare lader i, det funket ikke. Jeg har noen spørsmål: er det ventelig og aksepterende at Dell bruker 3 uker på å vurdere om det er en reklamasjon eller ikke jamfør loven og annen praksis på dette området?? De sier jo at kontakten til strømmen er slitt..og at det er vanlig, men bare etter 1.5 år? Er det vANLIG? Skal ikke kontakten holde like lenge som pcn?? Hvordan blir den slitt ut?? Hvilke argumenter kan jeg bruke for å få dem til å gjøre dette raskere og vurdere en reklamasjon? De må få anledning til å undersøke den...tar fort 3 uker det. Så det er greit, men kontakten skal holde lenger enn 1,5 år ved normal bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå