Gå til innhold

Fått mastercard selv med betalingsanmerkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest**_*
Skrevet

Sjekket nettbanken min nå og ser at jeg har fått innvilget mastercard med 20.000 kr i kreditt.

Ikke har jeg søkt om det, og jeg har betalingsanmerkning.

Måtte ringe kundesenteret og joda, stemte det. Lå vist i avtalen jeg har med banken. Ville jeg ikke ha det må jeg klippe det i to og sende det tilbake.

Dette var jo litt snodig. Bør man ikke måtte søke om slikt, og bør man ikke være fri for betalingsanmerkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått Mastercard med i "en pakkeløsning" da jeg tok lån og opprettet konto i en bank. Jeg tror det er ganske vanlig, bankene tjener jo på det dersom du bruker kortet. Jeg har ikke brukt mitt, men man vet jo aldri? Angående at du har betalingsanmerkning, så er det vel en slags "kalkulert risiko". Jeg tipper at denne betalingsanmerkningen ikke er så stor i denne sammenhengen. Det hadde sikkert vært annerledes dersom du hadde hatt store økonomiske problemer.

Skrevet

Hvis kortet inngår i en totalpakke hos banken har du nok signert på denen søknaden da du opprettet konto/avtale med banken. Og hvorvidt de har fått opp denne kredittmerknaden kommer jo an på hvor den står, hvilket kredittskjekkselskap de bruker, og hvor oppdatert syystem de bruker.

Skrevet

De presset kortet på meg også. Jeg ville egentlig ikke ha det. Jeg ville egentlig bare bli totalkunde i DNBnor. Og det var egentlig fordi de maset om det også hver gang jeg ringte. Så nå irriterer jeg meg stadig over at jeg sitter å betaler for gammel moro.

Hvis du generelt dårlig med penger(bet. anm.), er det kanskje like greit å klippe kortet i to. Men jeg regner med at du lett kan overføre penger ifra mastercardkontoen til din brukskonto i nettbanken. Så da er du jo like langt...

...og det kan være greit å ha også!

Gjest lillagubban
Skrevet

Hva slags betalingsanmerkning skal til for å ikke kunne få Mastercard egentlig?

Jeg ville uansett klippet det i to hadde jeg fått det. Tør ikke bruke penger jeg ikke har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...